Skrevet av Emne: Inne/utekatt?  (Lest 1466 ganger)

Utlogget 9na

• Fin pus
  • Takket: 0
  • Kjønn: Kvinne
    • Vis profil
Inne/utekatt?
« på: 30 Mai 2005, 03:26:50 »
Sitter å grubler litt her jeg,katten vi nettopp har fått,er jo vant til å være utekatt,når kattungene er avvendt vil hun bli sterilisert og øremerket-
Men vi bor veldig nære hoved veien,ja veeeldig nærme,så er ltit redd for å slippe henne ut så lenge vi bor her,så er det stygt av meg å la en katt som er vant med å være ute,være innekatt plutselig?Venner de seg til det?eller  åssen er dette?Blir jo ikke for alltid da,men vil jo bli en god stund,alt ifra noen måneder til et år eleler to,kommer helt an på hvor fort vi finner noe vil like en anan plass.

Utlogget Christine

• Skravlepus 4
  • Takket: 423
    • Vis profil
Inne/utekatt?
« Svar #1 på: 30 Mai 2005, 03:31:46 »
Veldig usikker på hva jeg skal svare der jeg, friste å si at alle katter skal være innekatter nå som tammy ble påkjørt i helgen, men vet med meg selv at katter har det best når de får være litt ute også, men høres ut som dere har tenkt å flytte til en annen plass snart, og for en kort periode har hun sikkert ikke vondt av å være inne, på vinteren liker de fleste katter seg inne likevel :thumbsup:

Åhhhh....kommer til å bli et dillema den dag  vi får oss ny katt, om den skal være inne eller ute :flau: Men man kan jo ikke overbeskytte kattene heller, alle kattene i nabolaget får jo være ute her, så hvorfor skulle ikke våre det, er ikke ofte katter blir påkjørt her, har sett en utenom vår pus....men er helt forferdelig å tenke på at sånne ting kan skje...
En katt er ikke "bare" en katt, det er noe av det beste man kan oppleve, ren kjærlighet!

http://potespor.spreadshirt.net

Utlogget 9na

• Fin pus
    • Vis profil
Inne/utekatt?
« Svar #2 på: 30 Mai 2005, 03:40:29 »
her har vi sett flere katter ligge langs hoved veien,og ikke mange i gata her som har katt,så frister jo svært lite å slippe henne ut da.

Utlogget Kattemor

• Skravlepus 1
  • **
  • Takket: 184
    • Vis profil
    • Kattemors Kosekrok
Re: Inne/utekatt?
« Svar #3 på: 30 Mai 2005, 08:12:29 »
Sitat fra: 9na
Sitter å grubler litt her jeg,katten vi nettopp har fått,er jo vant til å være utekatt,når kattungene er avvendt vil hun bli sterilisert og øremerket-
Men vi bor veldig nære hoved veien,ja veeeldig nærme,så er ltit redd for å slippe henne ut så lenge vi bor her,så er det stygt av meg å la en katt som er vant med å være ute,være innekatt plutselig?Venner de seg til det?eller  åssen er dette?Blir jo ikke for alltid da,men vil jo bli en god stund,alt ifra noen måneder til et år eleler to,kommer helt an på hvor fort vi finner noe vil like en anan plass.

Hei 9na!

Jeg har hatt 2 utekattter, som vi fant påkjørt i gata, det var forferdelig. Ikke var de gamle heller, bare 1 år.Men det spiller jo egenterlig ingen rolle hvor gamle de er , for det er vond.

Jeg bor nå i eget hus, men ved siden av en trafikert vei. Grøfta på den andre siden av støygjerdet, er det et eldorado for dyr og spesielt katter. Som kan gå på muse, fugel,fiske, div.innsekter jakt. Det er trær og klatre i og man kan gjemme seg bort i sivet.
Jeg ville ikke slippe ut katten, hvis du er redd for trafikken. Husk også på rovdyr, det er mange som har det rundt seg.
Hilsen Kattemor :katt4:
Min blogg:  http://kattemorskosekrok.blogspot.com/

Bloggen er oppdatert 24.11.08

Utlogget 9na

• Fin pus
    • Vis profil
Inne/utekatt?
« Svar #4 på: 30 Mai 2005, 08:17:33 »
nei tror nok jeg får vente med det,vi leter etetr hus litt landslig,men har ikke funnet noe enda,så når vi finner det,så kan hun være ute igjen..

Utlogget Mira

• Skravlepus
  • *
  • Takket: 87
    • Vis profil
Inne/utekatt?
« Svar #5 på: 30 Mai 2005, 09:21:57 »
Sitat fra: liten
Veldig usikker på hva jeg skal svare der jeg, friste å si at alle katter skal være innekatter nå som tammy ble påkjørt i helgen

Leste det du hadde skrevet om Tammy.. Utrolig trist!! Begynte å gråte, jeg :leiseg:

Det er min store frykt, at noen av pusene mine blir påkjørt... Selvom jeg bor ganske landlig..
Folk kan si hva de vil om katter, men det å miste en katt er helt foferdelig, spesielt å finne den sånn... Faren min jobber i mesta, og hver dag, finner han forlatte katter i veikanten, med øremerking, og halsbånd med navn på... Blir så sint og lei meg..
Lykke til videre, uansett..

Utlogget Hildepilde

• Sjefskatt
  • *
  • Takket: 7
  • Vokt dem for en krenket katts vrede...
    • Vis profil
Inne/utekatt?
« Svar #6 på: 30 Mai 2005, 09:27:11 »
Tror du kan godt holde henne inne den koste perioden jeg.Dete r folk som har kattene inne av andre grunner også,som sykdom feks.Du kan jo også kjøpe et kattebånd middlertidig bare for å "lufte" henne sånn innimellom..Tror det skal gå greit jeg..Å bare holde henne inne også..Saken er,hun kan jo bli sur å stikke av...Men det ser du best selv,som kjenner katten din..Bestikk henne litt med fisk og sånn..Så koser hun seg inne til hun blir "fri" igjen ;)  (Jeg er for utekatt,men mine mco gutter får ikke være ute alene før de er 8 mnd...pga rettningsansen..De kan tulle seg vekk..Enda vi har bra område her for dyr og barn :)
Hildepilde,Leo,Lille My,Benjamin og Barac.

Gizmo

• Gjest
Inne/utekatt?
« Svar #7 på: 31 Mai 2005, 19:59:50 »
Vet du jag är katt. Om jag bodde så med min matte, så skulle jag vilja att de byggde en stor bur där jag kunde gå in och ut som jag ville (sommartid). Vi är mjuka små varelser och bilar HÅRDA så vi går inte ihop, så har alltid dessa hårda saker så bråttom vi hinner ju inte undan.
Om du vill att kissen ska gå ut så skaffa ett koppel ,träna, och sen går ni ut då får kissen motion och matte också.
Nosisar
Gizmo
 :roll:

Utlogget Katie

• Sjefskatt
  • *
  • Takket: 8
    • Vis profil
Inne/utekatt?
« Svar #8 på: 31 Mai 2005, 20:22:26 »
Har kattegård jeg, da får Paris være ute samtidig som jeg ikke trener å engste meg for påkjørte katter. Vet altfor godt hvordan det er å finne en livels katt i en grøft. :cry:

Utlogget stressless

• Koseklumpen
  • Takket: 1
    • Vis profil
Inne/utekatt?
« Svar #9 på: 31 Mai 2005, 21:01:18 »
jeg er imot innekatter....man skal være ganske så flink å aktivisere de....noe de færreste er.(en periode feks ved flytting,nytt sted oll. er sef. ok!)

Det blir som med barn.....jeg vil heller ha et lykkelig barn som leker,klatrer osv ute.....en et som holdes inne i frykt for at det kan skade seg.

Jeg vil heller ha en lykkelig pus.....og da ta sjansen på at hun klarer seg....en en innestengt depressiv en som er i live!
Evnt. hadde jeg droppet å ha pus.....

Slik er jeg....også med andre dyr....dyrenes behov skal gå foran mine :engel:

Utlogget Christine

• Skravlepus 4
    • Vis profil
Inne/utekatt?
« Svar #10 på: 01 Juni 2005, 00:14:47 »
Enig med deg Stressless, men gruer meg til å slippe evnt ny katt ut her :flau: Garfield vet jeg holder seg mest rundt huset, men andre katter vet man aldri med...er en skog rett over veien som frister kattene sinnsykt...

Har innført helgeregel her faktisk, ingen katter får gå ut fredagskveld til søndagsmorgen, er for mye folk som skal tøffe seg med bilen sin i helgene...Synd men sant, det holdt ikke å ha kattene ute bare mens vi var hjemme, nå må de være inne i helgene også, sukk...men helt innekatter synes jeg synd på, de har det mye mer gøy ute enn inne mange ganger, og synes de bør få litt frisk luft også!
En katt er ikke "bare" en katt, det er noe av det beste man kan oppleve, ren kjærlighet!

Utlogget kattla

• Fin pus
    • Vis profil
    • http://www.bakomskapet.tk
Inne/utekatt?
« Svar #11 på: 01 Juni 2005, 00:56:33 »
Kattene våre er innekatter,og de stortrives med det :love: men vi er ganske heldige med leiligheten da,den er ganske stor(165 kvadrat ca) :thumbsup: de blir aktivisert hver dag,det er jeg ganske nøyen på.Har faste race med en haug lekemus,og de synes det er gøyest når jeg blir med på leken og kaster musene bortetter gangen :lol: grunnen til at de er innepuser er fordi hovedgata er rett utenfor hos oss,og her kjører rånerene opp og ned i full fart..derfor ville jeg også ha to puser,så de har selskap i hverandre :love:

Utlogget Christine

• Skravlepus 4
    • Vis profil
Inne/utekatt?
« Svar #12 på: 01 Juni 2005, 03:56:11 »
hmm, våre leiligheter er 51 m2, altså litt mindre :lol:Vikigi med to katter når de skal være innepuser ja :thumbsup: