Skrevet av Emne: min største drøm  (Lest 2318 ganger)

Utlogget Cat_Walk

• Koseklumpen
  • Takket: 10
    • Vis profil
min største drøm
« på: 17 April 2006, 18:24:30 »
Jeg har en kjeeempestor drøm som jeg har tenkt masse masse på de siste dagene..:

Jeg har veldig lyst til å bli veterinær når jeg blir stor. Da skal jeg ha noen sesonger der jeg kastrerer og steriliserer katter gratis (og kanskje gi dem vaksiner også.) For det er jo mer en 70% av katteeierne i norge som "kaster" fra seg kattene sine når de skal på ferie og lignende og da er katten ukastrert og vil da sannsynligvis formere seg og få en haug med unger.
Da skal jeg jobbe en god stund som dyrelege også vil jeg ha en annen jobb i tilleg sånn at jeg får nok penger til å oppfylle drømmen min.

Jeg skal kjøpe meg en gård eller no sånt og begynne med et prosjekt som jeg vil kalle: kattetilpasning i landet eller no sånt :fnis[1]: hehe..
Jeg vil finne meg assistenter (sånn som DB på en måte) og vil sette i gang det store prosjektet over hele landet. Jeg vil ta til meg alle løs katter jeg kan finne, kurer dem med mine "veterinærkunnskaper" og beholde dem på gården min/ det huset som jeg da har kjøpt for å oppholde kattene i. Jeg skal kastrere dem, "oppdra" dem, gi dem god ernæring og deretter lage en kontrakt for hver og en av kattene. Deretter vil jeg selge dem og kontrakten skal da være en betingelse for de nye eierne: De skal aldri mishandle katten, aldri forlate den uten at de har funnet gode eiere som må oppholde seg til en kontrakt, de skal besøke veterinæren minst 3-4 ganger i året eller no sånt (bortsett fra hvis det er noe galt med katten.) osv.... 
Jeg skal prøve å forminske tallet i av hjemløse katter i norge og gi katter et godt liv.
De pengene jeg får da når jeg har solgt kattene skal jeg da selvsagt bruke på mat, ernæring og godt hold til de neste kattene og etter hvert har jeg kanskje penger nok til å kjøpe meg et hus til, og et til, og et til, og et til....

TENK SÅ DEILIG FØLELSE DET HADDE VÆRT HVIS VI HADDE KLART Å OPPFYLLE DEN DRØMMEN A :katt3:  :jippi[1]:
Om det ikke hadde vært dyr her i verden, hadde ikke kjærlighet vært til.

Utlogget Karoline&Dennis

• Super avhengig pus
  • Takket: 81
  • Kjønn: Kvinne
  • Dennis
    • Vis profil
    • Dennis sin hjemmeside
SV: min største drøm
« Svar #1 på: 17 April 2006, 18:28:57 »
Ja dyrlege er et bra yrke, jeg skal bli veteropat ;D

Dyrerettinghetsforkjempe r

Michael Jackson is innocent

www.myspace.com/adorablenorway

Utlogget Cat_Walk

• Koseklumpen
    • Vis profil
« Svar #2 på: 17 April 2006, 18:29:48 »
Jeg vet det er mange andre her som har samme drøm... Det er dessverre ikke så lett å oppfylle, men :icon_sad:  Ingenting er umulig :biggrin:

Jeg forebreder meg fra nå av til å bli veterinær. Mangler 2 år på undomskolen så skal jeg over på videregående. Da skal jeg ta den linjen hvor man kan vli dyrelege. Da har jeg tatt det første trinnet på stigen.  :jippi[1]: :jippi[1]:

(Sorry, hvis jeg kanskje var litt sånn..... men jeg bare følte for å dele det med dere :icon_frown:)
« Siste redigering: 17 April 2006, 18:32:03 av Cat_Walk »

Utlogget Cat_Walk

• Koseklumpen
    • Vis profil
« Svar #3 på: 17 April 2006, 18:31:06 »
Sitat
Ja dyrlege er et bra yrke, jeg skal bli veteropat

Hva er veteropat?  :icon_frown:

Utlogget Karoline&Dennis

• Super avhengig pus
  • Dennis
    • Vis profil
    • Dennis sin hjemmeside
« Svar #4 på: 17 April 2006, 18:53:09 »
Jo det skal jeg si, det er alternativ behandling for dyr.
De har bestemt at det skal bli alternativ behandliger også for dyr, og ikke bare mennesker :biggrin:
Det er ennå ikke noen i Norge som er ferdig utdannet(2009 er de første ferdige)

JP

• Gjest
« Svar #5 på: 17 April 2006, 19:03:36 »
Synest det er kjempe flott du har slike drømmer, det bare betyr at du har noen kjempe flotte egenskaper :icon_smile:
« Siste redigering: 17 April 2006, 19:11:02 av catzy »

Utlogget Kattemor

• Skravlepus 1
  • **
  • Takket: 184
    • Vis profil
    • Kattemors Kosekrok
« Svar #6 på: 17 April 2006, 21:53:37 »
Så flotte drømmer dere har!

Jeg har også en drøm, selv om jeg er 45 år. Jeg har lyst å ha kattepensjonat i huset. Men det blir ikke før jeg og gubben er helt alene i huset.
« Siste redigering: 17 April 2006, 21:56:16 av catzy »
Min blogg:  http://kattemorskosekrok.blogspot.com/

Bloggen er oppdatert 24.11.08

Utlogget Ulla

• Administrator
  • Skravlepus 4
  • Takket: 660
  • Potespor i våre hjerter
    • Vis profil
« Svar #7 på: 17 April 2006, 23:04:43 »
Flere drømmer  :) Jeg ønsker å bygge et egnet hus med en kjempestor kattegård for å kunne starte med omplassering av katter.
Jeg har allerede egnet plass og tomt, men problemet er at da må jeg slutte å jobbe....... og det går ikke.
Men kanskje jeg vinner i lotto  :jippi[1]:

Utlogget Mira

• Forumslave katt
  • Takket: 87
    • Vis profil
« Svar #8 på: 17 April 2006, 23:21:24 »
Flott at fler vil bli veterinærer :icon_smile:
Det var planen min og, men :icon_rolleyes: Satser på å komme inn på dyrepleier etterhvert :whistling:

Men med denne drømmen, er det en ting du må huske på: JOBB HARDT!!!!!! Gjør lekser, gå inn for å lære det læreren snakker om, ikke bare huske det!!!!

Jeg er nå 22 år, og ferdig med videregående. Mine karakterer strekker ikke til for å bli veterinær, de kunne vært bedre, hvis jeg bare hadde vært motivert nok til å jobbe hardere på skolen..
STÅ PÅ  :icon_smile:

Utlogget Cat_Walk

• Koseklumpen
    • Vis profil
« Svar #9 på: 18 April 2006, 10:45:48 »
Jepp... denne står på lista, skjønner du miriam :icon_smile:

Men vet du kva gj.snittskarakteren må være for at man kan komme inn på den linja og bli vet.?

Gjennomsnitts karakteren min nå er 5 :whistling:, tror du det er bra nok?

Linda

• Gjest
« Svar #10 på: 18 April 2006, 10:51:28 »
Jeg forebreder meg fra nå av til å bli veterinær. Mangler 2 år på undomskolen så skal jeg over på videregående. Da skal jeg ta den linjen hvor man kan vli dyrelege.

Veterinærutdanning er vel på høyskolenivå? Dvs. at du må ha treåring videregående først? Eller er det veterinærlinjer på videregående også?

Utlogget Karoline&Dennis

• Super avhengig pus
  • Dennis
    • Vis profil
    • Dennis sin hjemmeside
« Svar #11 på: 18 April 2006, 10:53:16 »
Jepp... denne står på lista, skjønner du miriam :icon_smile:

Men vet du kva gj.snittskarakteren må være for at man kan komme inn på den linja og bli vet.?

Gjennomsnitts karakteren min nå er 5 :whistling:, tror du det er bra nok?

du må ha over gjennomsnitt og det har jo du.  :D 5 ere og 6 ere

Utlogget Cat_Walk

• Koseklumpen
    • Vis profil
« Svar #12 på: 18 April 2006, 10:58:19 »
kuult :icon_smile: Da må jeg bare få fram klisterhjernen min de neste  åra og skjerpe meg litt sånn at det også kommer fram noen 6'ere på kortet :weightlift: .. Da har jeg økt sjangsen for å kunne bli det :jippi[1]:

Utlogget Karoline&Dennis

• Super avhengig pus
  • Dennis
    • Vis profil
    • Dennis sin hjemmeside
« Svar #13 på: 18 April 2006, 10:59:43 »
har man 6 ere i alt, kan man jo bli hva man vil :biggrin:

Utlogget Cat_Walk

• Koseklumpen
    • Vis profil
« Svar #14 på: 18 April 2006, 11:07:47 »
vel.... 6'er i alt tror jeg NEPPE jeg får :icon_frown:.. Hvis jeg har litt flaks så kan det hende jeg får en eller max to 6'ere..  :icon_neutral:

Utlogget Mira

• Forumslave katt
  • Takket: 87
    • Vis profil
« Svar #15 på: 18 April 2006, 15:33:49 »
vel.... 6'er i alt tror jeg NEPPE jeg får :icon_frown:.. Hvis jeg har litt flaks så kan det hende jeg får en eller max to 6'ere..  :icon_neutral:

Også må du ta opp fysikk og biologi hvis ikke du får det på videregående :biggrin:

Utlogget SuperHanne

• Avhengig og
  • Skravlepus
  • *
  • Takket: 123
  • Trønderjente på 25
    • Vis profil
    • SuperHanne.com
« Svar #16 på: 18 April 2006, 15:44:30 »
Hadde samme drømmen om vetrinær jeg også, men det ble litt vanskelig...
For å komme inn på Vetrinærhøyskolen må man ha fullført 3 år allmen og ha 2 BI og 2 KJ, altså Biologi og kjemi i 2. og 3. klasse.
Når jeg sjekka var snittet for å komme inn hvis man kom rett fra videregående 5.7 og 6.5 ellernoe hvis man gjorde noe annet i mellomtida..  :icon_idea:

Jeg måtte slutte i kjemi fordi jeg holdt på å stryke, så den drømmen er foreløpig lagt på hylla for min del ja..  :icon_biggrin:

ellenh

• Gjest
« Svar #17 på: 18 April 2006, 17:01:29 »
Vet du, for å bli vertrinær må man ha et snitt på 7. Det betyr at det ikke holder med kun videregående, med mindre du har full pott på alderspoeng og fordypningspoeng. Vanligvis må man ta noen vekttall i tillegg før man kan søke veterinær.

Utlogget Cat_Walk

• Koseklumpen
    • Vis profil
« Svar #18 på: 18 April 2006, 17:47:55 »
uff da :20: Da vet jeg ikke om det går så bra :icon_sad: ååå... jeg får prøve da, og går det ikke kan jeg prøve meg som dyrepleier eller no sånt som ikke krever full pott, for det er det ikke snakk om at jeg klare :icon_sad:

Men ingen ting kan stå imot at jeg tar til meg løskatter når jeg blir stor. Jeg har også veldig lyst til å jobbe hos dyrebeskyttelsen. Om det er gratis eller ikke. Jeg jobber med GLEDE :jippi[1]:

I libanon (der hvor jeg opprinnelig kommer fra) er det hjemløse katter OVERALT. Ser du opp, ned, til høyre, til venstre ser du løskatter. Stakkars og alle sammen er syltynne :icon_sad:
Jeg var der for et par år siden og da så jeg tre døde katter som lå på bilveien påkjørt. Det var ikke no snakk om at noen gadd å ta dem opp eller no sånt, de bare lå der sånn at bilene, en etter en, kjørte på dem til de ble helt most :o
Norge er et DYREPARADIS i forhåld til de landa i midtøsten, bl.a Libanon. Dyremishandlere er fins i enhver gate og enhvert hus, og det er bare skikkelig bortkjemte rikinger som tar var på èn katt for at de skal se mer elegante ut.

Jeg sto på verandaen hos mormor i Libanon og så ned på gata. Da så jeg en haug med katter, syltynne katter, (og blandt dem var det nesten nyfødte unger) som gikk i søplebøttene og lette etter mat. Jeg spurte mormor om det var en bod (for i Libanon er det bare boder, i de gatene som ikke er så rike) der jeg kunne få kjøpt litt kattemat. Da begynte hun å le og sa at nærmeste dyrebutikk lå flere mil unna. Jeg tok et kjøttstykke som jeg fant i kjøleskapet og løp ut til kattene med det. De var redde for meg med det samme, men da de fant ut at jeg hadde mat til dem løp dem alle sammen i min retning for å spise opp kjøttstykket. De fikk bare en munnfull hver for de var så mange og da jeg skulle hjem igjen fulgte de etter meg :skjelveleppe:. Og jeg la jo ikke merke til det, for jeg var så lei meg at tårene bare spratt ut :icon_cry:.

Herregud, at det går ann... jeg torde ikke gå ut på mange dager. Jeg bare orket ikke det synet igjen.

I Libanon er det så mange løskatter at hvis hver og en av de katteglade menneskene skulle ta til seg løskatter, måtte hver og en av de ta til seg 16 000 katter og enda så hadde det flydd en hel masse med løskatter rundt omkring. Det er tusenvis av katter som dør hver uke pga varme på sommeren, kulde på vinteren, sykdommer og skade, hunger og vannmangel. (De er stooore tempraturforskjeller mellom sommer og vinter der.)

Vi har også DB der, men det er over hode ikke nok for at en bitte bitte bitte liten del av løskattene skal få seg et hjem. :icon_sad:

Så folkens... Vær glad det ikke er sånn her i Norge også. Ikke tro på noen måter at Norge er et elendig land når det gjelder å ta vare på dyr. Tvert imot. Jeg tror de kattene i Libanon lever som sultne, kalde og syke katter og når den tiden kommer da livet deres er slutt, dør de på en pinefullmåte. :20:

Jeg tror jommen jeg heller kan jobbe som veterinær i Libanon istedet. Der trenger vi ikke toppkarakterer
« Siste redigering: 18 April 2006, 17:49:57 av Cat_Walk »

ellenh

• Gjest
« Svar #19 på: 18 April 2006, 19:23:38 »
Jobber du hardt klarer du nok å bli det her også!