Skrevet av Emne: En tredje katt?  (Lest 637 ganger)

ellenh

• Gjest
En tredje katt?
« på: 16 April 2006, 16:54:22 »
Jeg vurderer å overta en katt fra dyrebeskyttelsen her i Trondheim, i tillegg til at jeg har August og Ulla. Det er bare en ting jeg gjerne vil diskutere litt med dere først, før jeg bestemmer meg for noe.
Jeg hadde August og broren da jeg fikk Ulla. De var begge kastrerte, og Ulla ble som ukastrert frøken ganske raskt sjefen i huset. Før hun kom var det Tjukken som bestemte, og August var nederst på rangstigen. Da Ulla kom til ble jo denne rangstigen forrykket, og August fikk enda en over seg. Dette gjorde at han begynte å tisse utenfor kassa, svære dammer og helst i senga mi. Jeg trodde jeg skulle bli sprø! Hver dag fikk jeg en svær dam servert. Da Tjukken døde sluttet han å tisse utenfor kassa, og siden har det ikke vært noe problem. Han og Ulla er gode venner og har et rolig, stabilt og harmonisk liv sammen.
Jeg er redd for at dette kan skje igjen om jeg henter enda en katt inn i familien. Samtidig vet jeg at jeg nok presenterte Ulla for bardus da vi fikk henne, og kanskje var det dette som utløste hele tisse-greia? Jeg har funnet to helt nydelige katter jeg kunne tenke meg å overta, begge kastrerte frøkner. Den ene mangler hale, den andre er døv  :love:...

Hva tror dere? Jeg orker ikke mer av svære dammer i senga!

ellenh

• Gjest
SV: En tredje katt?
« Svar #1 på: 17 April 2006, 09:45:40 »
Kom an da, det må da være noen med tanker rundt dette?

Utlogget fiskerjentas

• Koseklumpen
  • Takket: 13
    • Vis profil
    • (N) Fiskerjentas
« Svar #2 på: 17 April 2006, 09:57:46 »
Det kan skje , men det behøver ikke å skje.
Noe som kan hjelpe er å kjøpe noen feliway pluggins i kontaktene(feronomer)
Dyrt, menbra

Attack`s

• Gjest
« Svar #3 på: 17 April 2006, 11:41:19 »
Det jeg ikke liker er at en kan ha kattene på prøve fra DB ...eller?
For passer det ikke,må dem tilbake og så i enda i et nytt hjem.
Men det er vel også eneste muligheten en har?
+ at det kan ta masse tid og tålmodighet med disse kattene seg i mellom.

Feliway rådet støtter jeg.
Og skulle det ikke fungere hverken for den ene eller den andre etter en god prøvetid,så råder jeg til å ta en kattunge i fremtiden i stedet. :)