Skrevet av Emne: Hjelp!  (Lest 946 ganger)

Utlogget vassjenta

• Kattunge
  • **
  • Takket: 0
    • Vis profil
Hjelp!
« på: 10 April 2006, 14:07:40 »
Som jeg har fortalt om tidligere, har min mons virket "tilbakestående" på grunn av at han ble for tidlig tatt fra moren sin. I påska har jeg dratt opp til mine venner og familie, og jeg har hatt kattene mine hos en venn som har flere katter. Min hannkatt begynte da å voldta søsteren sin, min andre katt, og etter hvert hvert var jo hun også med på dette. Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre, jeg har de foreløpig atskilt mens det er påske, men når jeg skal hjem igjen kan de jo ikke være ilag. De er 6 måneder, og dyrelegen min vil ikke kastrere eller sterilisere før midten av mai. Hun kan vel heller ikke gå på p-piller?

Og uansett om hun blir sterilisert eller får p-piller, kommer de vel fortsatt til å pare seg, noe som aldeles ikke er bra?

Håper på raskt svar, og takk på forhånd!

meg og mine to små nesten-barn =)

Nova

• Gjest
SV: Hjelp!
« Svar #1 på: 10 April 2006, 14:29:28 »
Bruk p-piller fram til midten av mai (det er jo ikke så lenge) eller hold dem adskilt... Det gjør vel ingenting at de parer seg når hun er kastrert og han er kastrert... Blir jo ikke noe barn av det... Ville ikke akkurat kalt det voldtekt, for dette er dyreriket, innavl er vanlig, dessuten er de bare 6 mnd... Etter de er kastrerte begge to, gjør det ingenting om de viser litt ekstra "søskenkjærlighet"... :fnis[1]: Det er litt sært, men overhodet ikke farlig...

Utlogget Kattemor

• Skravlepus 1
  • **
  • Takket: 184
  • Kjønn: Kvinne
    • Vis profil
    • Kattemors Kosekrok
« Svar #2 på: 10 April 2006, 15:48:50 »
Enig med Nova!
Min blogg:  http://kattemorskosekrok.blogspot.com/

Bloggen er oppdatert 24.11.08

Utlogget Ulla

• Administrator
  • Skravlepus 4
  • Takket: 657
  • Kjønn: Kvinne
  • Potespor i våre hjerter
    • Vis profil
« Svar #3 på: 10 April 2006, 19:35:08 »
Vil absolutt også anbefale at hunnkatten blir satt på p-piller. Så slipper du i hvertfall å tenke på at hun blir gravid. Det er vel det siste du trenger nå som du skal flytte og i tillegg "strir" med hannen i huset.
Det kan jo virke som om hannkattene voldtar hunnkattene, men det er bare et vanlig parringsrituale.

Nova

• Gjest
« Svar #4 på: 10 April 2006, 19:59:17 »
Bare vær ekstra nøye med å gi et stabilt kosthold i denne perioden med p-piller. Unngå ekstra snacks o.l. for å være sikker på å unngå diaré... Selv om du har fått i katten pilla, så kan det være litt risky hvis katten har hatt magetrøbbel :fnis[1]: