Skrevet av Emne: Plukk opp etter kattene  (Lest 2573 ganger)

JP

• Gjest
Plukk opp etter kattene
« på: 08 April 2006, 09:40:56 »
Tidens krav i dag (vår lokal avis i Kristiansund),  Til katteeier - Nå er det så mye klaging på oss hundeeiere, hva med katteeiere?  Kattene deres går å gjør fra seg i andres hager. Ta med kattepose, og kom å plukk opp etter dere.

Da får jeg storarbeid i hvertfall  :biggrin:
« Siste redigering: 09 April 2006, 00:57:58 av catzy »

Utlogget Kitziee

• Skravlepus 1
  • **
  • Takket: 55
  • Savner å ha pus i hus.
    • Vis profil
SV: Plukk opp etter kattene :icon_lol:
« Svar #1 på: 08 April 2006, 09:47:52 »
Jeg kan forstå hva de mener og synes derfor det er bedre jo oftere kattene gjør i fra seg hjemme i kassa si.  :wink[1]: Men nå er det vel litt mer allment akseptert at en katt gjør i fra seg ute i og med at den er et selvstending dyr som for det meste gjør som den vil? Eller...

JP

• Gjest
« Svar #2 på: 08 April 2006, 09:58:02 »
Jeg har aldri tenkt over det før, så derfor bryr jeg meg ikke så mye. Jp gjør fra seg midt på plenen oss når vi alle er ute, men det er ofte han bare vil inn for å gå på do, også vil han ut igjen :icon_smile: Vi har en del katter utenfor om natten, i og med vi setter ut mat til  han Navnløs, som forsåvidt ikke har vist seg på noen dager :icon_surprised:, men om de gjør fra seg i hagen oss det gjør meg ikke så mye....Vet heller ikke om det er Jp som har gjort det, eller noen andre  :icon_frown:

JP

• Gjest
« Svar #3 på: 08 April 2006, 09:59:37 »
Kan jo hende jeg forandre mening i sommer vist jeg skal gå barfot i plenen  :biggrin:

Utlogget Kitziee

• Skravlepus 1
  • **
  • Takket: 55
  • Savner å ha pus i hus.
    • Vis profil
« Svar #4 på: 08 April 2006, 10:00:41 »
Kan jo hende jeg forandre mening i sommer vist jeg skal gå barfot i plenen  :biggrin:

Hehe, spørs ja.  :hihi[1]: :whistling:

Utlogget Misty

• Koseklumpen
  • Takket: 5
  • Kjønn: Kvinne
  • Yaaaaawn!
    • Vis profil
« Svar #5 på: 08 April 2006, 22:06:54 »
Jeg forstår problematikken, men det er ikke alt så lar seg løse like enkelt.

"Heldigvis" for meg så har jeg en katt som kommer INN for å gjøre i fra seg og drar gjerne ut igjen like etterpå!  :icon_biggrin:
Nå skjønner jeg ordtaket "Curiosity Killed The Cat"

Attack`s

• Gjest
« Svar #6 på: 08 April 2006, 22:11:02 »
Det dummeste jeg hører er når tilstadighet enkelte hundeeiere bare må sammenligne hund og katt :whistling:

Utlogget Andrea

• Kattunge
  • **
  • Takket: 1
    • Vis profil
    • Kattesiden
« Svar #7 på: 08 April 2006, 22:12:15 »
Det er jo veldig vansklig å holde styr på hvor kattene gjør fra seg :fnis[1]: Det er ikke noeproblem her da.Sira gjør fra seg inn og ute,mens hannkattene for det meste gjør fra seg kun ute :icon_rolleyes: men vi ser aldri bæsjen dems,og naboen har selv katt,så hvis han finner bæsj i hagen,så kan det like gjerne være fra hans katt :hihi[1]:

Andrea Alvestad

Utlogget Andrea

• Kattunge
  • **
  • Takket: 1
    • Vis profil
    • Kattesiden
« Svar #8 på: 08 April 2006, 22:14:35 »
Det dummeste jeg hører er når tilstadighet enkelte hundeeiere bare må sammenligne hund og katt :whistling:
Enig ;D har jo hund selv,og plukker opp etter den,og blir irritert på hundeeiere som ikke gjør det.Men jeg blir jo ikke sur hvis en katt bæsjer her,eieren kan jo ikke ha kontroll på det til en hver tid :icon_cool:

Andrea Alvestad

Attack`s

• Gjest
« Svar #9 på: 08 April 2006, 22:21:12 »
Dessuten graver de fleste kattene den visittkortene sine :icon_smile:

JP

• Gjest
« Svar #10 på: 08 April 2006, 22:24:09 »
Har faktisk aldri møtt på en kattebæsj i hagen min, i hele mitt liv.. Så de må være flinke til å gjømme den ja :icon_smile:

Utlogget Misty

• Koseklumpen
  • Yaaaaawn!
    • Vis profil
« Svar #11 på: 08 April 2006, 22:55:31 »
Da jeg var liten forbannet faren min seg over katter og jeg husker godt fra jeg var rundt 5 at han jaget en katt med RAKE da katten hadde gravet et hull i bedet og skulle til å dumpe gjødsel. Jeg syns kattene var flinke som gravet over og ble sur på min far. Far likte derimot ikke å møte på bæsjen igjen da han luket i bedet!

Vet at det ikke er så greit å ha unger i sandkassen på lekeplasser alltid...

Men hva kan man gjøre liksom.  :icon_surprised:
That's life.

JP

• Gjest
« Svar #12 på: 08 April 2006, 22:58:30 »
Vet at det ikke er så greit å ha unger i sandkassen på lekeplasser alltid...

Men hva kan man gjøre liksom.  :icon_surprised:
That's life.

Ja, det husker jeg fra jeg var liten... Stadig en ny bæsj i sandkassen min :skjelveleppe: Men det er da en erfaring å ha med seg videre det også :icon_smile:

Attack`s

• Gjest
« Svar #13 på: 08 April 2006, 22:58:40 »
Sandkasser kan dekkes til når dem ikke er i bruk :icon_smile:

Utlogget Misty

• Koseklumpen
  • Yaaaaawn!
    • Vis profil
« Svar #14 på: 08 April 2006, 23:03:05 »
Godt poeng, Attack's! Men værre på lekeplassen.
Dessuten: Ikke bare katter som bæsjer i sandkasser!!  :whistling:

Heidi K

• Gjest
« Svar #15 på: 08 April 2006, 23:07:02 »
Har vært flere slike innlegg i avisen her også. Jeg klør i fingrene etter å svare dette mennesket. Det blir litt håpløst. Har man sandkasse i hagen, så kan man bare dekke en plate over når den ikke er i bruk som sagt. Det er bra mye annet som er i den kassa enn bare katter!

Også var det en som snakket om at alle katter dro med seg spolorm som smittet over på mennesker - har de virkelig ikke hørt om ormekur til kattene?  :icon_question:

Og det blir for dumt å slå alle over en kam. Noen av oss har f.eks innekatter som ikke gjør slikt, mens andre har utekatter som er kastrerte og som ikke pisser ned overnevnte dame sin barnevogn som hun bare forlot ute over natta liksom..

Utlogget Misty

• Koseklumpen
  • Yaaaaawn!
    • Vis profil
« Svar #16 på: 08 April 2006, 23:38:13 »
Også var det en som snakket om at alle katter dro med seg spolorm som smittet over på mennesker - har de virkelig ikke hørt om ormekur til kattene? :icon_question:

Kattene kan ha orm før de får ormekuren sin, vet du! Så de kan aldri garanteres å være fri for orm selv om de går gjevnlig på ormekur.

Vel, det vil alltid være ulike meninger om ting.
Det er mange som ikke tenker like langt som en selv kunne ønske dem gjorde, så det er best for sin egen del å være føre var enn etter snar (ta inn barnevogna og dekke til sandkassen som du nevner).  :icon_smile:

Det letteste er å ikke bry seg om sånne rare folk, som jeg liker å kalle dem!
Har sikkert ikke noe bedre å ta seg til enn å kjempe en uovervinnelig kamp mot millioner av katteeiere... :icon_biggrin:

Heidi K

• Gjest
« Svar #17 på: 08 April 2006, 23:41:05 »
Men når man har Panacur som tar både egg og alt annet - ser jeg ikke på det som et problem.

De er virkelig RARE mennesker ja.. Jeg blir helt oppgitt..  :icon_biggrin:

Utlogget catzy

• Skravlepus 2
  • Takket: 157
    • Vis profil
SV: Plukk opp etter kattene
« Svar #18 på: 09 April 2006, 01:01:08 »
Vi går hvertfall ikke å lufter kattene våres i band og lar dem drite midt på fortaua heller da....  :whistling:

Heidi K

• Gjest
SV: Plukk opp etter kattene
« Svar #19 på: 09 April 2006, 01:07:40 »
Vi går hvertfall ikke å lufter kattene våres i band og lar dem drite midt på fortaua heller da....  :whistling:

Vet du hva - Frost har til dags dato ikke gjort fra seg ute når hun har vært ute om sommeren og slikt. Tror hun er for fin på det  :fnis[1]:

Men vi ser jo iallefall ikke til en annen side som endel hundeeiere gjør når bikkja skiter midt i veien liksom..