Skrevet av Emne: SERIØØØST??!!  (Lest 6088 ganger)

Utlogget Mira

• Skravlepus
  • *
  • Takket: 87
  • Kjønn: Kvinne
    • Vis profil
SERIØØØST??!!
« på: 22 April 2006, 14:38:16 »
Jeg ble så provosert av denne annonsen!!!  :icon_mad:
"Kattungene er bare SÅÅÅÅÅ søte, og de må komme til dyreelskere, hvis ikke blir de avlivet!"
http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=7415781&sid=8aqK1K2av345103&pos=2&tot=125

Hva F*@#!% er vitsen med å sette kattunger til verden, hvis de må avlives :icon_mad: :icon_mad: :icon_mad:

Utlogget catzy

• Skravlepus 2
  • Takket: 157
    • Vis profil
SV: SERIØØØST??!!
« Svar #1 på: 22 April 2006, 14:42:37 »
For ei teit annonse.. kun til dyre elskere... er dem ikke det de da, siden de blir avlivet om de ikke får seg hjem???  :icon_mad: Må være en fjortis eller noen som er steike stokk dum, "såååååå søte" er ikke akkurat så saklig skrevet denne annonsen at det gjør noe nei. Slike får jeg lyst å denge!  :icon_mad: :icon_exclaim:

Utlogget Mira

• Skravlepus
  • *
    • Vis profil
« Svar #2 på: 22 April 2006, 14:54:59 »
Jeg blir helt satt ut! Folk er så dumme :icon_mad:
Jeg lot Crazy få kattunger, før jeg visste så veldig mye, vel, hadde bestilt time hos dyrlegen til kastrering, men bestemte meg for å beholde kattungene..
Uansett, jeg tenkte ALDRI tanken på å ta livet av kattungene hvis vi ikke fant hjem til dem :skjelveleppe:
Både jeg og samboeren min var helt enige i at det var vårt ansvar, som hadde latt disse komme til verden, og det fikk vi ta på vår kappe!!! 
Nå er selvfølgelig kattene mine kastrert da... for leeeenge siden :biggrin:

Utlogget Cat_Walk

• Koseklumpen
  • Takket: 10
    • Vis profil
« Svar #3 på: 22 April 2006, 17:29:11 »
Det overraska meg ikke, for å si det sånn... Jeg er rett og slett vant til å se og lese sånne ting nå, dessverre..

Alle orda mine er brukt opp så jeg har ikke annet å si enn TOMME PAPPSKALLER, BORTSKJEMTE OG HJERTELØSE DRITTUNGEEER!!!!!!!!!!!!!!! :icon_mad:  :crazyII[1]:
Om det ikke hadde vært dyr her i verden, hadde ikke kjærlighet vært til.

Heidi K

• Gjest
« Svar #4 på: 22 April 2006, 17:59:56 »
Og de betrakter seg selv som seriøse katteeiere meg slike uttalelser..??  :icon_mad: :icon_mad:

Utlogget Kater&Ich

• tyggertyggis
  • Forumslave katt
  • Takket: 75
    • Vis profil
« Svar #5 på: 22 April 2006, 23:25:05 »
eg trur at det med avliving ofte blir brukt i slike samanheng for å få folk til å ta kattungene. Eg trur at det er eit virkemiddel, liksom.
Eller er eg kanskje for naiv i den troen at dei sikkert ikkje vil avlive kattungene, berre true med det for å få gitt dem bort?
Uansett har eg også reagert på denne annonsen da eg kom over den.
Det finns diverre ein god del slike annonser. Og eg nekter å tro at alle desse folka som skal gje bort 1-årige katter har plutseleg blitt allergiske. Eg trur at hovedparten av dei folka ikkje har tenkt godt nok FØR dei fekk seg katt og ansvar. Eller at dei rett og slett gir blaffen. treng ikkje å seie meir.

heike

Heidi K

• Gjest
« Svar #6 på: 22 April 2006, 23:27:03 »
Man får iallefall ikke seriøse nye eiere ved å true ved avlivning! Da er det temmelig stor sjange de blir bruk og kast senere, siden katten er tatt inn i sympati.

Jeg har ikke noe til overs for sånne annonser - og hadde aldri funnet på å svare på en slik selv.

Utlogget Mira

• Skravlepus
  • *
    • Vis profil
« Svar #7 på: 23 April 2006, 01:22:30 »
Man får iallefall ikke seriøse nye eiere ved å true ved avlivning! Da er det temmelig stor sjange de blir bruk og kast senere, siden katten er tatt inn i sympati.

Jeg har ikke noe til overs for sånne annonser - og hadde aldri funnet på å svare på en slik selv.

Godt sagt :icon_smile:

Utlogget -Lize-

• Luke, Leia & Mischa.
  • Avhengig pus
  • **
  • Takket: 86
  • Cats rule!
    • Vis profil
    • Russian Blue
« Svar #8 på: 23 April 2006, 16:04:03 »
For ei teit annonse.. kun til dyre elskere... er dem ikke det de da, siden de blir avlivet om de ikke får seg hjem???  :icon_mad: Må være en fjortis eller noen som er steike stokk dum, "såååååå søte" er ikke akkurat så saklig skrevet denne annonsen at det gjør noe nei. Slike får jeg lyst å denge!  :icon_mad: :icon_exclaim:
Som jeg skulle sagt det selv, Catzy!!
"Avliving" og "dyreelskere" i den kombinasjonen hører ikke sammen! :icon_mad:

ellenh

• Gjest
« Svar #9 på: 23 April 2006, 16:08:10 »
eg trur at det med avliving ofte blir brukt i slike samanheng for å få folk til å ta kattungene. Eg trur at det er eit virkemiddel, liksom.
Eller er eg kanskje for naiv i den troen at dei sikkert ikkje vil avlive kattungene, berre true med det for å få gitt dem bort?
Uansett har eg også reagert på denne annonsen da eg kom over den.
Det finns diverre ein god del slike annonser. Og eg nekter å tro at alle desse folka som skal gje bort 1-årige katter har plutseleg blitt allergiske. Eg trur at hovedparten av dei folka ikkje har tenkt godt nok FØR dei fekk seg katt og ansvar. Eller at dei rett og slett gir blaffen. treng ikkje å seie meir.

heike

Mulig det er kynisk av meg, men denne tanken har slått meg et par ganger også. Mange allergikere her til lands hvertfall.

Utlogget Mira

• Skravlepus
  • *
    • Vis profil
« Svar #10 på: 23 April 2006, 16:50:46 »
Dyrlegen min fortalte meg at hvert år, ca en uke før fellesferien, kom det mange mennsker inn på klinikken, for å avlive kattene sine...
De var blitt "allergiske", plutselig!  :icon_mad:

ellenh

• Gjest
« Svar #11 på: 23 April 2006, 17:14:02 »
Det er det tristeste jeg har hørt  :icon_cry:

Utlogget -Lize-

• Luke, Leia & Mischa.
  • Avhengig pus
  • **
  • Takket: 86
  • Cats rule!
    • Vis profil
    • Russian Blue
« Svar #12 på: 23 April 2006, 17:57:05 »
Dyrlegen min fortalte meg at hvert år, ca en uke før fellesferien, kom det mange mennsker inn på klinikken, for å avlive kattene sine...
De var blitt "allergiske", plutselig!  :icon_mad:
Jeg skjønner virkelig ikke hvordan folk kan ha samvittighet til noe slikt! :icon_mad:

Utlogget S.G.S

• Kattepratpuser
  • Skravlepus 3
  • Takket: 206
    • Vis profil
« Svar #13 på: 23 April 2006, 18:07:00 »
Synd at idioter også har katter  :icon_mad:
Får lyst til å bare  :katt10: tankeløse folk  :zyell:

ellenh

• Gjest
« Svar #14 på: 23 April 2006, 18:14:26 »
Det skulle vært påbudt med sertifikat. Kattelappen.  ;D

Utlogget Mira

• Skravlepus
  • *
    • Vis profil
« Svar #15 på: 23 April 2006, 21:15:26 »
Det skulle vært påbudt med sertifikat. Kattelappen.  ;D

Ja, så absolutt!!

ellenh

• Gjest
« Svar #16 på: 01 Mai 2006, 13:37:07 »
Sjekk denne jeg fant i dag: http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=7476473&sid=5aq4gXFG1188344&pos=1&tot=191
Selger en fire måneder katt på grunn av flytting!?  :icon_eek: Dårlig planlegging ass! 

Nova

• Gjest
« Svar #17 på: 01 Mai 2006, 13:41:45 »
 :icon_mad: Fy flate.. Kunne like gjerne sagt at de trenger pengene, liksom.... :icon_mad: Har man dyr, kan man ikke flytte til et sted man ikke kan ha dyr... :whistling:

ellenh

• Gjest
« Svar #18 på: 01 Mai 2006, 14:06:27 »
Og hun kan ikke ha hatt katten så veldig lenge....

Utlogget RaraAvis

• TheCrazyCatLady
  • Moderatorpusene
  • Skravlepus 4
  • Takket: 343
  • Meeko og Belle er alltid i <3 mitt
    • Vis profil
    • Life of Crazyness
« Svar #19 på: 01 Mai 2006, 14:23:08 »
Nå skal det sies at folk faktisk KAN blit plutselig alergiske mot katt..  :icon_question:
Eg ble selv alergiker bare 2 måneder etter at eg fikk Meeko min! Så det KAN skje.. så ikke dra alle under en kam da.. noen av de er kanskje 100% ærlige..
How you behave toward cats here below determines your status in Heaven. ~ Robert A. Heinlein
Dyrebeskyttelsen Norges lokalavdelinger
Dicetray hobby hjemmeisde
Jeg og 2 venner blogger om livene våre