Skrevet av Emne: Virusprogram  (Lest 1968 ganger)

Utlogget dyrehuset

• Kattepratpuser
  • Skravlepus 4
  • Takket: 297
  • Kjønn: Kvinne
  • ALT FOR DYRA
    • Vis profil
Virusprogram
« på: 04 Desember 2013, 14:41:16 »
Norton  nissebeist :nisseulla:

Jeg har en liten, cirkus 10" ,bærbar i stua. Ikke den beste og kjappeste i klassen, men mer en god nok til meg.  Jeg har en stor stasjonær på kontoret, og den er super.

Jeg har jo 0 peiling på pc. Og jeg hyler vanligvis på en av gutta mine, men han har flytta til Haugesund  :nissegråt:

Og nå ryker snart denna og Norton en viss plass    :nisseulla:   Syns Norton kjører konstant, og da tar det lunsjpause og middagslur før det skjer noe når jeg trykker.

Jeg bruker bare denna til KP og mailen.  Resten foregår på den store stasjonære.  Kan jo ikke på FB her engang................ Da går jo maskinen helt i koma........

Nå er det sikkert masse programmer her jeg kan slette da, men så er det detta med mine pc-kunnskaper da. De er nok ikke bare 0, men helst langt på - sida   latternisse  Ringer jeg et firma og spør om noe, så må de gjerne fortelle meg hvor på tastaturet jeg finner de knottene jeg skal trykke på   latternisse

Har visst AVG på den store maskinen, men det skal guttungen få gjøre noe med neste gang han kommer hjem. For nå er jeg drittlei mas om oppdatering og og og, som jeg ikke har det spøtt greie på likavel.

Noen som kan hjelpe? Og husk nå at alt må inn med mikro-mokka-skjeer  plystrenisse

Utlogget MissHeike

• Kattepratpuser
  • Skravlepus 3
  • Takket: 26
  • Hanne
    • Vis profil
    • Bloggen min :)
Sv: Virusprogram
« Svar #1 på: 04 Desember 2013, 16:56:46 »
Tviler ikke ett sekund på at maskina er treig med Norton på, det er ett TUNGT program.

Men jeg har maskin som greier Norton, så er ikke inne på virusprogrammer, mamma har Macafee på sin maskin og det funker strålende, den maskinen har 3GB minne, som er lite. Den kjører helt greit. Så vil tro Macafee er ett godt program for små maskiner.

Utlogget dyrehuset

• Kattepratpuser
  • Skravlepus 4
  • ALT FOR DYRA
    • Vis profil
« Svar #2 på: 04 Desember 2013, 17:03:45 »
Har dårlig erfaring med macaffee også. Har hatt det på den store maskinen og der er det   nissebeist

Innlogget Monica

• Administrator
  • Skravlepus 4
  • Takket: 238
  • Alltid i mitt hjerte
    • Vis profil
« Svar #3 på: 04 Desember 2013, 20:33:19 »
Norton suger. Den gjør maskina treig som sirup og er litt slepphendt innimellom også. De eneste gangene jeg har hatt virus på maskina, var da jeg hadde Norton.
Nå bruker jeg ESET NOD32, og har aldri hatt trøbbel med den.
« Siste redigering: 26 Mars 2016, 12:59:24 av Monica »

Utlogget Millapuselusken

• Puselusk
  • Kattepratpuser
  • Skravlepus 4
  • Takket: 92
  • Prrrrrrrrrrrrt
    • Vis profil
« Svar #4 på: 04 Desember 2013, 22:11:09 »
Vi har alltid brukt Norton, og er veldig fornøyd. Alt går superraskt her.....  :julefigg:

Utlogget dyrehuset

• Kattepratpuser
  • Skravlepus 4
  • ALT FOR DYRA
    • Vis profil
« Svar #5 på: 05 Desember 2013, 12:34:49 »
Ble anbefalt Microsoft Security Essentials. Og fikk jo installert det da (tok sin tid, meeeeeeeeeeen).

En hurtig-scanning tok sånn en halv time. Og pc'en virka supert mens det sto på. Så satte jeg den til komplett scanning................ ...........   :nissefull3: Og etter over 16 timer er den ikke ferdig enda.............. Hjelpes meg. Hvor mange elementer er det på denna lille boxen?

Jaja, jeg kan i alle fall bruke den, og den er definitivt mye kjappere  :nissehopp:

Kanskje jeg skal installere det på den store også, så jeg kan bli kvitt all den masinga fra AVG?

Utlogget Lillefrosk

• Kattepratpuser
  • Skravlepus
  • Takket: 11
  • Hvil i fred Calvin, Shensi, Vitani og Bamse <3
    • Vis profil
    • Lillefrosk
« Svar #6 på: 06 Desember 2013, 07:32:07 »
Jeg bruker Avast :icon_smile:
*Banzai*Silvana*Aske*Nuka*

Hvil i fred Calvin, Shensi, Vitani og Bamse<3 Elsker dere <3

Utlogget MissHeike

• Kattepratpuser
  • Skravlepus 3
  • Takket: 26
  • Hanne
    • Vis profil
    • Bloggen min :)
« Svar #7 på: 08 Desember 2013, 11:31:12 »
På små maskiner er det jo ikke rart at Norton er slepphendt da.

Har Norton på min maskin og den er ALDRI slepphendt, den scanner hele tiden, alt jeg lagrer av bilder scannes å fortelles at dette er sikkert osv.

Men ja, små maskiner må ha noe annet for Norton er tungt.