Skrevet av Emne: Treghet  (Lest 1596 ganger)

Utlogget KatteMara

• Kattepratpuser
  • Forumslave katt
  • Takket: 34
  • Kjønn: Kvinne
    • Vis profil
Treghet
« på: 29 November 2013, 21:37:32 »
Når jeg begynner å skrive et innlegg så er det ingen problemer, da reagerer alt helt fint.
Når innlegget får litt lengde på  :blush:  jeg er glad i å skrive.. da reagerer katteprat veldig tregt.
Når fingrene mine er ferdig med to setninger, og jeg stopper opp for å se på det jeg skriver, så holder katteprat fremdeles på å skrive den første setningen, og bokstav for bokstav kommer det inn i innlegget...
Man kan jo tenke at det tar litt tid å skrive da..
Jeg hadde nettopp skrevet el laangt innlegg i dagbok-forumet.. og det gikk tregere og tregere...
Jeg fant ut at jeg må kopiere i tilfelle det låser seg helt, men for seint, det var låst.. det vil si, jeg kunne fortsatt skrive en og en bokstav.. men mange sekunder mellom, men det gikk på ingen måte å kopiere...
Fremdeles i denne mengden med ord, så skrives ordene inn i samme sekund som jeg trykker dem ned..
Når jeg kommer opp i ca dobbelt så mange ord, da går det veldig tregt..  om jeg skriver raskt nå, så begynner tregheten allerede nå.. Jeg må vente til setningen har skrevet seg ferdig for å se om den er rett skrevet..

Hva kommer denne tregheten av???  skulle ikke tro at mengden med tegn i et innlegg hadde så mye å si??  men virker sånn da..  hmmm

Utlogget sijoka

• Moderatorpusene
  • Skravlepus 4
  • Takket: 138
    • Vis profil
    • sikadilla
Sv: Treghet
« Svar #1 på: 29 November 2013, 21:55:02 »
Merkelig.Det der har aldri hendt meg.

Utlogget Trønderpia

• Kattepratpuser
  • Super avhengig pus
  • Takket: 7
    • Vis profil
    • Pias Hobbylering
« Svar #2 på: 29 November 2013, 22:51:51 »
Selve tregheten har jeg aldri opplevd (dog kjent problemstilling på jobb...), men jeg har opplevd at alt har låst seg, slik at jeg har mistet hele innlegget

Innlogget Monica

• Administrator
  • Skravlepus 4
  • Takket: 238
  • Alltid i mitt hjerte
    • Vis profil
« Svar #3 på: 29 November 2013, 23:01:54 »
Tregheta går nok mer på RAM i egen maskin tror jeg. Jeg har merka den, men da om den stakkars maskina har stått på ei uke, og jeg plager den til å kjøre 15 flere programmer enn den egentlig kan. :fnis:
Men at alt plutselig er borte, ja den har jeg merka mange ganger. :Sukker:

Utlogget KatteMara

• Kattepratpuser
  • Forumslave katt
    • Vis profil
« Svar #4 på: 30 November 2013, 11:25:21 »
Tregheta går nok mer på RAM i egen maskin tror jeg. Jeg har merka den, men da om den stakkars maskina har stått på ei uke, og jeg plager den til å kjøre 15 flere programmer enn den egentlig kan. :fnis:
Men at alt plutselig er borte, ja den har jeg merka mange ganger. :Sukker:
Nei, det er ikke treghet her, har helt ny maskin med Windows 8 som skal være blant det raskeste og med kjempemye minne +++
Og jeg har ikke problemer med dette noen andre plasser..
Jeg husker ikke om problemet var der i vår også, jeg skrev ikke så mye her inne da...

Men det er nok noe med noen innstillinger i forhold til denne siden.. kanskje nettleser eller noe..
Bruker Explorer nå, men føler ikke at den er optimal da.. er mest vant til firefox.. men den rota bare til på denne maskinen...

Men tydelig at det er noe hvis mange opplever dette at innlegg bare blir borte og da..
Men løsningen er jo å bruke Word eller notepad eller noe annet og så kopiere det inn her.. i alle fall hvis en skal skrive som en liten historie eller slikt, synd om de bare forsvinner, for man kan jo ikke få til det samme om igjen.. - Men men   :julefigg:

Lovise

• Gjest
« Svar #5 på: 30 November 2013, 11:41:13 »
Bruker Explorer nå, men føler ikke at den er optimal da..
Den bruker jeg også og opplever det samme som deg. :pengenisse:
Jeg skal ta å skifte til Google chrome i løpet av helgen,hvis jeg ikke gjør det kommer jeg ikke til å klare å legge ut oppgaven til julekalenderen. :nissehopp:

Utlogget KatteMara

• Kattepratpuser
  • Forumslave katt
    • Vis profil
« Svar #6 på: 30 November 2013, 12:08:13 »
Ja, ikke så lett når alt stopper halvveis i et innlegg..
Jeg har og lurt på om google crome kan hjelpe.. Men blir jo redd for å få masse pes andre steder igjen.. i alle fall når nå Explorer ser ut til å fungere best ellers.. - men får se da..
Håper det blir en bra løsning på det! :)