Kan en på et eller annet vis tvinge kattemora inne til hun gjør et uhell?
På et lite teppe,en dam på gulvet hva som helst?
For så å legge teppet i dokassen slik at det lukter tiss i kassen,eller gni noe av sanden ev på i dammen?Høres ekkelt ut I know,men desperate råd.
Eller har kattemoren et fast tisseted ute,hvor en kan ta med ev litt mold inn i kassen der hun har vært på do?
En annen mulighet er å ha masser av små doer rundt om i et rom,for før eller siden vil dem gå på do.
Kattene har det jo i seg,grave over for å skjule,og ikke minst for å være renslige.
Hvor gamle er nå disse nøstene dine igjen?
For jeg sammenligner kattunger litt med små unger som skal bli tørre og rene.
Uten veiledning tar det lenger tid,men før eller siden skjønner dem hva dem skal.
Mamma til Kiss tisset jo litt i kattungekassen og småkjeftet og sa hva dem skulle.
Men jeg har hatt kattunge som ble renslig fra dag 1,3 uker gammel, og andre igjen som ble renslige nesten 7 uker.
Kattungene bør bare være på et rom til dem er blitt renslige ihvertfall.
Da Felix var knappe året fostret han opp 2 4 uker gamle huspuser her hos meg.Han gav dem stell og kjærlighet (han er hannkatt)
Men han tisset ikke oppi doen demmes,for dem ble for liten og ubehagelig syns han.
Dem lærte det for det om.
Men hvor har kattemor og ungene vært de første leveukene da?
For da var hun vel inne døgnet rundt å passet på de små?
Eller satt du henne på pillen så hun ikke skulle få løpetid rett etter fødsel igjen?
Så mitt beste råd er å ha nok tålmodighet,det kommer etterhvert.