Skrevet av Emne: Kreft/svulst eller virus? bakteri?  (Lest 2677 ganger)

Ragdol

• Gjest
Kreft/svulst eller virus? bakteri?
« på: 18 April 2006, 14:11:33 »
Katte pusen min har ikke spist på 3-4 uker. Og nå har jeg vært hos veterinæren igjen etter at han ikke klarte å male skikkelig engang.
Han var dehydret,   Og vekta hans har halvert, jeg trodde pga at han nektet å spise tørrforet sitt.
han har altid likt bløt for og den maten vi spiste

Så jeg begynte å gi han bløtfor kjøpt i boks o.l.  Men da begynte han å få blod på tannkjøttet, og jeg sluttet å gi han bløtforet.
Og jeg var hos veterinæren for 10 dager siden og sa ifra om at han har sluttet å spsie tørrfor.
Og at jeg ikke vil gi han bløtfor lenger pga. tennene hans osv.

Så jeg stoppet med bløtfor og kun gav han tørrfor. men han nektet å spise

Nå idag ble det tatt røntgen bilder av han. og det viser seg at han har noe rundt lungene/hjertet hans. Han puster veldig tungt pga det.
Og han får i seg væske via ledning.

Veterinæren sier at det at det at hjertet ikkke viser ordentlig på røntgen kan vær svulst/kreft, eller virus. Kan også vær bakterie angrep.

Så jeg ble enige med henne om at pusen min skal gå på 10 dagers antibiotika kur,
Jeg vet ikke om det er det riktige. og han vil jo fortsett ikke spise. Det vet jeg. for han har jo vondt å puste og et eller annet som presser mot spise/lufterøret.

Er det noen som har vært bort i dette, og kan gi meg ytterligere informasjon? i håp om at jeg kan redde livet til pusen min?

taknemlig for alll svar....

Ring gjerne på 90700443 hvis du har noen tips eller sms

Her finnes bildene av pusen og jeg kommer til å laste opp bildene av pusen slik han er nå og bilde av røntgen han ut over kvelden idag så snart jeg får tak i dem,.

Film av pusen tatt med sonyericson mobil. bare trykk på åpne så får du sett filmen i windows media player.
Legg spesielt merke til hvordan han puster, kanskje det er til hjelp for å finne fram til symptomer til sykdom?
skriv gjerne tilbakemelding.
Sku gjerne ha tatt bedre film vel vel..

http://comtruss.googlepages.com/
http://comtruss.googlepages.com/ Valentin
« Siste redigering: 19 April 2006, 18:52:01 av Ragdol »

Siljepilje

• Gjest
SV: Kreft/svulst eller virus? bakteri?
« Svar #1 på: 18 April 2006, 14:17:41 »
...Dette minnet jo desverre veldig om et annet tilfelle vi nettopp har hatt... :icon_eek: :icon_cry:
Regner med at veterinæren har sjekket tennene hans godt??
(Pga. at han ikke vil spise og blør i tannkjøttet...)

Hvilken veterinær går du til??

Huff!! Håper virkelig det går bra med Grev Valentin, for han er en nydelig bicolor jeg hadde gledet meg til å se på Rorak's utstilling... :icon_sad:

Attack`s

• Gjest
« Svar #2 på: 18 April 2006, 14:23:30 »
Kom deg til en annen dyrlege ville nok jeg foreslå.
Burde tatt flere tester på en klinikk som kan gi svaret på 1 time.

En bør ikke gi antibiotika bare for å gi det,en bør finne ut av hva det er,og så medisinere deretter.

Men ikke spist på 1 mnd nesten?
Da burde katten være skrapa tynn.
Bajas som jeg mistet ble skrapa  tynn på 1 uke han,men hadde i tillegg infeksjon i blodet/kroppen.

Håper du finner ut av det :icon_sad:

Attack`s

• Gjest
« Svar #3 på: 18 April 2006, 14:27:36 »
Dette trenger det ikke å være,men kanskje du kan finne noen svar der?

http://www.katteprat.no/forum/index.php/topic,3152.75.html
eller her:
http://www.katteprat.no/forum/index.php/topic,3329.30.html

Utlogget Marit

• Limt fast til stolen katt
  • Takket: 227
  • Kjønn: Kvinne
    • Vis profil
    • (N) Sunnaneng's
« Svar #4 på: 18 April 2006, 18:53:35 »
Jeg sier også...kom deg til en annen veterinær.
Mvh Marit

"Until one has loved an animal,
a part of one's soul remains unawakened."
Anatole France

Ragdol

• Gjest
« Svar #5 på: 19 April 2006, 15:02:58 »
Er det noen som kan anbefale en annen som er veldig god og som gjerne gjør operasjons ingrep o.l. SMådyreklinikken i sandnes og Hinna sier at dem ikke utfører slike ingrep o.l pga. at "tingen"  ER RUNDTOM KRING lungene og hjertet.

Utlogget Marit

• Vis profil
    • (N) Sunnaneng's
« Svar #6 på: 19 April 2006, 15:36:43 »
Ta en tur til Tu Dyreklinikk.
Mvh Marit

Anatole France

Ragdol

• Gjest
« Svar #7 på: 19 April 2006, 16:06:41 »
har vært i kontakt med Tou. Snakket med ei som hete Anne.. og ho mente det kan også vær mulig at det er lungebetenelse eller også vær muligheter for ytre fysisk skade.  Jeg snakket med dyrlegen i Sandnes og spurte om det ikke var blod /væske som var rundt lungene/hjertet. Og hun sa at  at det ikke var tilfelle og det ville sett annerledes ut på røntgen bildet. Så det kan ikke vær FYSISK ytre skade som katten har påført.

Vel uansett hun sa også at jeg sku se an om Antibiotikaen virker inn slik som den skal og om tilstanden til pusen blir bedre... Og skal avvente til Fredag og da skal jeg ta med han til Tu(Bryne)  da tenker jeg, se om Hun kan hjelpe til ...

Hvis noen andre kan assosiere pusens problemer, hører jeg gjerne tilbakemelding fra dere, da dette er viktig. Som politiet sier, all uvesentlig informasjon er like viktig. Så kom med synspunkter... Jeg er helt hjelpesløs...

Ta en tur til Tu Dyreklinikk.

Nova

• Gjest
« Svar #8 på: 19 April 2006, 16:09:04 »
Jeg har ingen råd, men vil bare støtte de andres forslag om å få en "second opinion"... Dessuten vil jeg ønske dere lykke til med den lille vennen... Hold oss oppdatert :icon_sad:

Siljepilje

• Gjest
« Svar #9 på: 19 April 2006, 20:50:37 »
Jeg lurer litt på hvordan han kan ha påført seg ytre skader :icon_eek:?? Har du ham ute på egenhånd?

Jeg vet iallefall at Stavanger Smådyrklinikk i Hillevåg utfører diverse prøver, operasjoner ol.
Jeg har også hørt masse positivt om klinikken. Hvis det ikke er altfor langt borte fra deg, synes jeg at du bør ta deg en tur bort dit.
Har lagt ut link til deg, så du kan gå inn på hjemmesidene deres.

http://www.smaadyrklinikken.no/

Lykke til!

Damrongs

• Gjest
« Svar #10 på: 19 April 2006, 23:11:05 »
Hvordan går det med katten din ?
er det funnet noe feil på den:

Brit

Ragdol

• Gjest
« Svar #11 på: 20 April 2006, 08:10:46 »
Som du har skjønt ja. det går ikke så bra. Han har gått på antibiotika i 3 dager nå. men det har liksom ikke gitt resultater. Han puster tungt fremdeles. Og veldig slapp og passivt. Dvs. han bare sover stort sett.

Ska ta han med til Dyrlegen (tu) i Bryne imorra tenker jeg. så at det finnes røntgen spesialister o.l der.

Utlogget Marit

• Vis profil
    • (N) Sunnaneng's
« Svar #12 på: 20 April 2006, 08:25:39 »
Sitat
Ska ta han med til Dyrlegen (tu) i Bryne imorra tenker jeg. så at det finnes røntgen spesialister o.l der.
Jeg synes du skal ta han til veterinær så fort som mulig!
Mvh Marit

Anatole France

Utlogget catzy

• Skravlepus 2
  • Takket: 157
    • Vis profil
« Svar #13 på: 20 April 2006, 17:31:50 »
Jeg hadde ikke nølt et sekund hadde det vært min katt, det finnes dyrleger som har kveldsvakt/akutthjelp!!!

ellenh

• Gjest
« Svar #14 på: 20 April 2006, 17:53:48 »
Helt enig, det er ingen vits i å vente!

Ragdol

• Gjest
« Svar #15 på: 20 April 2006, 19:53:46 »
Jeg tok han med til veterinær med engang på kveldstid  i påsken . nølte ikke en stund da jeg kom hjem og fant ut at han ikke klarte å male lenger... og de på kveldsvakta kunne ikke gjør så mye annet enn å gi han beroligende middel. noe som kan føre til magesår o.l

Vel uansett. jeg nøler ikke. jeg vil bare vente og se om antiboitikaen har noen effekt så har jeg avtale med de med TU på fredag. jeg tar med han da.

Hvis dere har andre tips til ang. behandlings metoder jeg er åpen for forslag.. for jeg er jeg er åpen for alle forslag.

//f.b

Ragdol

• Gjest
« Svar #16 på: 21 April 2006, 12:27:37 »
Er så skufa over TU DYREKLINIKK. jeg sa at jeg hadde dårlig råd og ønsket faktura. Det var det ikke snakk om at dem sku vær litt fleksible.
Riktig nok dem har kanskje opplevd dårlige betalere før, men det at dem ikke tar hensyn til dyret i første prioritert sier jo litt om holdningen dems. Selv om dem riktignok har flinke kompetanse personale....

Hva hjelper det.... så lenge en del av "servicen" blir borte når man trenger den........

Utlogget Christine

• Skravlepus 4
  • Takket: 423
    • Vis profil
« Svar #17 på: 21 April 2006, 12:33:39 »
Betyr det at du ikke fikk undersøkt Ragdol  :icon_surprised: Vet de fleste klinikker opererer med kontantbetaling, men likevel  :icon_mad: Om en katt er dødsyk må de jo gi ham behandling...Har du noen i familien/ venner du kan låne penger av?
En katt er ikke "bare" en katt, det er noe av det beste man kan oppleve, ren kjærlighet!

http://potespor.spreadshirt.net

Attack`s

• Gjest
« Svar #18 på: 21 April 2006, 12:36:54 »
Er ikke katten forsikret da?
Viktig det om det er avlskatt eller ei  :icon_surprised:

(N) Blairwitch

• Gjest
« Svar #19 på: 21 April 2006, 12:37:31 »
Er så skufa over TU DYREKLINIKK. jeg sa at jeg hadde dårlig råd og ønsket faktura. Det var det ikke snakk om at dem sku vær litt fleksible.
Riktig nok dem har kanskje opplevd dårlige betalere før, men det at dem ikke tar hensyn til dyret i første prioritert sier jo litt om holdningen dems. Selv om dem riktignok har flinke kompetanse personale....

Hva hjelper det.... så lenge en del av "servicen" blir borte når man trenger den........

Håper du fikk reist til en annen veterinær, katten kan da ikke gå slik.