uff da :20: Da vet jeg ikke om det går så bra

ååå... jeg får prøve da, og går det ikke kan jeg prøve meg som dyrepleier eller no sånt som ikke krever full pott, for det er det ikke snakk om at jeg klare

Men ingen ting kan stå imot at jeg tar til meg løskatter når jeg blir stor. Jeg har også veldig lyst til å jobbe hos dyrebeskyttelsen. Om det er gratis eller ikke. Jeg jobber med GLEDE :jippi[1]:
I libanon (der hvor jeg opprinnelig kommer fra) er det hjemløse katter OVERALT. Ser du opp, ned, til høyre, til venstre ser du løskatter. Stakkars og alle sammen er syltynne
Jeg var der for et par år siden og da så jeg tre døde katter som lå på bilveien påkjørt. Det var ikke no snakk om at noen gadd å ta dem opp eller no sånt, de bare lå der sånn at bilene, en etter en, kjørte på dem til de ble helt most

Norge er et DYREPARADIS i forhåld til de landa i midtøsten, bl.a Libanon. Dyremishandlere er fins i enhver gate og enhvert hus, og det er bare skikkelig bortkjemte rikinger som tar var på èn katt for at de skal se mer elegante ut.
Jeg sto på verandaen hos mormor i Libanon og så ned på gata. Da så jeg en haug med katter, syltynne katter, (og blandt dem var det nesten nyfødte unger) som gikk i søplebøttene og lette etter mat. Jeg spurte mormor om det var en bod (for i Libanon er det bare boder, i de gatene som ikke er så rike) der jeg kunne få kjøpt litt kattemat. Da begynte hun å le og sa at nærmeste dyrebutikk lå flere mil unna. Jeg tok et kjøttstykke som jeg fant i kjøleskapet og løp ut til kattene med det. De var redde for meg med det samme, men da de fant ut at jeg hadde mat til dem løp dem alle sammen i min retning for å spise opp kjøttstykket. De fikk bare en munnfull hver for de var så mange og da jeg skulle hjem igjen fulgte de etter meg

. Og jeg la jo ikke merke til det, for jeg var så lei meg at tårene bare spratt ut

.
Herregud, at det går ann... jeg torde ikke gå ut på mange dager. Jeg bare orket ikke det synet igjen.
I Libanon er det så mange løskatter at hvis hver og en av de katteglade menneskene skulle ta til seg løskatter, måtte hver og en av de ta til seg 16 000 katter og enda så hadde det flydd en hel masse med løskatter rundt omkring. Det er tusenvis av katter som dør hver uke pga varme på sommeren, kulde på vinteren, sykdommer og skade, hunger og vannmangel. (De er stooore tempraturforskjeller mellom sommer og vinter der.)
Vi har også DB der, men det er over hode ikke nok for at en bitte bitte bitte liten del av løskattene skal få seg et hjem.

Så folkens... Vær glad det ikke er sånn her i Norge også. Ikke tro på noen måter at Norge er et elendig land når det gjelder å ta vare på dyr. Tvert imot. Jeg tror de kattene i Libanon lever som sultne, kalde og syke katter og når den tiden kommer da livet deres er slutt, dør de på en pinefullmåte. :20:
Jeg tror jommen jeg heller kan jobbe som veterinær i Libanon istedet. Der trenger vi ikke toppkarakterer