Skrevet av Emne: Sikring av ekorntre  (Lest 573 ganger)

Utlogget Ryvita

• Fin pus
  • Takket: 19
  • Kjønn: Kvinne
    • Vis profil
Sikring av ekorntre
« på: 30 Mai 2005, 09:35:24 »
Her om dagen fikk jeg med nød og neppe reddet en ekornunge fra klørne til Ozzy (den var uskadet). Ekornmoren har valgt et grantre rett utenfor huset vårt til å ha redet sitt i (hun har to unger). Er det noen lur måte å sikre treet på slik at ekornungene vokser opp? Ozzy holder vakt under treet...
\\\"En nasjons storhet og dens moralske framskritt kan måles etter hvordan den behandler sine dyr.\\\" Mahatma Gandhi

Utlogget Hildepilde

• Sjefskatt
  • *
  • Takket: 7
  • Vokt dem for en krenket katts vrede...
    • Vis profil
Sikring av ekorntre
« Svar #1 på: 30 Mai 2005, 09:44:34 »
uff..den var vanskelig..Går sikkrt ikke å Lage en slags spærre midt på treet som hindrer katten i å få seg opp heller sikkert..? :hæh:
Hildepilde,Leo,Lille My,Benjamin og Barac.

Utlogget Ryvita

• Fin pus
  • Takket: 19
    • Vis profil
Sikring av ekorntre
« Svar #2 på: 31 Mai 2005, 22:51:30 »
Sambo har laget en slags krage av finmasket netting som han har festet ca. 1,5 meter over bakken, rundt treet. Så nå skal ikke kattene klare å ta seg opp i treet ihvertfall! Mener å ha sett noe slags forslag til sikring av trær med reder i på nettet ett eller annet sted, men nå finner jeg det ikke igjen! Hvis noen flere kommer over, eller har, noen tips i så måte blir jeg glad for det (takk til deg Hildepilde!)!
\\\"En nasjons storhet og dens moralske framskritt kan måles etter hvordan den behandler sine dyr.\\\" Mahatma Gandhi