Skrevet av Emne: Bjelle på halsbåndet  (Lest 1422 ganger)

suzie

• Gjest
Bjelle på halsbåndet
« på: 08 April 2006, 23:01:44 »
hei hei! Lurte på om det var flere som bruker bjelle på halsbåndet?? Jeg har det på min katt, Ludvik. Synes det er greit, for da hører jeg han når han kommer utfor og vil inn... Og så syns jeg det er litt søtt  :love: ;D
Men lurer på om kattene synes det er bare domt, eller om de venner seg til lyden... jeg bruker å ta av halsbåndet av å til når han er inne. Og han stritter ikke i mot når jeg skal ha det på igjen.. hvis han hadde syntes at det var så ille, så hadde han vel ikke villet ha det på... :icon_surprised:

Noen fler som bruker det, elle andre synspunkter?     *god påske*  :icon_cool:

Siljepilje

• Gjest
SV: Bjelle på halsbåndet
« Svar #1 på: 08 April 2006, 23:03:16 »
Vet at det er mange som anbefaler å bruke bjeller på kattene sine nå i disse "fugleinfluensa-tidene" for å skremme vekk småfuglene... :icon_mrgreen:

Nova

• Gjest
« Svar #2 på: 08 April 2006, 23:05:12 »
Personlig synes jeg bjelle er å plage katten! Jeg synes ikke det er riktig.. bjellen ødelegger for katten når den prøver å jakte o.l, fordi byttet hører bjellen før katten kommer. Det er jo lydløshet som er kattens sterke side, og alt blir ødelagt av den bjellen....

Bare min personlige mening.. :)

Heidi K

• Gjest
« Svar #3 på: 08 April 2006, 23:15:21 »
Men den bjellen mister kjapt sin "funskjon" som fugleskremmer, for kattene lærer visstnok ganske kjapt hvordan de skal bevege seg uten å skremme fuglene - så det skal ikke ha noe å si.

Men de båndene jeg har kjøpt med bjelle har jeg klippet den av, for jeg ble fullstendig GAL av lyden  :icon_neutral:

Utlogget UP

• Super avhengig pus
  • Takket: 86
  • Kjønn: Kvinne
  • Kan ikke ta potene av tastaturet - katt
    • Vis profil
« Svar #4 på: 08 April 2006, 23:21:30 »
De fleste katter liker ikke lyden og bjellene er svært distraherende for kattene.
"Handling betyr mer enn ord..."

Nova

• Gjest
« Svar #5 på: 09 April 2006, 02:01:02 »
Så lenge ikke katten synes bjellen er drit-tøff, mener jeg det er feil å bruke den. Tenk selv å ha en bjelle rundt halsen som ringer hver gang du klør deg i ræva... Ikke så kult.. :fnis[1]:

Siljepilje

• Gjest
« Svar #6 på: 09 April 2006, 02:04:23 »
Så lenge ikke katten synes bjellen er drit-tøff, mener jeg det er feil å bruke den. Tenk selv å ha en bjelle rundt halsen som ringer hver gang du klør deg i ræva... Ikke så kult.. :fnis[1]:
:icon_lol: :icon_lol:

Nova

• Gjest
« Svar #7 på: 09 April 2006, 02:14:49 »
 :icon_cool:

Utlogget -Lize-

• Luke, Leia & Mischa.
  • Avhengig pus
  • **
  • Takket: 86
  • Cats rule!
    • Vis profil
    • Russian Blue
« Svar #8 på: 09 April 2006, 17:14:44 »
De fleste katter liker ikke lyden og bjellene er svært distraherende for kattene.
Enig!! :crazy[1]:

Attack`s

• Gjest
« Svar #9 på: 09 April 2006, 17:19:18 »
Det har vel med vanen også å gjøre?
Og noen katter bryr seg jo ikke?
Finnes jo dem som aldri blir komfertable med bånd på seg heller :wink[1]:

Hilsen en som ikke har bjeller på kattene annet på gutta boys  :fnis[1]:

suzie

• Gjest
« Svar #10 på: 09 April 2006, 19:00:37 »
Takk for synspunkter  :) Tror ikke det går utover jaktinstinktet iallefall... hadde et helvette i fjor sommer med at han dro med seg fugler og mus inn....  så han klarer nok fint å gå på jakt!! ;D
Jeg sporte hos dyrlegen sist jeg var der, hun mente at det ikke gjorde noe, å at katten vente seg til den.. men tenker alikevell på at det kanskje kan være plagsomt.. men det virker ikke som han syns det!

Men takk for synspunkter, kan nok hende jeg blir å ta den av.  :icon_smile:   

Kismet

• Gjest
« Svar #11 på: 09 April 2006, 20:55:31 »
Jeg fjerner bjellene på halsbånd jeg kjøper, men akkurat nå i disse fugleinfluensatider, så vurderer jeg å feste bjelle på dem.

Utlogget Christine

• Skravlepus 4
  • Takket: 423
    • Vis profil
« Svar #12 på: 09 April 2006, 21:19:28 »
Jeg har bjelle på begge kattene våre, men tar av dem halsbånd når de er inne  :biggrin: Virker ikke som de bryr seg om bjellene, de irriterer seg mer over selve halsbåndene, men det begynner de også å venne seg til  :icon_smile:
En katt er ikke "bare" en katt, det er noe av det beste man kan oppleve, ren kjærlighet!

http://potespor.spreadshirt.net

Utlogget frøken

• Fin pus
  • Takket: 4
  • Jeg vil ha!
    • Vis profil
« Svar #13 på: 12 April 2006, 18:40:48 »
Jeg har tatt av bjella. Syns det viktigste er refleks...
Stolt av pusene ProMille og Tjukken

Utlogget Maybe

• Kattepratpuser
  • Limt fast til stolen katt
  • Takket: 77
    • Vis profil
« Svar #14 på: 15 April 2006, 20:44:23 »
Jeg pleier også å ta av bjellene. Personlig ser jeg ikke noe vits i de. De er jo bare en plage å høre på og katten får aldri fred for hunden om de skal klirre rundt som en annen leke.
Men refleks er et must på en katt som skal være ute da. ;D
Stolt slave til to maine coon og tre huspuser.