Skrevet av Emne: Ulla er forsvunnet!  (Lest 3735 ganger)

ellenh

• Gjest
Ulla er forsvunnet!
« på: 21 April 2006, 14:18:40 »
Jeg driver å øver på å få Ulla til å gå ut, hun er jo så pysete. Etter skolen i dag åpnet jeg dørene og hun gikk ut på trappa, slik hun har gjort flere ganger. Jeg lar døra stå åpen slik at hun kan gå inn når hun vil, så hun ikke føler seg "fanget" ute.  I dag gikk jeg inn en liten tur, og da jeg kom ut igjen var hun søkk borte!  :icon_cry: Jeg kjenner Ulla så godt, jeg vet at hun ikke har tatt seg en tur for å se seg litt om, det tør hun rett og slett ikke. Hun har nok blitt redd for noe og løpt og gjemt seg! At hun gjemmer seg og er redd tviler jeg ikke på et øyeblikk, det er sånn Ulla er. Hun er en mester i å gjemme seg, så kan hende er hun rett i nærheten, men jeg er så BEKYMRA!!! Tenk om hun ikke kommer tilbake, tenk om det skjer henne noe, tenk om noen bare tar henne. Tenk om noe skjer. Jeg begyner nesten å grine jeg nå.  :skjelveleppe:

(N) Blairwitch

• Gjest
SV: Ulla er forsvunnet!
« Svar #1 på: 21 April 2006, 14:21:05 »
Uff da Ellen, hun sitter ikke under  en bil eller har krabbet ned en kjeller lem eller noe slikt da.
Eller kanskje hun rett og slett har gjemt seg inne i huset, kanskje hun kom seg forbi deg uten at du så det.
Håper Ulla snart er på plass igjen.

Linda

• Gjest
« Svar #2 på: 21 April 2006, 14:22:14 »
 :icon_sad: Hun dukker nok snart opp igjen skal du se

ellenh

• Gjest
« Svar #3 på: 21 April 2006, 14:32:11 »
Jeg håper det, det er bare at hun ikke er vant til å være ute og er ikke kjent i omgivelsene. Og så er hun en så pysete liten katt at jeg må innrømme at jeg tviler litt på hvor god hun er på "utelivet". Det er så mange katter her, kanskje noen har skremt henne vekk og så tør hun ikke komme tilbake. Jeg har lett og lett, jeg, men hun er dønn borte....
 :x-fingre[1]:

Attack`s

• Gjest
« Svar #4 på: 21 April 2006, 14:34:59 »
Hvor lenge har hun vært borte?
Krysser fingrene jeg :x-fingre[1]:

ellenh

• Gjest
« Svar #5 på: 21 April 2006, 14:36:02 »
 :icon_razz: En time kanskje  :icon_razz:

Utlogget Bee

• Skravlepus
  • *
  • Takket: 125
    • Vis profil
« Svar #6 på: 21 April 2006, 14:50:10 »
Håper hun dukker opp snart! Krysser fingrene :x-fingre[1]:
Min Tarzan forsvant en gang ifjor da en hund jaget ham (og han var en nervøs og redd katt), han ville ikke komme fram på 4 timer husker jeg. Hadde gjemt seg under en hekk i nabohagen. Han kom mjauendes fram da jeg og min samboer ropte på ham (oog jeg som hadde gått rundt hele nabolaget og ropt i flere timer, så var han i nabohagen, gitt).

Utlogget Maybe

• Kattepratpuser
  • Limt fast til stolen katt
  • Takket: 77
  • Kjønn: Kvinne
    • Vis profil
« Svar #7 på: 21 April 2006, 14:53:49 »
Huff da. Føler med deg.
Vi krysser fingre vi også. :x-fingre[1]:så håper vi hun snart dukker opp igjen.
Stolt slave til to maine coon og tre huspuser.

Attack`s

• Gjest
« Svar #8 på: 21 April 2006, 14:55:43 »
:icon_razz: En time kanskje  :icon_razz:

:humre:  Unnskyld at jeg ler :icon_frown:
En katt hos meg stakk ut en gang,og vi lette overalt og jeg kjenner angsten din.
Men katten var ikke langt unna,hadde prøvd å komme seg inn via kattegården utenifra,som ikke gikk helt bra.
Så inni en krok fant vi henne.
Var så smalt at vi ikke fikk tak i henne og satt der lenge lenge å lokket.
Gikk bra til slutt.

Dette går så bra så!

Utlogget catzy

• Skravlepus 2
  • Takket: 157
    • Vis profil
« Svar #9 på: 21 April 2006, 16:48:14 »
Kjære deg... dette går nok bra. Har du leita i hele huset? Jeg trodde Shakira hadde løpt opp på mørke loftet nå for en stund siden, jeg fant Ozzy, men Shakira var søkk vekk. Gjett tre ganger hvor jeg fant henne? Under sofaen. Alltid siste plassen man leter, og når man får panikk så leter man heller ikke så godt. Kok litt fisk du, så tenker jeg hun kryper ut fra under en kommode eller noe lignende, hvis ikke, så får du gå ut med fisken, rope litt ute, sette deg ned og vente. Krysser fingrene for deg!  :x-fingre[1]:

Tenk på at Ozzy var borte i 11 dager, og kom hjem helskinnet. De kattene er flinke til å passe på seg selv. Instinkt har vel til og med Ulla!  :wink[1]:

ellenh

• Gjest
« Svar #10 på: 21 April 2006, 17:09:33 »
Kjære deg... dette går nok bra. Har du leita i hele huset? Jeg trodde Shakira hadde løpt opp på mørke loftet nå for en stund siden, jeg fant Ozzy, men Shakira var søkk vekk. Gjett tre ganger hvor jeg fant henne? Under sofaen. Alltid siste plassen man leter, og når man får panikk så leter man heller ikke så godt. Kok litt fisk du, så tenker jeg hun kryper ut fra under en kommode eller noe lignende, hvis ikke, så får du gå ut med fisken, rope litt ute, sette deg ned og vente. Krysser fingrene for deg! :x-fingre[1]:

Tenk på at Ozzy var borte i 11 dager, og kom hjem helskinnet. De kattene er flinke til å passe på seg selv. Instinkt har vel til og med Ulla! :wink[1]:

Ulla har litt god gammaldags panikkangst godt blandet med overlevelsesinstinkt. Ullas overlevelsesinstinkt slår inn bare hun tar seg en vel lang runde på stua  :icon_rolleyes: , tullete jenta.

Hun er garantert ikke inne. Jeg bor i bygård og lot døra fra oppgangen og ut være åpen, mens døra inn til leiligheta var lukka. Har lett i oppgangen men der er hun ikke, og inn til leiligheta har hun ikke kunnet komme.
Heldigvis bor jeg i en veldig rolig del av byen, minimalt med trafikk og sånn. Hun kommer nok tilbake, jeg bare blir så stressa. har vært ute og lett fire ganger nå, lokket med mat og alt. Uffffffffff.
« Siste redigering: 21 April 2006, 17:57:52 av Ellenh »

Utlogget Annette

• Spretten katt
  • Takket: 3
    • Vis profil
« Svar #11 på: 21 April 2006, 17:14:05 »
uff, jeg husker når mice ble borte når han var liten. bor i 4etasje, og han var HELT borte.. visste han gikk under benken, og det var ett hull der til gud veit hvor. trodde jeg aldri skulle se ham igjen, helt til han kom ut av høytaleren til samboeren..   :icon_razz: hvordan skulle jeg vite det liksom...

funnet ulla enda?  :x-fingre[1]:
Annette & Mice

Utlogget catzy

• Skravlepus 2
  • Takket: 157
    • Vis profil
« Svar #12 på: 21 April 2006, 17:23:58 »
Du får bare gå ut og rope i vei, gå langs veiene og rope og riste med en boks med mat.

Utlogget Kater&Ich

• tyggertyggis
  • Forumslave katt
  • Takket: 75
    • Vis profil
« Svar #13 på: 21 April 2006, 17:27:27 »
håper Ulla kjem på plass snart... ta deg ein leite runde, rop på ho. det er alt eg veit. krysser fingrane!
Heike

ellenh

• Gjest
« Svar #14 på: 21 April 2006, 17:31:57 »
Har gjort det opptil flere ganger nå, men tror hun nok venter til kvelden/natta med å komme fram. Da er det stille og mye tryggere i en sånn skummel verden :icon_rolleyes: . Da hun var mindre hoppet hun ut vinduet en gang, uten at jeg så det, og var borte hele kvelden. Jeg lette og lette og ristet med mat og var helt knust! Til slutt måtte jeg bare legge meg, men hvem tror du vekka hele bygdningen klokka halv seks om morran med en hyling uten like? Ulla. Hun sto utafor vinduet mitt og hyla og mjaua helt besatt! Da hadde hun aldri vært ute før, og jeg hadde nettopp flytta dit, så jeg var sikker på at hun aldri ville finne hjem igjen. Hun var skitten og lukta bil, så hun hadde nok gjemt seg under en bil hele tida.
Derfor er jeg litt rolig også nå, jeg tenker at klarte hun å finne hjem da, klarer hun det nok denne gangen også. Her er hun jo bedre kjent. Jeg går ut med jevne mellomrom, men tror nok det er mest sannsynlig at hun kommer hjem om kvelden eller natta, eller evt lar seg finne da. Håper håper håper. Hvis hun er borte tror jeg jeg dauer!

(N) Blairwitch

• Gjest
« Svar #15 på: 21 April 2006, 17:45:05 »
Krysser fingre for deg  :x-fingre[1]:
Ulla er nok tilbake innen i morgen tidlig.

Utlogget Kitziee

• Skravlepus 1
  • **
  • Takket: 55
  • Savner å ha pus i hus.
    • Vis profil
« Svar #16 på: 21 April 2006, 18:20:40 »
Kjenner godt til hvordan du føler deg nå. Krysser fingrene for at hun dukker opp før du aner det.  :wink[1]:  :x-fingre[1]: Ulla lengter nok hjem hun også snart skal du se.

ellenh

• Gjest
« Svar #17 på: 21 April 2006, 18:54:04 »
Tusen takk alle sammen, dere er så snille! Dette er en av grunnene til at jeg liker dette forumet så godt.

(N) Blairwitch

• Gjest
« Svar #18 på: 21 April 2006, 18:55:34 »
Sjekker forumet hvert kvarter nå, fikk lettere panikk når jeg fikk denne beskjeden.
Connection Problems
Sorry, SMF was unable to connect to the database. This may be caused by the server being busy. Please try again later.

Har du vært ute å ristet på matboksen hennes også?

Kismet

• Gjest
« Svar #19 på: 21 April 2006, 18:57:30 »
Skogkatten min var borte i 8 timer en gang, da var jeg sikker på at han aldri ville komme hjem igjen - men han kom, blid og fornøyd og like hel.

Jeg tror nok dette går bra, men jeg vet veldig godt hvordan du har det nå !