Skrevet av Emne: Iams mishandler dyr på det groveste! Ikke kjøp fóret deres!  (Lest 1202 ganger)

Nova

• Gjest
http://www.iamscruelty.com/

For dere som ikke gidder å klikke på linken, les ialle fall dette... Et utdrag fra siden:

For nearly 10 months in 2002 and early 2003, a PETA investigator went undercover at an Iams contract testing laboratory and discovered a dark and sordid secret beneath the wholesome image of the dog- and cat-food manufacturer: dogs gone crazy from intense confinement to barren steel cages and cement cells, dogs left piled on a filthy paint-chipped floor after having chunks of muscle hacked from their thighs; dogs surgically debarked; horribly sick dogs and cats languishing in their cages, neglected and left to suffer with no veterinary care.

Iams lied to PETA with promises to improve the conditions for animals in its contract laboratories, even assuring us that enrichment programs were already in place, but our undercover investigator saw otherwise. She fought for six months to have a single cheap, rubber toy placed in each cold, lonely kennel. This is Iams’ idea of enrichment.

Our video footage shows Iams representatives touring the facility and witnessing dogs’ endless circling in barren cells, sweltering in the summer heat. Iams knew the truth yet did nothing to protect the animals.

The dogs and cats in Iams’ tests are no different from our dogs and cats at home when it comes to deserving companionship, play, a stimulating environment, and the right not to be tormented in painful experiments.

Luckily, caring consumers know that advances in nutrition don’t have to come at the expense of animals in labs. Help PETA force Iams to end these painful and unnecessary tests, as many compassionate companies have already done.
« Siste redigering: 10 April 2006, 02:49:16 av Nova »

Nova

• Gjest
SV: Iams mishandler dyr på det groveste! Ikke kjøp fóret deres!
« Svar #1 på: 10 April 2006, 04:30:02 »
Noen andre som reagerer på dette? :icon_surprised:

Utlogget TBSkippy

• Koseklumpen
  • Takket: 9
  • Kjønn: Mann
    • Vis profil
    • Her bor TBSkippy
« Svar #2 på: 10 April 2006, 07:55:12 »
Ingen tving om at dette er dyremishandling (etter våre normer).  Takket være internett kommer slike frem i dagen.  Vi er neppe så voldsomt bedre her i Norge, jeg tenker da bl.a. på pelsdyr, burhøns, storfe på bås, griser osv.  Men, av naturlige årsaker reagerer vi kraftigere når vi ser dyr som mishandles - dyr som kunne vært vårt kjæledyr.

Utlogget Mira

• Forumslave katt
  • Takket: 87
  • Kjønn: Kvinne
    • Vis profil
« Svar #3 på: 10 April 2006, 11:44:20 »
Huff,ja..
Dette har jeg hørt før :icon_mad:
Bruker Hill's jeg da....

Utlogget Marit

• Limt fast til stolen katt
  • Takket: 227
    • Vis profil
    • (N) Sunnaneng's
« Svar #4 på: 10 April 2006, 12:11:11 »
Vær så snill å ikke tro på alt som kommer fra PETA. Organisasjonen er langt fra stueren. Når det gjelder forprodusenter, er forholdene for forsøksdyrene nokså like. De som vil vite mer om PETA, kan sjekke linkene nedenfor:
http://www.huntersunite.com/peta.htm http://www.animalscam.com/ http://www.animalscam.com/
Mvh Marit

"Until one has loved an animal,
a part of one's soul remains unawakened."
Anatole France

Nova

• Gjest
« Svar #5 på: 10 April 2006, 14:24:29 »
" dogs left piled on a filthy paint-chipped floor after having chunks of muscle hacked from their thighs; dogs surgically debarked; horribly sick dogs and cats languishing in their cages, neglected and left to suffer with no veterinary care. "

Dette er ikke bare dyremishandling etter VÅRE normer, men de aller flestes...

Utlogget Christine

• Skravlepus 4
  • Takket: 423
    • Vis profil
« Svar #6 på: 10 April 2006, 14:29:17 »
Etter som jeg har hørt ( denne diskusjonen har vært i mange forum tidligere ) så er dette ting som har skjedd mange år tilbake, og som Marit sier så er PETA ikke helt stuerene..
Tviler sterkt på at Iams og Eukanuba er verre enn andre produsenter som Royal Canin og Hills.
En katt er ikke "bare" en katt, det er noe av det beste man kan oppleve, ren kjærlighet!

http://potespor.spreadshirt.net

Utlogget brite

• Koseklumpen
  • Takket: 16
    • Vis profil
    • http://www.home.no/engelskbulldog
« Svar #7 på: 10 April 2006, 14:33:42 »
Jeg forer med Eukanuba, og er fornøyd med det... Sluker ikke alt som kommer fra media rått, og tror ikke de er noe verre enn andre forprodusenter...
-Britisk korthår og Bulldog-
   En gang brite- Alltid brite!

Nova

• Gjest
« Svar #8 på: 10 April 2006, 15:01:02 »
Neida, det er sikkert sant... Det er jo fullt mulig at både Hills og RC også mishandler dyrene... Men jeg bare hater at sånt skjer, så jeg blir så fortvilet :icon_cry:

Utlogget Marit

• Limt fast til stolen katt
  • Takket: 227
    • Vis profil
    • (N) Sunnaneng's
« Svar #9 på: 10 April 2006, 15:37:13 »
Nova skrev:
Sitat
Det er jo fullt mulig at både Hills og RC også mishandler dyrene...
Disse påstandene om grusomhetene som Iams utsetter sine forsøksdyr for er like seiglivede som bonsaikattene. For å være helt ærlig...jeg tror ikke noen av forprodusentene noensinne har mishandlet forsøksdyrene sine på den måten som PETA hevder. Alle er enige om at et liv i bur ikke er et fullverdig liv for en hund eller en katt...eller høns, rev og mink.
Mvh Marit

"Until one has loved an animal,
a part of one's soul remains unawakened."
Anatole France

Nova

• Gjest
« Svar #10 på: 10 April 2006, 15:49:12 »
Vet ikke hva jeg skal tro, jeg. Alle er ute etter å tjene penger uansett, så...

Utlogget catzy

• Skravlepus 2
  • Takket: 157
    • Vis profil
« Svar #11 på: 10 April 2006, 23:42:30 »
Daglig leder ved Tropehagen Zoo her oppe fortalte meg at de dyrene som RC (og andre merker også) tester forene på har det bare helt utrolig bra. De har store luftegårer, går inne, får daglig stell og kos, og lider under INGEN omstendigheter noen nød. Så jeg tror dere skal ta det helt med ro.  :wink[1]: Tror neppe slike kjente merker utsetter dyra for lidelser og plager, det er tross alt de dem skal tjene penger på.....

Utlogget SuperHanne

• Avhengig og
  • Skravlepus
  • *
  • Takket: 123
  • Trønderjente på 25
    • Vis profil
    • SuperHanne.com
« Svar #12 på: 11 April 2006, 04:30:44 »
Jeg har lært meg å alltid være litt skeptisk til sånnt, det er alltid to sider av en sak, og en fjær kan fort bli til en hel fugleinfluensa!  :whistling:

Nova

• Gjest
« Svar #13 på: 11 April 2006, 04:55:49 »
Men jeg tror uansett ikke at Tropehagen Zoo hadde fortalt det hvis RC hadde mishandlet dyr... Da hadde jo ikke kundene deres handlet der! Jeg sier ikke at RC gjør det, men jeg stoler ikke blindt på de i dyrebutikken heller... No way! :whistling:

Utlogget catzy

• Skravlepus 2
  • Takket: 157
    • Vis profil
« Svar #14 på: 12 April 2006, 02:01:12 »
De reiser jo på kurs, og mange har også vært på de "gårdene" demmes og SETT MED EGNE ØYNER hva som foregår der. Jeg tror på det han sier.

Utlogget Mira

• Forumslave katt
  • Takket: 87
    • Vis profil
« Svar #15 på: 12 April 2006, 10:32:20 »
det er alltid to sider av en sak, og en fjær kan fort bli til en hel fugleinfluensa!  :whistling:

:icon_lol: :icon_lol: :icon_lol: