Skrevet av Emne: Noen som har prøvd å mjaue til kattene sine?  (Lest 1294 ganger)

Utlogget Christine

• Skravlepus 4
  • Takket: 423
  • Kjønn: Kvinne
    • Vis profil
Noen som har prøvd å mjaue til kattene sine?
« på: 09 April 2006, 22:41:23 »
Jeg testet dette i dag hehe ( litt sånn klagemjauing ) og begge kattene reagerte og begynte å prate tilbake til meg  :humre: Begynner visst å skjønne kattespråket mer og mer, men skulle ønske at jeg visste hva jeg sa til dem hehe, de så helt forundret ut  :icon_lol:
En katt er ikke "bare" en katt, det er noe av det beste man kan oppleve, ren kjærlighet!

http://potespor.spreadshirt.net

Utlogget Karoline&Dennis

• Super avhengig pus
  • Takket: 81
  • Dennis
    • Vis profil
    • Dennis sin hjemmeside
SV: Noen som har prøvd å mjaue til kattene sine?
« Svar #1 på: 09 April 2006, 22:43:44 »
Ja jeg har prøvd, men tror ikke helt han skjønner hva jeg vil frem til :icon_lol:

Dyrerettinghetsforkjempe r

Michael Jackson is innocent

www.myspace.com/adorablenorway

Heidi K

• Gjest
« Svar #2 på: 09 April 2006, 22:46:02 »
Jeg snakker med mine hele tiden jeg  :biggrin:  Sivert er ekstremt pratsom og svarer og prater i ett sett  :icon_lol:  Han er en pratsom og høylydt fyr (som han "majuer" i denne filmen kan han gjøre på mange forskjellige måter for å forlange ting eller svare når jeg prater til han: http://www.bolt.com/haydii/video/402214

Nova

• Gjest
« Svar #3 på: 09 April 2006, 22:47:19 »
Jaaaaaaa! Når Shango står på gulvet og bare titter på oss (som betyr:kom og kos meg) så kan vi mjaue til ham og da svarer han :love:

Utlogget Tamlin

• Super avhengig pus
  • Takket: 101
    • Vis profil
« Svar #4 på: 09 April 2006, 23:01:02 »
Prater også med mine hele tiden. Jeg kan spørre lusa om helt vanlige ting,og han svarer i vei. De andre to er ikke fullt så pratesyke. Kun når de får mat  :humre:

Utlogget Kattemor

• Skravlepus 1
  • **
  • Takket: 184
    • Vis profil
    • Kattemors Kosekrok
« Svar #5 på: 10 April 2006, 10:12:16 »
Jeg går også å småprater med mine om dagen.

Men en her er rar og han prater til oss hele tiden, og noen ganger høres det ut som han mjauer mamma. For den lyden bruker han bare til meg. Han har også egen lyd til sønnen i huset.

Og han skal ha skryt når han har vært på do. Da begynner han å mjaue føre han setter seg ned og fortsetter til han kommer feks inn i stua til meg for å få skryt. :icon_lol:
Min blogg:  http://kattemorskosekrok.blogspot.com/

Bloggen er oppdatert 24.11.08

Utlogget Kitziee

• Skravlepus 1
  • **
  • Takket: 55
  • Savner å ha pus i hus.
    • Vis profil
« Svar #6 på: 10 April 2006, 11:46:07 »
Jeg har prøvd å mjaue til kattene på en litt ekstrem måte og de blir helt tussete. Det begynte med at jeg imiterte hissig babygråt (...) og kattene ble vanvittig rare. Jeg fikk dermed blod på tann og fortsatte med en litt mer mjaueliknende tone, bare litt hissigere. Kattene begynte å mjaue og gikk rundt seg selv. De hopet opp i fanget og så helt forvirret ut. Det virket som de ikke viste hvor de skulle gjøre av seg.  :icon_lol: Pia begynte å småbite i armen min og så ut som om hun holdt på å bli gal... Nå må jeg ta meg godt sammen for å ikk ejgøre dette, synes jo nesten synd på kattene slok som de reagerer, men hysterisk morsomt.  :icon_frown: :jippi[1]:

Utlogget Mira

• Forumslave katt
  • Takket: 87
    • Vis profil
« Svar #7 på: 10 April 2006, 11:48:39 »
Jeg har en venninne som kan mjaue, så ho høres ut som en sinna hankatt :icon_lol:
Kattene i huset blir helt ville når ho er på besøk :icon_neutral:

Utlogget Misty

• Koseklumpen
  • Takket: 5
  • Yaaaaawn!
    • Vis profil
« Svar #8 på: 10 April 2006, 13:26:14 »
Jeg mjauer sjelden til katten min, for da ser han bare dumt på meg! :humre: Men jeg hermer av og til når han er på sitt værste med masinga.  :whistling:

Derimot har jeg tatt opp lyder når Vims mjauer og spilt dem av til ham. Han er ikke alltid så interessert, men ser av og til litt forvirra ut.
I går løp han ned og gravde over matskåla!  :icon_lol: Ikke F*** om den andre katta skulle få no'!!

Han ble litt rar da jeg spilte av knurringa hans på nabokatten. Jeg fikk vondt av ham og spilte ikke av noe mer. Kanskje han trodde det var jeg som knurra, vil ikke han skal bli redd meg!
Nå skjønner jeg ordtaket "Curiosity Killed The Cat"

Utlogget S.G.S

• Kattepratpuser
  • Skravlepus 3
  • Takket: 206
    • Vis profil
« Svar #9 på: 10 April 2006, 13:33:43 »
Det hender jeg mjauer sårt når Silver blir litt harhendt i leken, :icon_cry:
Da slutter han å bite og ser litt forundret ut. :icon_lol:

Utlogget Kater&Ich

• tyggertyggis
  • Limt fast til stolen katt
  • Takket: 75
    • Vis profil
« Svar #10 på: 15 April 2006, 14:55:22 »
då eg fekk pusabeistet reagerte han ikkje i det heile tatt på menneskelyder. eg byrja mjaue på han og då var han med på ein gong.han fekk vera ute altfor tidleg (visste ikkje bedre), men aldri uten meg. og han mjaua på meg når eg skulle komme og eg mjaua på han da han skulle komme. me gjekk tur saman og når eg ikkje såg han mjaua eg og fekk svar.. funker den dagen i dag. eg berre stikk hodet ut vindauget og mjauer, så kjem han. om han gidd, altså.
han har frå fyrste dag vore veldig flink til å mjaue høgd så eg fekk "redde" han ned frå diverse trær etc, t.o.m. lengre bort i parken. mamadalt pus. han klarer å koma seg ned att, men det er jo kjekkare å bli redda.
no i nye hybelen hører eg han ikkje så godt om han er ute. han har derfor blitt litt meir taus. det er synd. likte prate-pusen min. :love:

heike

P.S. eg hugser frå da eg var liten at eg hadde ein tid då eg øvde meg i å immitere dyre-lyder. hestevrinsking, hanegauling etc. ein kveld satt eg utafor huset og prøvde meg på mjauing. då kom det nabokatten. eg leiker med han og kosa med han. og etter det mjaua eg på han kvar kveld og han kom kvar kveld. (fram til me fekk hund). så kanskje er det noko i mjauing? det funker med meg iallefall. også katter eg møter på gato kjem når eg mjauer på dei. (men sjølvsagt kan det hende at dei trur: jaja, atter eit mennesker som ikkje kan språket mitt. men siden eg kjeder meg sett eg pris på at mennesket prøver)
« Siste redigering: 15 April 2006, 15:05:31 av Kater&ich »

JP

• Gjest
« Svar #11 på: 15 April 2006, 15:51:57 »
Tenkte jeg skulle prøve jeg også, så satt her å mjaua, helt til jeg hørte "HYSJ DA" fra sofaen.. Får prøve igjen når Pål drar på jobb :jippi[1]: