avstemning

Katteutstilling dyreplageri?

Ja!
1 (3.6%)
Nei!
24 (85.7%)
Vet ikke..
3 (10.7%)

Stemmer totalt: 20

Skrevet av Emne: Hva er SELMA blanding av? Katteutstilling dyreplageri? Hvorfor i så fall?  (Lest 3868 ganger)

Utlogget Selma and me

• Kattunge
  • **
  • Takket: 0
  • Kjønn: Kvinne
  • I *heart* cats!
    • Vis profil
Hei hei! jeg er helt ny her.. Har hatt en katt som heter Selma :x-fingre[1]: i 6 år nå og har funnet ut at jeg hatr lyst å stille henne ut fordi hun er så fin! Hun er mest skogkatt men har visst noen aner av en type maskekatt så jeg må nok isåfall stille henne ut som huskatt. Har noen noen ide om hva hun kan være (legger ved noen bilder va henne) Jeg har alltid vært litt mot utstilling av katter men vil gjerne vise henne frem da! hva synes dere? er det dyreplageri? :crazyII[1]:  Veldig bra side forresten! Det er godt å få dele sin entusiasme over katter med noen, har ingen venner som er like "kattegæren" som meg..  :icon_smile:

( http://img244.imageshack.us/my.php?image=c9048544be07ef013d4bf862e74c32.jpg )

( http://img278.imageshack.us/my.php?image=bilde2619rt.jpg )

Selma liker å sette seg i sofa-hjørnet :icon_mrgreen:

Sorry at jeg har lagt ut så mange bilder, men endelig så fikk jeg det til vettu og da tok det helt av! :jippi[1]:

« Siste redigering: 28 April 2006, 23:55:35 av Selma and me »
Jeg ELSKER katter jeg!

Utlogget Christine

• Skravlepus 4
  • Takket: 423
    • Vis profil
SV: Hva er SELMA blanding av? Og er katteutstilling dyreplageri?
« Svar #1 på: 23 April 2006, 23:28:15 »
Hvor er bildene Selma  :wink[1]: Ønsker å se pusen  :love:
En katt er ikke "bare" en katt, det er noe av det beste man kan oppleve, ren kjærlighet!

http://potespor.spreadshirt.net

Utlogget Selma and me

• Kattunge
  • **
  • I *heart* cats!
    • Vis profil
« Svar #2 på: 23 April 2006, 23:33:07 »
ja det er det jeg sitter å knoter med.. hvordan legger man til bildene?
 ???
Jeg ELSKER katter jeg!

Utlogget SuperHanne

• Avhengig og
  • Skravlepus
  • *
  • Takket: 123
  • Trønderjente på 25
    • Vis profil
    • SuperHanne.com
« Svar #3 på: 23 April 2006, 23:37:07 »
Har ikke vært på så veldig mange utstillinger, men for rolige katter som er vant til utstillingsstyret er det omtrent bare å ligge i buret sitt og KOOOSE seg og se søt ut!  :fnis[1]:

Sissel

• Gjest
« Svar #4 på: 23 April 2006, 23:40:39 »
Hvorfor i all verden skulle katteutstilling være dyreplageri  ???

Sissel

Attack`s

• Gjest
« Svar #5 på: 23 April 2006, 23:50:03 »
Velkommen til katteprat,Selmapus. :)

Men utstilling dyreplageri?
Nei det vil jeg ikke si.
Har du vært å sett på hvordan det foregår?
Det finnes dem kattene som overhode ikke trives på en utstilling,dem bør få slippe,det merker en etter et par ganger.
Men ellers har dem det jo supergreit. :savle[1]:

Ligger i lune koselige utstillingsbur,koser deg med mat og drikke.
Er det langveis,så digger mine å bo på hotell å svinge seg i gardinene :icon_twisted:

Utlogget Selma and me

• Kattunge
  • **
  • I *heart* cats!
    • Vis profil
« Svar #6 på: 23 April 2006, 23:52:36 »
Har ikke vært på så veldig mange utstillinger, men for rolige katter som er vant til utstillingsstyret er det omtrent bare å ligge i buret sitt og KOOOSE seg og se søt ut!  :fnis[1]:

Men selma er ikke vant til det, hun har aldri vært med på sånt før. Men hun er en veldig rolig (og litt rampete) pus.. :crazy[1]:

Nei egentlig tror jeg ikke det er dyreplageri.. Og jeg har vært på en utstilling. Der var det noen katter som mistrivdes og andre hadde det greit.. så du har vel helt rett.. det kommer rett og slett an på katten! eller hva?
Jeg ELSKER katter jeg!

Attack`s

• Gjest
« Svar #7 på: 23 April 2006, 23:52:53 »
Til det andre,så lenge du ikke har stamtavle,så er pusen til en huskatt,samme hvor rasetypisk den så måtte være. (altså om du feks hadde en Birma uten stamtavle eller pusen din)
Huskatter dømmes etter gemytt og kondisjon.
Der er det ikke annen standard enn 2 klasser,en korthårs klasse og en langhårs klasse.

Attack`s

• Gjest
« Svar #8 på: 23 April 2006, 23:56:51 »

Men selma er ikke vant til det, hun har aldri vært med på sånt før. Men hun er en veldig rolig (og litt rampete) pus.. :crazy[1]:

Nei egentlig tror jeg ikke det er dyreplageri.. Og jeg har vært på en utstilling. Der var det noen katter som mistrivdes og andre hadde det greit.. så du har vel helt rett.. det kommer rett og slett an på katten! eller hva?

Ja,kommer helt ann på katten.
Men du du kan gjøre er i første gang gå på besøk på en utstilling,om du ikke har vært på det føre.
Rundt å se,gjøre deg kjent med om dette er noe du tror du og pusen kan tenke dere å prøve.

Faller dette i smak må du melde deg inn i en katteklubb,registrere Selma i NRR å få en slags huskatt stamtavle.
Så er det å få tak i / ev låne en burpynt og diverse utstyr som må med å vandre av sted.
Katten må også være frisk som en fisk og ha vaksine som er eldre enn 15 dager.

Så ser en om det er noe for dere,kanskje Selma ikke syns det er så gale,og at du syns dette er kjempegøy,eller så det motsatte.

Jeg har en hunnkatt som ikke syns det var noe stas dette med utstilling,mens hennes onkel er glad for å være med overalt og koser seg verre.

Siljepilje

• Gjest
« Svar #9 på: 23 April 2006, 23:58:15 »
Til det andre,så lenge du ikke har stamtavle,så er pusen til en huskatt,samme hvor rasetypisk den så måtte være. (altså om du feks hadde en Birma uten stamtavle eller pusen din)
Der er det ikke annen standard enn 2 klasser,en korthårs klasse og en langhårs klasse.
Hmmm... Kanskje jeg kan stille Lucky alikevel, da...hun skal jo bare være med som selskapskatt...
Kan jo stille henne i begge huskattklassene, da, fordi forparten av kroppen er blitt riktig korthåret og blank, mens bakparten og halen er laaanghåret... :icon_lol:

Attack`s

• Gjest
« Svar #10 på: 24 April 2006, 00:00:06 »
Hmmm... Kanskje jeg kan stille Lucky alikevel, da...hun skal jo bare være med som selskapskatt...
Kan jo stille henne i begge huskattklassene, da, fordi forparten av kroppen er blitt riktig korthåret og blank, mens bakparten og halen er laaanghåret... :icon_lol:

Kanskje lurt å vente til hun er i helt topp kondisjon :wink[1]:
Så må du fikse papirer på henne også.
Men sørg nå for å gjøre dette til SØRAK så jeg kan få hilse på dere alle samme :love02[1]:

Utlogget Christine

• Skravlepus 4
    • Vis profil
« Svar #11 på: 24 April 2006, 00:01:48 »
 ???

Gå inn her www.imageshack.us finn bildet du vil laste opp og klikk på "last opp" eller "host". Husker ikke om det står på engelsk eller norsk her. Om du har veldig store filer/ bilder så klikk på at de skal bli mindre når de blir lastet opp, fin størrelse er rund 400 pixler  :icon_wink:

Legg inn en av kodene du får inn her i forumet. Ctrl + C for å kopiere og ctrl + V for å lime inn.
En katt er ikke "bare" en katt, det er noe av det beste man kan oppleve, ren kjærlighet!

Utlogget Selma and me

• Kattunge
  • **
  • I *heart* cats!
    • Vis profil
« Svar #12 på: 24 April 2006, 00:45:48 »
 ???

Gå inn her www.imageshack.us finn bildet du vil laste opp og klikk på "last opp" eller "host". Husker ikke om det står på engelsk eller norsk her. Om du har veldig store filer/ bilder så klikk på at de skal bli mindre når de blir lastet opp, fin størrelse er rund 400 pixler  :icon_wink:

Legg inn en av kodene du får inn her i forumet. Ctrl + C for å kopiere og ctrl + V for å lime inn.

Hvilke koder? og hvor skal jeg legge de inn?  :icon_neutral:
Jeg ELSKER katter jeg!

Utlogget Selma and me

• Kattunge
  • **
  • I *heart* cats!
    • Vis profil
« Svar #13 på: 24 April 2006, 00:48:13 »
« Siste redigering: 24 April 2006, 00:50:01 av Christine »
Jeg ELSKER katter jeg!

Siljepilje

• Gjest
« Svar #14 på: 24 April 2006, 00:50:31 »
Den som står nedenfor, som ender på img-url

Utlogget Christine

• Skravlepus 4
    • Vis profil
« Svar #15 på: 24 April 2006, 00:51:21 »
Rettet på linkene dine jeg  :savle[1]: Ser nå at bildene er like så jeg kan slette det ene for deg  :wink[1]:

(N) Blairwitch

• Gjest
« Svar #16 på: 24 April 2006, 01:14:53 »

Katten din er av en mget spesiell rase, den er nemlig av den fornemme huskattrasen.
Vakker pus var det, men jeg tror ikke den er blanding av skogkatt.
Mange som har långhårede huskatter kaller disse for skogkatter, men det er jo ikke nødvendigvis skogkatt selv om den har lang pels.
Men hun var nydelig. :love:

Utlogget catzy

• Skravlepus 2
  • Takket: 157
    • Vis profil
« Svar #17 på: 24 April 2006, 02:20:03 »
:love: nydelig huskatt! Vakker!

Utlogget SuperHanne

• Avhengig og
  • Skravlepus
  • *
  • Takket: 123
  • Trønderjente på 25
    • Vis profil
    • SuperHanne.com
« Svar #18 på: 24 April 2006, 04:11:07 »
Kjempefin pus!!  :wink[1]:

På en utstilling har hun forsåvidt større sjanse for å gjøre det bra når hun er en vaskeekte huskatt, framfor en juksehuskatt som jeg har, som er litt blandings av både det ene og det andre!  :fnis[1]:

Attack`s

• Gjest
« Svar #19 på: 24 April 2006, 07:49:24 »
Kjempefin pus!!  :wink[1]:

På en utstilling har hun forsåvidt større sjanse for å gjøre det bra når hun er en vaskeekte huskatt, framfor en juksehuskatt som jeg har, som er litt blandings av både det ene og det andre!  :fnis[1]:

Ja det er sant.
Er dem mer rasepreget av det ytre dersom en ser tydelig slektsarven,eller i det hele tatt ser rasetypiske ut,så liker dommerene stort sett bedre huskattene som ser ut som...huskatter. :savle[1]: