Skrevet av Emne: Hva kan kattene deres av triks?Lærte og selvlærte  (Lest 2904 ganger)

Attack`s

• Gjest
Hva kan kattene deres av triks?Lærte og selvlærte
« på: 14 April 2006, 16:11:30 »
For tiden:

Secret: Er helt galt etter sokkene til Nicholas.Helst dem som ligger i skittentøyskurven :icon_razz:

Felix er fæl med å åpne skuffer og skap i kjøkkenet,derfor barnesikring på noen av skapene.

Kiss: Åpner klesskapet mitt å slenger rundt klær på soverommet,så det ser ut som der har vært innbrudd  :fnis[1]: Dette begynte hun med ved første graviditet,og syns det var veldig kult å drive på med.
****************************************************************************************************************
Pappa til Kiss da han bodde her:
Han elsket å apportere.Det begynte med små lekemus.
Vi bodde så på Hovden en stund,ogda fikk han sansen for andre ting.
Tror ikke venninna mi hadde igjen et eneste BH-innlegg,for katten sjal alle sammen.De var morsomme å apportere med.
Verre var det da om han gikk på trusene.....eller dro ned tøyet til Nicholas,særlig dra fleece tøy etter gulvene.

Heidi K

• Gjest
SV: Hva kan kattene deres av triks?Lærte og selvlærte
« Svar #1 på: 14 April 2006, 16:21:35 »
Hmm... Frost åpner alle slags skap, av og til skuffer. Likte å stikke av meg Hans sine sokker når hun var kattunge. Nå som hun har blitt isprinsesse, så er det bare dumt å gjøre sånn  :fnis[1]:

Sivert.. ja, hvor skal man begynne...

*Stjeler alt som er grønt og lagd av fleece; inkl. jakker som henger på knagger, burtepper, baller osv..
*Stjeler alt av kosedyr uansett hvor det ligger for så å drepe dem momentant
*Leke apport med ball. Skjønner "hent" og "slipp" - og blir aldri lei...  :whistling:  (dette er vel litt lært + selvlært)
*Gjenkjenner lyd av når matmor drar av lokket på en yogurt.. Går da helt i spinn.. Eller spiser sjokoloadeis for den saks skyld..

Ikke bare triks dette da.. Har vel noe med det ene matvraket her å gjøre!  :icon_lol:

Har sikkert glemt noe, men da får jeg føye det til senere.

Utlogget catzy

• Skravlepus 2
  • Takket: 157
  • Kjønn: Kvinne
    • Vis profil
« Svar #2 på: 14 April 2006, 16:33:42 »
Hm, ikke så mange triks her i gården, men kattene mine er veldig lydige. De skjønner "kom", og "gå ned", og drar jeg frem børsten kommer de springende!!  :icon_rolleyes:

Men hannkatten min som bor med pappa og søstrene mine, kan "sitt" og "opp med lappen".  :hihi[1]: Men det er tillært. Går an det med matgriske katter...  :fnis[1]:

Utlogget Busta

• Administrator
  • Skravlepus 4
  • Takket: 301
    • Vis profil
« Svar #3 på: 14 April 2006, 19:10:53 »
De skjønner "kom", og "gå ned", og drar jeg frem børsten kommer de springende!!  :icon_rolleyes:

Da springer Buster også... men han springer vekk fra meg, i ei helsikes fart!  :icon_lol:

Buster kan ikke så masse triks, han liker rampestreker bedre. Men han kan "sitt" da... Vet ikke hvordan det begynte, men helt siden han var kattunge har han skjønt at han må sitte pent for å få godbiter.  :fnis[1]:

Siljepilje

• Gjest
« Svar #4 på: 14 April 2006, 19:24:25 »
Siameseren jeg hadde før (Gamlegutten) kunne sitte og gi labb.
Han kunne også apportere, spesielt små baller, garnvaser og små myke ting.
han gikk også inn i klesskapet mitt og hentet ut ting som f.eks g-stringtruser, sokker vaskekluter ol.
er dette typisk siamesere?? :humre:
Lucky og Destiny har ikke lært noen triks ennå, men der er jo alle veier. Må alltid sjekke skaper ol. før jeg lukker dem, for det befinner seg helt sikkert en katt der inne...

Utlogget catzy

• Skravlepus 2
    • Vis profil
« Svar #5 på: 14 April 2006, 23:02:11 »
Når jeg knipser og peker, f eks hvis de står på kjøkkenbordet (det er ikke lov) så knipser jeg og peker på gulvet, og da går de ned med en gang. Og så omvendt hvis jeg klapper på noe og sier kom.

(N) Blairwitch

• Gjest
« Svar #6 på: 14 April 2006, 23:32:23 »
Åpne skap trikset kan alle her i huset og det har de lært helt av seg selv.
Prince vår blå aby han leker apport leken og det begynte han også med av seg selv.
Han kommer med alt fra sokker til hårstrikker og vi må kaste det for han også kommer han tilbake med det.
Når vi ikke gidder å leke med hårstrikker har han funnet ut at han kan ta tak i den med den ene kloa, bite i den og dra. Når han da slipper fyker strikken og han løper etter.
Det beste han vet er sånne små bamser fra McDonalds.

Hannah har vi trent litt ved hjelp av klikker trening, hun kan stå på to ben og gå en runde rundt. Hun hopper også opp på skuldrene ved hjelp av klikker.

Utlogget catzy

• Skravlepus 2
    • Vis profil
« Svar #7 på: 15 April 2006, 00:03:58 »
Kan man bruke klikker trening på katter også da? Hvordan fungerer dette med klikker?

(N) Blairwitch

• Gjest
« Svar #8 på: 15 April 2006, 00:09:02 »
Fungerer på samme måte som hund.
Fikk låne en bok av en venninne, men jeg husker ikke hva den heter.
Er det ikke en til her på forumet så driver med dette da? Mener jeg har lest det ett eller annet sted.

Utlogget Ulla

• Administrator
  • Skravlepus 4
  • Takket: 660
  • Potespor i våre hjerter
    • Vis profil
« Svar #9 på: 15 April 2006, 21:16:16 »
Ulrik åpner skap, skuffer og dører.

Hvis han eller Ulla vil noe og vi later som vi ikke forstår, så begynner de å slå borti oss med den ene labben for å få oss med dit de vil (noe som oftest er kjøkkenet selvfølgelig)

Ulla kommer og sier fra hvis hun synes at det er på tide å gjøre rein kattedoen (hun er ganske kresen på det) hun mjauer på en spesiell måte som jeg kaller "dolyd". Hun har også en "matlyd", en "lekelyd" og en "koselyd", samt en "vekkerklokkelyd". Alle lydene er forskjellige.
Ulrik vekker oss enten med å klappe oss på øyenlokkene, hopper på oss eller leker vindusvisker med halen i ansiktet på oss  :humre:

Ulrik krever øyekontakt når han skal kose. Hvis matfar ser på tv når Ulrik har tenkt å kose så setter han labben på hanken hans og "drar med labben ansiktet nedover". SE PÅ MEG!!!

De skal begge to ligge og disse/huske i sengetøyet når vi legger det sammen. Så da står vi der og gynger frem og tilbake med et laken med to katter i  :icon_frown:

Ulla er keeper mens matfar prøver å score mål med små papirlapper som han knipser. Målet er døråpningen mellom stua og kjøkkenet. Hun tar oppgaven på alvor og slenger seg etter "ballen" hvis hun må. Litt av et syn  ;D

Det er det jeg kommer på i farta.

Utlogget Busta

• Administrator
  • Skravlepus 4
  • Takket: 301
    • Vis profil
« Svar #10 på: 15 April 2006, 21:22:08 »
Ulrik krever øyekontakt når han skal kose. Hvis matfar ser på tv når Ulrik har tenkt å kose så setter han labben på hanken hans og "drar med labben ansiktet nedover". SE PÅ MEG!!!

Jeg må bare bemerke det... Hvor har matfaren til Ulrik hanken?  :whistling:
(Trykkleifer kan være morsomme ja... :icon_lol:)

Siljepilje

• Gjest
« Svar #11 på: 15 April 2006, 21:24:40 »
 :icon_lol: :icon_lol: :icon_lol:

Utlogget Ulla

• Administrator
  • Skravlepus 4
  • Takket: 660
  • Potespor i våre hjerter
    • Vis profil
« Svar #12 på: 16 April 2006, 19:08:52 »

Jeg må bare bemerke det... Hvor har matfaren til Ulrik hanken?  :whistling:
(Trykkleifer kan være morsomme ja... :icon_lol:)
Jæææda, her går det unna når en skriver  :icon_lol:
"trykkfeil" kan være pinlige også  :humre:

Utlogget UP

• Super avhengig pus
  • Takket: 86
  • Kan ikke ta potene av tastaturet - katt
    • Vis profil
« Svar #13 på: 16 April 2006, 20:38:57 »

Er det denne boken du mener?

"Handling betyr mer enn ord..."

ellenh

• Gjest
« Svar #14 på: 16 April 2006, 21:48:13 »
Katten vår Jonas, som vi hadde da jeg var liten, hadde et knippe av triks på lager. Mamma kalte det "tvangsmidler". Slik ville en normal natt hos oss forløpe:

Trinn 1.
Til ringeklokka vår hadde vi to sånne stenger inne, som hang ned med en streng inni. Det er sikkert en gammeldags innretning, det var uansett disse lyden kom i når de ble ringt på dørklokka. Når Jonas ville ut midt på natta brukte han å slå på disse stengene, slå dem mot hverandre så det sang i hele huset. Dette sluttet han ikke med før Mamma sto opp og slapp han ut.

Trinn 2.
Ville han inn igjen slo han med labben på soveromsvinduet til Mamma (alltid Mamma :humre:). Slapp hun ham ikke inn da var det frem med klørne og skrape sakte på vinduet så det hyyyylte. Mamma måtte stå opp for andre gang og slippe gutten inn. Da skulle han hvile seg litt før det var videre til trinn 3.

Trinn 3.
Mattid. Hvordan få matmor opp av senga igjen? Jo, ved å spasere opp og ned på pianotangentene. Om matmor ikke kommer? Sette seg med rompa i bassen, gjentatte ganger. Da blei det fart på matmor.

Trinn 4.
Nå er jeg mett og vil ut igjen. Slå på stengene. Matmor opp for 4. gang.

Trinn 5, 6, 7 osv: Gjenta ovenstående trinn.

Stakkars Mamma!  :fnis[1]: Hustyrannen, kalte hun Jonas. Kanskje det var derfor Mamma utvilka allergi? Det endte hvertfall med at Jonas måtte på en "gård for hjemløse katter". Uff.

Utlogget helle

• Koseklumpen
  • Takket: 5
    • Vis profil
« Svar #15 på: 16 April 2006, 23:02:13 »
Tommy kunne si "Mamma"..  :fnis[1]:

Utlogget catzy

• Skravlepus 2
    • Vis profil
« Svar #16 på: 17 April 2006, 02:01:11 »
Jeg har lyst å prøve klikker trening på mine. Shakira er ekstremt lydig, reagerer med det jeg vil hun skal gjøre, spesielt når jeg knipser.

Heidi K

• Gjest
« Svar #17 på: 17 April 2006, 02:26:34 »
Her i huset tror jeg Sivert gjør alt for mat  :hihi[1]:

Utlogget catzy

• Skravlepus 2
    • Vis profil
« Svar #18 på: 17 April 2006, 02:51:38 »
:humre:

(N) Blairwitch

• Gjest
« Svar #19 på: 17 April 2006, 13:49:46 »

Er det denne boken du mener?

Nei den jeg hadde var grønn mener jeg, men det er sikkert samme prinsippet.