Skrevet av Emne: Har lyst på katt nr 2, hva skal jeg gjøre??  (Lest 1062 ganger)

sarasoliver

• Gjest
Har lyst på katt nr 2, hva skal jeg gjøre??
« på: 19 April 2006, 13:20:57 »
Jeg har en katt på ett år (Oliver), han er innekatt og for en tid tilbake hentet jeg hjem et lite nøste fordi jeg har lyst på to katter. :savle[1]: Men Oliver reagerte med å "leke" med den nye kattungen. Han bet henne over nakken og herjet med henne slik som han gjør med lekebamsene sine... Jeg visste ikke hva jeg kunne gjøre så jeg måtte levere tilbake den nye kattungen :icon_cry: Er det noen som har noen gode råd til hva jeg kan gjøre for å få Oliver og en evt. ny katt til å komme overens???  :icon_frown:

Utlogget Christine

• Skravlepus 4
  • Takket: 423
  • Kjønn: Kvinne
    • Vis profil
SV: Har lyst på katt nr 2, hva skal jeg gjøre??
« Svar #1 på: 19 April 2006, 13:39:54 »
Er den andre katten kastrert? Biting i nakken er ganske vanlig for katter uansett, men om katten ikke er kastrert så vil den ha lyst til å parre den andre pusen i tillegg også  :icon_frown: Viktig å følge godt med i begynnelse når man introduserer ny katt, gi begge like mye oppmerksomhet, og pass på at de ikke er stygge med hverandre. Feliway kan hjelpe i begynnelsen ( en duft som gjør kattene roligere ( putter inn i stikkontakten ) Fås kjøpt hos veterinær, og nettbutikker iallefall  :icon_smile:
En katt er ikke "bare" en katt, det er noe av det beste man kan oppleve, ren kjærlighet!

http://potespor.spreadshirt.net

sarasoliver

• Gjest
« Svar #2 på: 19 April 2006, 13:54:28 »
Oliver var ikke kastrert da vi prøvde med ny katt sist, men er det nå. Hjelper det også? Forresten takk for svaret :icon_smile_pray:

Attack`s

• Gjest
« Svar #3 på: 19 April 2006, 15:22:36 »
Hannkatter som er overst på rang parrer i vei på alt som kan (jokker) (god erfaring her nu :humre:)
Ja,ikke alle så klart men noe uvanlig er det ikke.
Nå som han er kastrat pus,så tror jeg det vil gå mye lettere.
Men å vende til 2 fremmede katter kan ta litt tid,eller ta 1 dag.Har erfaring med begge deler.

Håper du tør prøve igjen.
Det er så kos med flere puser i huset.

Utlogget SuperHanne

• Avhengig og
  • Skravlepus
  • *
  • Takket: 123
  • Trønderjente på 25
    • Vis profil
    • SuperHanne.com
« Svar #4 på: 19 April 2006, 17:25:59 »
Og husk at å introdusere to katter kan ta tid, ikke gi opp om de ikke har blitt venner etter en dag!
Og kanskje finne en kattunge som er skikkelig tøff og tør ta igjen!  :whistling:

Utlogget S.G.S

• Kattepratpuser
  • Skravlepus 3
  • Takket: 206
    • Vis profil
« Svar #5 på: 19 April 2006, 18:21:40 »
Hadde Silver fra før og hentet en gutt til for 1 uke siden, nå har de blitt kjempe kompiser  :dulte:
Det hender Silver biter Gismo i nakken, men det er ikke for annet enn lek etter hva jeg kan se.
De første dagene satt jeg klar med en sprute flaske  :whistling: måtte jo passe på litt  :fnis[1]:
3 dager tok det, etter det så har de sovet og lekt fint sammen  :biggrin: