Skrevet av Emne: Dere som har flere katter..  (Lest 2734 ganger)

Heidi K

• Gjest
Dere som har flere katter..
« på: 23 April 2006, 01:34:47 »
Jeg lurer litt igjen jeg  :icon_wink:

Dere som har flere katter, hva sier evt partner om dette? Og hva slags overtalelsesteknikker brukes det rundt om i heimen?  :icon_twisted:

Jeg har 2 katter som han ikke har motsatt seg. Han er veldig glad i dem - men kan vel si han ikke er like avhengig av dem som jeg er  :love:

Nå ser jeg at i fremtiden kan jeg ende opp med en 4 katter totalt.. Men hvordan få til dette?  :hihi[1]:  :icon_twisted: 

(N) Blairwitch

• Gjest
SV: Dere som har flere katter..
« Svar #1 på: 23 April 2006, 01:42:47 »
Her er vi stort sett enige om vært nye familiemedlem, skjønt han var ikke enig i å skaffe seg devon.
Men det gikk to timer så var han omvendt.
Jeg har allerede bestemt meg for å beholde en jente fra kullet vi venter nå. Sa dette til en venninne på telefon mens han hørte det.
Det kom bare kjapt, og hvem har du laget den avtalen med. Jeg vet at når kattungene er født og bank i bordet kommer det en jente klarer jeg fort å få han til å falle for henne.  :humre:

Utlogget catzy

• Skravlepus 2
  • Takket: 157
  • Kjønn: Kvinne
    • Vis profil
« Svar #2 på: 23 April 2006, 01:46:05 »
Samboern min sier bare: Det er opp til deg.... :)

Heidi K

• Gjest
« Svar #3 på: 23 April 2006, 01:46:27 »
Hehe. Sånn var det med Sivert her også  - sjarmerte Hans i senk ved å dilte etter han overalt. Han er ikke vant til det fra isprinsessen  :hihi[1]:

Men enighet må det være. Det vil jo jeg også, men noen litt sleipe triks før katten kommer, må vel gå ann  :icon_twisted:

Jeg forelsket meg så i den spottede devon'en din, så jeg å bare få overtalt han litt  :fnis[1]: :biggrin:

Heidi K

• Gjest
« Svar #4 på: 23 April 2006, 01:46:54 »

Kanskje vi skal bytte? Til tross for snorkinga?  :biggrin: :biggrin:

(N) Blairwitch

• Gjest
« Svar #5 på: 23 April 2006, 01:50:11 »
Hehe. Sånn var det med Sivert her også  - sjarmerte Hans i senk ved å dilte etter han overalt. Han er ikke vant til det fra isprinsessen  :hihi[1]:

Men enighet må det være. Det vil jo jeg også, men noen litt sleipe triks før katten kommer, må vel gå ann  :icon_twisted:

Jeg forelsket meg så i den spottede devon'en din, så jeg å bare få overtalt han litt  :fnis[1]: :biggrin:
Når det gjelder devon kan du bruke denne, men du kjære er du ikke litt lei av kattehår i nesa når du koser?
Med en devon er det ikke noe hår også blafrer du litt med øynene.
Også viser du han dette bildet og sier, denne mannen sa jeg skal aldri i helv...... ha en sånn stygg katt!!
Bildet er tatt to timer senere.

Heidi K

• Gjest
« Svar #6 på: 23 April 2006, 01:53:39 »
 :fnis[1]:  Han har sett en brun devon "Live" og han syns den var tøff (ikke fin, men tøff) og facinerende. Så muligheter er det vel  :fnis[1]:

Jeg skal ta med meg rådet videre - Frost er inne i en forferdelig røyteperiode nå og det er hår overalt  :biggrin: så det er nok et lettsolgt hint  :biggrin:

Kanskje du kan "lage" en spottet hanne til meg om noen år?  :icon_twisted:

(N) Blairwitch

• Gjest
« Svar #7 på: 23 April 2006, 01:55:42 »
:fnis[1]: 
Kanskje du kan "lage" en spottet hanne til meg om noen år?  :icon_twisted:
Ikke umulig det vet du, sier nok i fra. :biggrin:

Utlogget Alette

• Skravlepus 1
  • **
  • Takket: 109
    • Vis profil
    • (N) Hailstorms
« Svar #8 på: 23 April 2006, 02:09:47 »
Her i huset brukes argumentet om at hunden vi har (rottweiler på 40kg), tilsvarer 6-8 katter vektmessig... :biggrin: Så da ser jeg mitt snitt til å bruke argumentet for det det er verdt ovenfor sambo. :fnis[1]: Uansett er det så lett å smelte når man møter disse små kattenurkene, så da er saken biff. Dessuten har jeg funnet ut at å la tanken modne hos sambo gjør underverker :biggrin:

Mer seriøst:Uansett er vel gjennomtenkte planer og avklaring av ansvarsforholdet på forhånd greit å unnagjort før man starter "jakten" på katten.  :)

Utlogget catzy

• Skravlepus 2
  • Takket: 157
    • Vis profil
« Svar #9 på: 23 April 2006, 02:12:06 »

Kanskje vi skal bytte? Til tross for snorkinga? :biggrin: :biggrin:

:humre: nånei du... akkurat slik er han grei. Men vi skal ikke ha flere katter før vi får oss hus uansett.

Heidi K

• Gjest
« Svar #10 på: 23 April 2006, 02:14:38 »
Å jada. Her er alt avklart slik. Men alle innspill på å lette tankene hos samboer er bare finfint  :fnis[1]:

Han smelter og duller med dem med en gang de kommer hjem så. Men jeg skaffer jo ikke bare uten å prate med han da ;) Og ikke uten at jeg har alt avklart for meg og min del heller.

Vi er ikke sånn her: :zyesno:   :hihi[1]:

Heidi K

• Gjest
« Svar #11 på: 23 April 2006, 02:15:29 »

Kanskje vi skal bytte? Til tross for snorkinga? :biggrin: :biggrin:

:humre: nånei du... akkurat slik er han grei. Men vi skal ikke ha flere katter før vi får oss hus uansett.

:hihi[1]:  :icon_lol:

Ikke vi heller, før vi får større plass. Men det blir nå på senvåren, så krysser alt av fingre  :x-fingre[1]:

Utlogget Mira

• Skravlepus
  • *
  • Takket: 87
    • Vis profil
« Svar #12 på: 23 April 2006, 02:19:25 »
Her må jeg følge 2-katt-kvota :icon_frown:
Før var det 3, men nå har Jon (samboer) sagt at vi må holde en plass åpen, tilfelle det kommer en hjemløs pus på døra, noe det gjorde for litt siden, men vi fant eieren :biggrin:
Er kjæreste med en som elsker katter, men som bare er hakket mer fornuftig enn meg :fnis[1]:
Men jeg vet hvertfall det, at hadde det vært krise, hadde han ikke nekta meg en katt til...  :whistling:

Utlogget Zita

• Mamma
  • Limt fast til stolen katt
  • Takket: 109
    • Vis profil
« Svar #13 på: 23 April 2006, 03:31:57 »
Jeg ville gjerne ha katt her nede,og hade jo sikla på ragdoll i flere år,så kom jeg over denne dama som hadde kull,sendte mail og fikk bilder tilbake, drev terror en stund med disse bildene av den lille musa.
Og etter mye om å men så gikk han med på det,han var nok litt gira han og etterhvert,og da vi fikk henne og jeg var på jobb,var hun med ham på kontoret,for som han sa: hun kan jo ikke være alene hjemme 8 timer.

Mco falt han litt for selv da vi var på utstilling,og det var meningen at vi bare skulle ha en hannkatt, da vi var veldig fasinert av størrelsen.
Vel,mens vi gikk og venta på at guten skulle bli leveringsklar,så dukket annonsen med Gucci opp,og hun var jo bare så rå!!
Jeg satte opp ett av mine engleblikk,og etterhvert gav han seg over (nå er hun pappas jente)

Vi har en "deal" om to katter pr barn vi ikke får,og jeg vil ha tre barn og han bare ett,så jeg mangler en katt til i samlingen min :whistling:

Men nå har jeg forelsket meg litt i bade balineser,javaneser og burmilla,så hvordan skal dette gå... :icon_idea:

Attack`s

• Gjest
« Svar #14 på: 23 April 2006, 03:49:39 »
Kaste ut gubben? :icon_twisted:
(bare tuller)

Utlogget Marit

• Takket: 227
    • Vis profil
    • (N) Sunnaneng's
« Svar #15 på: 23 April 2006, 08:07:00 »
Menn er manipulerbare og lar seg lett lede :hund4:, det vil dere sikkert se etter hvert, jenter :humre:.
Et lite eksempel...i fjor solgte jeg to kullsøsken til en familie. Mannen og de delvis hjemmeboende, voksne sønnene var i mot kattekjøpet, sønnene syntes perser var den dummeste, minst intelligente, mest fjollete katten som fantes, mannen ville IKKE ha katt. Moren, en meget selvstendig dame, sa: "Dere har ingen ting dere skulle ha sagt, jeg betaler, jentungen og jeg skal ha alt ansvar for kattene!" I dag går mannen rundt med bilde av kattene på mobilen, sønnene lar søsteren knapt nok røre kattene når de er hjemme!
Mvh Marit

"Until one has loved an animal,
a part of one's soul remains unawakened."
Anatole France

Utlogget SuperHanne

• Avhengig og
  • Skravlepus
  • *
  • Takket: 123
  • Trønderjente på 25
    • Vis profil
    • SuperHanne.com
« Svar #16 på: 23 April 2006, 08:19:48 »
Katt nr. 1 (Rocky) var det min samboers eks som fikk mast til, men han ble heldigvis boende i guttehula da det ble slutt!
Katt nr. 2 (Tchibi) var ikke sååå vanskelig å mase seg til. Rocky trengte selskap!
Katt nr. 3 (Amalthea) har tatt litt lengre tid. Litt fordi 2 er nok, og litt fordi hun kostet en del penger. Men etter å ha svart "Bengalkattunge" på alle spørsmål om hva jeg ønsker meg i julegave, bursdagsgave, premier for diverse veddemål osv, så gav han seg. Har en liten mistanke om at det var litt mangel på fantasi i bildet også, han visste ikke hva han skulle kjøpe i bursdagsgave til meg..  :icon_neutral: Trodde nok han tok den enkle utveien..  :fnis[1]:

Katt nr 4 Blir nok verre...! Tror jeg må å meget sleipe veier og snike meg til noen forsøk som oppdretter. Late som vi kan tjene penger på kattungene eller noe annet sleipt...  :whistling:

Kismet

• Gjest
« Svar #17 på: 23 April 2006, 10:30:38 »
Vel, jeg brukte en god stund på å snu hans "ikke faen om vi skal ha dyr", til å bli "ok da", siden jeg insisterte på å ta alt ansvar for dem, inkl det økonomiske.
Katt nr to,  skulle egentlig være en mco, jeg skulle få den i julegave av han, men så ramla vi over en skogkatt isteden.
Så, vi er egentlig enig om at to er nok, men om jeg finner en slående vakker MCO, som egentlig var det vi skulle ha, så vet jeg at han ikke klarer å stå imot...  :biggrin: :fnis[1]:

Utlogget Kitziee

• Skravlepus 1
  • **
  • Takket: 55
  • Savner å ha pus i hus.
    • Vis profil
« Svar #18 på: 23 April 2006, 12:10:43 »
Jeg hadde med meg Pia da jeg flyttet inn med min samboer. Jeg hadde henne i mitt gamle hjem, men Roger var veldig enig i at jeg måtte hente henne med hit, han gledet seg til hun kom i hus. De andre to kattene var det faktisk han som sto for. Det begynte med at svigers sin katt skulle ha kattunger og da fant han ut at da måtte vi sannelig ha en katt til. (4 av 5 kattunger av det kullet ble gitt bort til familien, deretter ble katten kastrert).

Jeg var overlykkelig over at sambo ville ha en katt til og gledet meg skikkelig til å få hente katten hjem. Da det var ca 2 uker igjen til vi skulle hente henne dro sambo ut på en liten kjøretur uten å fortelle hvor han skulle. Etter ca tre kvarter var han hjemme igjen og plasserte et reisebur på bordet forran meg. Jeg skjønte ikke helt hva han skulle med buret og da ba han meg ta en titt helt innerst inne i kroken. Jeg forsto at det ikke kunne være Tuva som satt der inne, turen for å hente henne var mye lengre. Jeg åpnet luka og tittet inn og der satt det en forskremt liten stakkar. Sambo hadde bestemt seg for at vi skulle få tak i oss 2 nye katter og hadde dermed holdt denne kjekke karen hemmelig for meg. (Det må være det flotteste han har gjort for meg)  :love:

Nå har vi da dermed altså 3 katter; Pia, Tuva og Gråtass. Jeg fantaserer ofte om å ha et par stk til, men sambo har nok satt en grense på tre stk. Jeg tror også det kan være det beste, det kan bli slitsomt for Pia med enda flere nykomlinger, det tok henne lang tid å i det hele tatt akseptere de to andre,

Sambo er også rimelig skeptisk til at jeg har lyst til å besøke FOD Trondheim, han vet hvor lett jeg forelsker meg i katter...  :icon_idea: Men skulle jeg finne ut en dag at jeg vil ha en eller to katter til så får sambo bare finne seg i det.  :whistling: Det er jeg som betaler alle utgifter, dermed jeg som bestemmer.  :biggrin:
« Siste redigering: 23 April 2006, 12:13:04 av Kitziee »

Utlogget Maybe

• Kattepratpuser
  • Takket: 77
    • Vis profil
« Svar #19 på: 23 April 2006, 12:12:18 »
Min mann syntes katter bare er dumme og irriterende han da.  :icon_mad:
Men da jeg smeltet for lille Bella ble det mas. Svaret jeg fikk var at han ville ikke ha noen katt, men det det var opp til meg. Og da ble det såklart katt. :biggrin: Få dager før Bella var leveringsklar fikk jeg spørsmål om jeg ville ha broren hennes også, og det ville jeg jo. Så da var det mer mas. Svaret da ble: Har vi en så kan vi vel likegodt ha to. Det var et fint svar. ;D Broren ble desverre etterhvert avlivet og da måtte jo såklart jeg ha en erstatning. Falt for en liten tass på dyreklinikken og hun satt pent å ventet her da mannen min kom hjem fra jobb. Fin overraskelse. :icon_smile:
Senere fant jeg ei søt perserblanding til omplassering på nettet. Hun måtte jeg jo bare ha.  :biggrin: Og så var maset igang igjen. :hihi[1]: Fikk et ja igjen, men måtte love at dette ble den siste.
Da den ene døde og perserblandingen aldri tilpasset seg og måtte omplasseres, satt jeg igjen med bare Bella. Da måtte jo kvoten fylles opp. Slik endte jeg opp med Tittentei og Uras. Men nå tror jeg nok ikke jeg får overtalt han til fler. Selv om jeg har mange ønsker. ::)
Og her i huset skal ikke katter koste penger visst.  :icon_mad:
Stolt slave til to maine coon og tre huspuser.