Min siameser har også allergi, men de klarte ikke finne ut hva han reagerte på.
Har tatt biopsi og prøver.
Han fikk kortison og skulle gå på det resten av livet sa dyrlegen. Han er bare 2år. Fikk utslett i sept 05. Det gikk bort da han fikk kortison. Men så kom bivirkningene av kortisonen, pelsen hans ble helt pjusk. Mønsteret forsvant, han la på seg og ja ble helt shabby. Spurte dyrlegen om jeg kunne trappe ned og kanskje slutte, da sa hun nei han skal det hele tiden. Så spurte jeg på Mo dyreklinikk, og dem sa at kortison er siste utvei. Han fikk Prednisolon, og det var en gammeldags medisinmetode. Så hun ba meg kontakte en annen dyrlegene for å finne ut hva som egentlig er årsaken til allergi. Så sa hun hvordan jeg kunne slutte med kortisonen. En kan jo ikke slutte pang, for da kan jo katten dø. (pga kroppen produserer jo ikke nok selv, når den får tilskudd)
Uansett nå er det ca 1 uke siden han sluttet, har ikke fått noe tilbakefall enda. Følger jo selvsagt godt med. Hvis han får tilbakefall, så skal jeg kontakte en annen dyrlege. Men håper at det går bra.
Men det var jo en artikkel i Aristokatt nå om en siameser med allergi. Hvis jeg ikke husker helt feil så hadde den også atopisk eksem. Så kunne du lest litt der.