Skrevet av Emne: Prøvd dette kattegresset før?  (Lest 873 ganger)

Nova

• Gjest
Prøvd dette kattegresset før?
« på: 11 April 2006, 21:16:30 »
Jeg har kjøpt sånn kattegress som er ferdig til bruk. Det ligger noe isoporlignende substrat i en avlang svart plastbeholder, og skal bare vannes... Noen som har prøvd det før og som har noe på hjertet? Gadd ikke kjøpe jord og sånn så jeg tenkte jeg skulle prøve dette..Tror merket er CatIt eler no...

Heidi K

• Gjest
SV: Prøvd dette kattegresset før?
« Svar #1 på: 11 April 2006, 21:19:41 »
Har prøvd sånn ferdig en gang, og det funket det. Vet ikke helt hvilket merke det var men.  :whistling:

Bare husk å slå av vannet etter hver vanning. Ellers blir det pill råttent nedi der.

ellenh

• Gjest
« Svar #2 på: 11 April 2006, 21:21:13 »
Kattegress funker ikke noe særlig her i gården. De bare roter det utover med en gang. Men det er jo tydelig at de liker det, så det hadde vært fint å fått det til å funke.

Nova

• Gjest
« Svar #3 på: 11 April 2006, 21:50:35 »
Har prøvd sånn ferdig en gang, og det funket det. Vet ikke helt hvilket merke det var men.  :whistling:

Bare husk å slå av vannet etter hver vanning. Ellers blir det pill råttent nedi der.

Det var godt du sa, for det stod jo 4.5 dl vann, så jeg bare lot det flyte i bunn der, jeg! :icon_neutral: Tatt det ut nå da :) Gleder meg til å se om han spiser det! Han elsker nemlig de nye skuddene på planta mi :icon_rolleyes:

Heidi K

• Gjest
« Svar #4 på: 11 April 2006, 23:03:49 »
 :neie:  Kattegress er stort sett alltid populært :)
Og kanskje man unngår at de gnager så altfor mye på yndlingsplantene ;)

Nova

• Gjest
« Svar #5 på: 11 April 2006, 23:14:36 »
Men det står at den skal holdes godt fuktet... skal jeg bare gjennomvanne den hver dag da, og tømme ut overskuddet? Står ikke noe om hvor mye vann c, bare at det er mye :icon_idea: :whistling:

Heidi K

• Gjest
« Svar #6 på: 11 April 2006, 23:18:35 »
Men det står at den skal holdes godt fuktet... skal jeg bare gjennomvanne den hver dag da, og tømme ut overskuddet? Står ikke noe om hvor mye vann c, bare at det er mye :icon_idea: :whistling:

Annenhver dag/hver tredje burde holde. Bare hell på vann og la det stå bittelitt (bare noen få minutter max) også heller du ut alt det resterende.
Det skal nok holdes godt fuktet,men røttene må ikke drukne heller. Da råtner røttene.

Bare stikk fingeren nedi annenhver dag og sjekk om det er fuktig eller lett tørt - så vanner du etter det. Men kan ta både kortere og lengre tid for når det trenger vann. Kommer litt ann på hvor varmt du har det.

Men gresset vokser som ja..gress :fnis[1]: så iløpet av ei uke har du massemasse fint kattegress.

Og et råd til, sett det bare ned når du er hjemme - så unngår du jord/substrat over alt. Da ser man hvis katten har bestemt seg for å herpe hele greia ;)

Nova

• Gjest
« Svar #7 på: 11 April 2006, 23:40:55 »
Tuse takk for svar alle sammen!

Ok! Da vanner jeg på den måten! Jeg har satt boksen høyt oppe slik at han ikke kan hoppe opp... Ja, jeg kommer bare til å sette det fram når vi er hjemme, for da har jeg litt oversikt! Takk!

Heidi K

• Gjest
« Svar #8 på: 11 April 2006, 23:44:16 »
Like greit å holde det ute av rekkevidde når man ikk er hjemme ja.

Tjukken, min forrige katt hadde for vane å stikke av med hele potta med gress og dra den igjennom hele leiligheten for så å legge seg på det så det ble helt flatt..  :icon_twisted:

Nova

• Gjest
« Svar #9 på: 11 April 2006, 23:52:51 »
Like greit å holde det ute av rekkevidde når man ikk er hjemme ja.

Tjukken, min forrige katt hadde for vane å stikke av med hele potta med gress og dra den igjennom hele leiligheten for så å legge seg på det så det ble helt flatt..  :icon_twisted:

:icon_lol: :icon_lol: :icon_lol: Oh, my God! Jeg ler meg ihjel...

Utlogget catzy

• Skravlepus 2
  • Takket: 157
  • Kjønn: Kvinne
    • Vis profil
« Svar #10 på: 12 April 2006, 02:05:19 »
Har prøvd det da, funka greit, men visna ganske fort. Jeg skal kjøpe kattegress og så selv nå. Kanskje litt gressløk. Det liker Shakira!  :icon_smile:

Nova

• Gjest
« Svar #11 på: 12 April 2006, 02:30:25 »
Hmm, gressløk? Liker katter det altså? Kult! Kanskje prøve det også da! :icon_smile:

Utlogget catzy

• Skravlepus 2
  • Takket: 157
  • Kjønn: Kvinne
    • Vis profil
« Svar #12 på: 12 April 2006, 02:59:20 »
Shakira liker det, vet ikke om de to andre liker det. Men det er i allefall ikke farlig. Eneste er vel at de kan få litt løkånde... :humre: