Skrevet av Emne: Trenger andres synspunkt  (Lest 1153 ganger)

ellenh

• Gjest
Trenger andres synspunkt
« på: 08 April 2006, 15:29:30 »
Ulla ble kastrert mandag denne uka. Den første natten sov hun på badet der det er god og varmt med varme i gulvet, og hun tisset en del på et håndkle jeg hadde lagt der. Jeg er imidlertid usikker på om hun går noe særlig på do nå, jeg kan faktisk ikke huske å ha sett henne gå på kassa si mer enn et par ganger siden da. Hun kan jo gå på do om natta også, men etter at hun fikk body i går tror jeg jeg ville ha merket det på den om hun hadde vært på do. Er dette vanlig etter kastrering? Noen som har erfaring med dette eller tilsvarende?

Hun spiser og drikker lite også, men jeg har kjøpt Hills rekonvalesensfor som hun spiser litt av. Hun drikker også mye når jeg setter henne foran vannet. Jeg tenket at dette med matlysten nok henger sammen med inngrepet og at det vil gå seg til når hun føler seg litt bedre igjen.

Setter stor pris på svar!

Heidi K

• Gjest
SV: Trenger andres synspunkt
« Svar #1 på: 08 April 2006, 18:30:51 »
Jeg bare lurer litt på hvor stort inngrepet egentlig var (gikk de inn fra siden eller i buken) siden katten din har fått både skjerm og body. Jeg tror hun føler seg ganske utilpass og det kan jo gjøre noe med enhver.  Min katt har vært igjenom 2 operasjoner (kastrering og en operasjon senere) og har ikke fått noen av delene.

Men hvis hun spiser og drikker, men går lite på do, kan det være at det har samlet seg litt opp kanskje? Frost fikk iallefall litt matolje over tørrfôret etter operasjonen for at avføringen skulle få startet igjen osv. Men det kan du jo evt. spørre dyrlegen om.

ellenh

• Gjest
« Svar #2 på: 08 April 2006, 19:32:52 »
De gikk inn gjennom buken, ikke på siden. Jeg vet at slikt som stress etter operasjoner kan gi urinretensjon hos mennesker, kanskje kan det skje med katte også? Tror jeg må følge nøye med og hvis jeg ikke ser henne gå på do får jeg ringe dyrlegen.
Ingen andre som har erfaringer eller meninger rundt dette?

Utlogget catzy

• Skravlepus 2
  • Takket: 157
  • Kjønn: Kvinne
    • Vis profil
« Svar #3 på: 08 April 2006, 22:30:34 »
Sørg hvertfall for at hun får rikelig med drikke. Om du så må gi henne med plastsprøyte.

Utlogget Kattemor

• Skravlepus 1
  • **
  • Takket: 184
    • Vis profil
    • Kattemors Kosekrok
« Svar #4 på: 08 April 2006, 23:49:33 »
Mine 2 jenter oppførte seg helt forskjellig. De ble sterelisert samme dag og via megen. Den ene jenta var på beine dagen etterpå , men den andre brukte noen dager. Men ikke en hel uke.

Følg godt med. Og catzy sitt råd om å gi vann i plastsprøyte er ikke dumt. Mne er hun ikke bedre innen mandag bør du ringe dyrlegen.
Lykke til!
Min blogg:  http://kattemorskosekrok.blogspot.com/

Bloggen er oppdatert 24.11.08

ellenh

• Gjest
« Svar #5 på: 09 April 2006, 14:08:43 »
Nå har vi vært hos dyrlegen som sier hun har infeksjon i såret. Hun har fått et par antibiotikasprøyter, og tabletter hun skal ta her hjemme i ti dager. Hun ble helt slått ut etter antibiotikan hun fikk hos dyrlegen, hun klarte ikke stå på beina engang. Dyrlegen ga henne en grundig sjekk og sa det kun var en reaksjon på antibiotikan, men jeg synes det likevel er skummelt. Uff, bekymra mor her.
Noen andre som har opplevd den reaksjonen på kattene sine?

Utlogget Kattemor

• Skravlepus 1
  • **
  • Takket: 184
    • Vis profil
    • Kattemors Kosekrok
« Svar #6 på: 09 April 2006, 14:11:44 »
Nei, ikke at de har blitt slått ut av medesinene.

Men min ene hannkatt, nåtte syse på nytt etter kastrasjon. Han fant ut at han skulle slikke bort såret...
Min blogg:  http://kattemorskosekrok.blogspot.com/

Bloggen er oppdatert 24.11.08