Skrevet av Emne: Kattemor og kattungemat  (Lest 635 ganger)

Utlogget Mira

• Skravlepus
  • *
  • Takket: 87
  • Kjønn: Kvinne
    • Vis profil
Kattemor og kattungemat
« på: 01 Juni 2005, 13:53:54 »
Her er det vel noen som sikkert kan hjelpe meg litt.. Jeg har begynt å gi kattungene mat nå.. De får sånt bløtt-for, for kattunger, også får de oppbløtet tørrfor (royal canin) for kattunger, med en eggeplomme i innimellom... Men kattemor dytter de små vekk, og spiser alt selv.. Selvom ho har fått akkurat det samme i skåla si!!! Nå har jeg satt hennes skål sammen med den som ungene har, og nå skal ho liksom ha BEGGE for seg selv!! Bortskjemte lille grrrrrrrrr....  :mad:
Hender jeg har lukket henne inne på kjøkkenet, mens de spiser, men det kan jeg jo ikke gjøre mens jeg er på jobb...  

Har noen et tips eller ti??

Utlogget Christine

• Skravlepus 4
  • Takket: 423
    • Vis profil
Kattemor og kattungemat
« Svar #1 på: 01 Juni 2005, 14:16:43 »
Kan det være kattemor trenger mer mat enn det hun får? ser for meg eneste løsning er å gi kattene ennå mer mat jeg...:hæh:
En katt er ikke "bare" en katt, det er noe av det beste man kan oppleve, ren kjærlighet!

http://potespor.spreadshirt.net

Utlogget Mira

• Skravlepus
  • *
    • Vis profil
Kattemor og kattungemat
« Svar #2 på: 01 Juni 2005, 14:43:42 »
Mulig, men ho legger seg fornøyd ned når hun har spist opp maten til ungene, mens hennes skål, er fortsatt full av mat!!! Tror det er interessen for det ukjente, kanskje.....  "Det de får er sikkert bedre enn det jeg får, så da spiser jeg det..." Selvom det er det samme.... :?:

Utlogget Christine

• Skravlepus 4
  • Takket: 423
    • Vis profil
Kattemor og kattungemat
« Svar #3 på: 01 Juni 2005, 14:53:51 »
hahahahaa...hvis det er samme mat så får vel kattungene spise mora sin mat da :roll:
En katt er ikke "bare" en katt, det er noe av det beste man kan oppleve, ren kjærlighet!

http://potespor.spreadshirt.net

Utlogget Mira

• Skravlepus
  • *
    • Vis profil
Kattemor og kattungemat
« Svar #4 på: 01 Juni 2005, 15:04:29 »
Åååhhhhhhh, nei da... Prøvde det i stad, da freste ho veldig!!! Katten min må være på topp 10 lista over de mest bortskjemte kattene i landet...

Taktikken min når jeg skal på jobb i morra, må være å sette ut MASSE mat...