Skrevet av Emne: Biter og klorer  (Lest 755 ganger)

Utlogget Cat_Walk

• Koseklumpen
  • Takket: 10
    • Vis profil
Biter og klorer
« på: 08 April 2006, 19:20:01 »
Heisann

Katten min leker på en veldig "voldsom" måte.. hehe.. Slik leker hun:  Hun angriper armen min og klorer og biter til jeg begynner å blø. Det er fryktelig vondt. Begge henda mine er helt "ødelagte" på grunn av det. har riper og sår overalt. Hva skal jeg gjøre for å få slutt på det? (Hun er 15 uker gammel. Hun gjorde det ikke før, da.. bare nå de 3-4 siste ukene.)  Please. Trenger hjelp så snart som mulig :(.
Takk på forhånd :biggrin:
Om det ikke hadde vært dyr her i verden, hadde ikke kjærlighet vært til.

Siljepilje

• Gjest
SV: Biter og klorer
« Svar #1 på: 08 April 2006, 19:27:04 »
Det kan hende katten klør i tennene... Biter den på andre ting, eller har den dårlig ånde?

Dette er uakseptabel oppførsel for en katt, og du må bare være helt bestemt og gi beskjed om at dette har den ikke lov til å gjøre.
Du må gi den en konsekvens akkurat i det øyeblikket den gjør det. (F.eks spruteflaske med vann e.l.kan være lurt hvis det ikke hjelper å snakke til katten))
Du bør også ta en stivkrampevaksine (hvis du ikke har gjort det i senere tid) fordi at kattebitt kan gi reaksjoner, spesielt hvis den biter deg til blods.
 :x-fingre[1]:
« Siste redigering: 13 April 2006, 15:02:28 av Siljepilje »

Linda

• Gjest
« Svar #2 på: 08 April 2006, 19:32:38 »
Hvor gammel var hun da du fikk henne? Kattunger som tas for tidlig fra mor og søsken (før 12 uker) går ofte glipp av en viktig del av sosialiseringen der de bl.a. lærer grensesetting, og de vil ikke alltid klare å forstå forskjellen mellom lekebiting og skikkelig biting.

En annen ting er at mange  bruker hendene til å leke med kattunger, og dermed lærer dem at det er greit å angripe hud. Det bør man absolutt ikke gjøre, bruk alltid en leke som "agn" og ikke fingrene.

Attack`s

• Gjest
« Svar #3 på: 08 April 2006, 21:42:24 »
Du må nok endre husreglene,og huske å være konsekvent :icon_wink:

Utlogget Benedicte

• Sjefskatt
  • *
  • Takket: 2
    • Vis profil
    • http://home.no.net/donikas/
« Svar #4 på: 08 April 2006, 23:03:26 »
Jeg har også et problem med min kattunge. Hun biter på ledninger, til nå har hun bitt av ledningene til 1 mobil lader, 1 hustelefon ledning, 1 data mus og 2 av ledningene til høytalerene til mannen min  :icon_mad:
Har sett at hun holder på å felle tenner, men er jo liv redd for at hun en dag skal få masse strøm i seg  :icon_sad: Kan man bruke sånn som man smører på gommene til babyer når de begynner med tenner??
Du kan besøk meg på http://home.no.net/donikas/ og skriv gjerne en hilsen i gjeseboka mi.

Utlogget Misty

• Koseklumpen
  • Takket: 5
  • Kjønn: Kvinne
  • Yaaaaawn!
    • Vis profil
« Svar #5 på: 08 April 2006, 23:11:27 »
Kan man bruke sånn som man smører på gommene til babyer når de begynner med tenner??

Baby-greier har jeg ikke peiling på, men har et forslag til ledningene dine:
-Enten kle dem med ledningsbeskyttelse, men det hindrer ikke katten å tygge og da lærer den ikke heller.
-Få tak i sånn spray eller krystall-gelè aktige greier til å smøre på de utsatte ledningene. Tror de heter FY og GET OFF og sånt, finner dem på dyrebutikken.

Å være konsekvent med skjenning er bra for hukommelsen i hvertfall. Kattungen min er også i det stadiet og han får hele tiden noe å tygge på der tennene går igjennom. Det ligger papp og papirbiter over alt!  :humre: Men det går jo så fort å rydde opp og vi sparer alt annet for tannebissene! :icon_smile:
Nå skjønner jeg ordtaket "Curiosity Killed The Cat"

Utlogget Benedicte

• Sjefskatt
  • *
  • Takket: 2
    • Vis profil
    • http://home.no.net/donikas/
« Svar #6 på: 08 April 2006, 23:19:37 »
Get off jaaaa :icon_biggrin: Så klart, at jeg ikke har tenkt på det  :icon_biggrin:
Det nytter ikke å ta henne når hun gjør det, for hun er for smart til å gjøre det når vi ser på ::)
Du kan besøk meg på http://home.no.net/donikas/ og skriv gjerne en hilsen i gjeseboka mi.

Utlogget Cat_Walk

• Koseklumpen
    • Vis profil
« Svar #7 på: 09 April 2006, 11:04:52 »
ok... nå tror jeg vi har "utvidet" diskusjonen og har begynt å prate om noe helt annet som ikke har noe med saken å gjøre. Jeg foreslår at vi kan prate om det det gjelder istedet :icon_idea:

Katten min var 9 uker da jeg fikk henne. (Grunnen til hvorfor jeg fikk henne da hun var så ung, kan dere lese i en tråd som heter
   "Når kan jeg begynne å gi henne våtfôr?")

Jeg har prøvd å spryte vann på henne, men da bli a bare sur på meg :hihi[1]: hehe.

Utlogget Misty

• Koseklumpen
  • Takket: 5
  • Yaaaaawn!
    • Vis profil
« Svar #8 på: 09 April 2006, 19:40:37 »
*Kremt* Det er alt jeg har å si til Siljepilje:whistling:

Når katten min blir voldsom og ikke vil ta imot advarslene kjefter jeg samtidig som jeg jager ham bort. Så får han komme tilbake og prøve igjen når han har roet seg ned. Blir han voldsom igjen er det samme prosedyre. Å fortsette leken blir en slags belønning og han vil ikke skjønne at han gjør noe galt. Virker greit d.  :icon_smile:
Nå skjønner jeg ordtaket "Curiosity Killed The Cat"

Utlogget Cat_Walk

• Koseklumpen
    • Vis profil
« Svar #9 på: 09 April 2006, 22:11:30 »
ok.. takk for tipset :)  Får håpet det virker da..  :x-fingre[1]:

Siljepilje

• Gjest
« Svar #10 på: 12 April 2006, 18:17:50 »
*Kremt* Det er alt jeg har å si til Siljepilje:whistling:
Hva mente du med det??
Jeg mente bare at en skulle reagere akkurat i det øyeblikket katten beit / klorte for å gi klar beskjed om at dette ikke er lovlig...og være konsekvent i det man gjør.
Hvis dette ikke hjelper, kan f.eks et sprut med en spruteflaske med vann være løsningen- jeg mener ikke å dusje katta... :icon_eek:

ellenh

• Gjest
« Svar #11 på: 12 April 2006, 21:08:02 »
Jeg har også et problem med min kattunge. Hun biter på ledninger, til nå har hun bitt av ledningene til 1 mobil lader, 1 hustelefon ledning, 1 data mus og 2 av ledningene til høytalerene til mannen min  :icon_mad:
Har sett at hun holder på å felle tenner, men er jo liv redd for at hun en dag skal få masse strøm i seg  :icon_sad: Kan man bruke sånn som man smører på gommene til babyer når de begynner med tenner??

Bruk God'negl på ledningene. Finnes forresten det enda? Mamma smurte det på mine negler da jeg skulle slutte å sutte på tommelen, og det funka fett det  :icon_lol: :icon_lol:

Utlogget catzy

• Skravlepus 2
  • Takket: 157
    • Vis profil
« Svar #12 på: 12 April 2006, 22:44:33 »
Spørs om Go'negl er litt for giftig til små puser, blir vel litt forskjell på kroppstyngde på en unge og liten kattunge..... :whistling: