Skrevet av Emne: Katter på sirkus  (Lest 1220 ganger)

Attack`s

• Gjest
Katter på sirkus
« på: 19 April 2006, 21:13:29 »
Fikk nettopp tlf av gutten min som er med sin bestemor på sirkus i dag.
Full av iver,når han kom hjem skulle han lære opp Felix til å hoppe gjennom ringer av flammer :icon_eek:
Da sa jeg enkelt at det kommer ikke på tale for det liker ikke Felix.Nicholas er tross alt  bare 6 år,og en kan ikke forklare i det vide å brede.

Det finnes nok de kattene som liker å bli lært opp til noen trix,men ingen katter er skapt for å underholde på et støyende sirkus :icon_mad:

Lurer på hvilket sirkus det var...

Heidi K

• Gjest
SV: Katter på sirkus
« Svar #1 på: 19 April 2006, 21:57:51 »
Dette er Sirkus Arnardo det dreier seg om - og kattene er en hurv av Angrora katter.

De må balansere på høye pinner og hoppe gjennom brennende sirkler.

Se her: http://www.arnardo.no/maindesign.asp?aid=1432&gid=846  Og hvis dere trykker på Årets Program og blar litt ut i den folderen ser dere en del av dem iallefall.

Uting syns jeg.  :icon_mad: 

Utlogget RimfrostHuldra

• Spretten katt
  • Takket: 1
  • Kjønn: Kvinne
  • RimfrostHuldra
    • Vis profil
    • RimfrostHuldra
« Svar #2 på: 19 April 2006, 23:01:22 »
Så lenge det ikke er noe som kan skade kattene (brennende ringer f.eks...  :( ) synes jeg faktisk ikke katter på sirkus er så mye værre enn mange andre sirkusdyr.  Mye avhenger selvsagt av måten de blir trent på, og siden katter ikke er kjent for å være verdens letteste dyr å trene vil jeg tippe de bruker positiv forsterkning (klikkertrening el)..  Selvstendige dyr fungerer jo best på positive treningsmetoder. 

Så lenge de får det de trenger og ikke blir mishandlet på noen måte er det da bare festlig å se på katter som gjør triks.  :)

Heidi K

• Gjest
« Svar #3 på: 19 April 2006, 23:03:25 »
Så lenge det ikke er noe som kan skade kattene (brennende ringer f.eks...  :( ) synes jeg faktisk ikke katter på sirkus er så mye værre enn mange andre sirkusdyr.  Mye avhenger selvsagt av måten de blir trent på, og siden katter ikke er kjent for å være verdens letteste dyr å trene vil jeg tippe de bruker positiv forsterkning (klikkertrening el)..  Selvstendige dyr fungerer jo best på positive treningsmetoder. 

Så lenge de får det de trenger og ikke blir mishandlet på noen måte er det da bare festlig å se på katter som gjør triks.  :)

Men det var visst brennende ringer der har jeg forstått.

Siljepilje

• Gjest
« Svar #4 på: 19 April 2006, 23:44:02 »
...Bare pass godt på alle fyrstikker og lightrer i fremtiden... :whistling:

Attack`s

• Gjest
« Svar #5 på: 20 April 2006, 00:05:14 »
Var brennende ringer der i kveld om kilden stemmer :(