Skrevet av Emne: Nå er Ulla kastrert  (Lest 2738 ganger)

ellenh

• Gjest
Nå er Ulla kastrert
« på: 07 April 2006, 15:15:41 »
Joa, jenta blei kastrert mandag. Hun har selvsagt fått skjerm, og jeg VISSTE at det ville bli et problem :icon_rolleyes: I motsetning til de andre kattene jeg har, og har hatt, som har måttet bruke skjerm, nekter Ulla å godta at hun har noe slikt på hodet! Her er det ikke snakk om å venne seg gradvis til, her er det bare surving over "den forbanna skjermen". Og tror dere ikke hun klarer å komme til på såret selv om hun har skjerm?!?! Hun legger seg på ryggen og bøyer seg som en banan, bretter seg dobbelt og kommer til nøyaktig der hun vil  :icon_lol: Hun er håpløs!  :humre: Så nå har vi skaffet oss body. Dene klarer hun selvsagt å rive av, så da var det på med skjermen igjen. Nå lusker hun rundt med skjerm og body, er grønn over det hele etter øremerkingen, og er nok ikke helt fornøyd. Jaja. Er glad når dette er over!
Håper forresten alle som engasjerte seg i kattunge/kastreringsdiskusjonen for en tid tilbake er fornøyde nå!  :wink[1]:

Legger med et par bilder av "Synet", som hun kalles heretter.

Utlogget Christine

• Skravlepus 4
  • Takket: 423
  • Kjønn: Kvinne
    • Vis profil
SV: Nå er Ulla kastrert
« Svar #1 på: 07 April 2006, 15:19:55 »
Stakkars pus som må gå med skjerm  :icon_sad: Men det er jo til hennes beste. Kjempebra at hun er blitt sterilisert, og hun er en skjønn liten pus  :love:
En katt er ikke "bare" en katt, det er noe av det beste man kan oppleve, ren kjærlighet!

http://potespor.spreadshirt.net

Siljepilje

• Gjest
« Svar #2 på: 07 April 2006, 15:25:27 »
Daaaakar lille pusen,da!! :fnis[1]:
Så ikke særlig fornøyd ut,nei...
Fin grønnfarge hun har på potene,forresten :humre:
Ja til et fargerikt fellesskap!! :jippi[1]:

ellenh

• Gjest
« Svar #3 på: 07 April 2006, 15:27:29 »
Haha, du ser bebreidelsen i blikket hennes på det nederste bildet :icon_lol:

Utlogget Kitziee

• Skravlepus 1
  • **
  • Takket: 55
  • Savner å ha pus i hus.
    • Vis profil
« Svar #4 på: 07 April 2006, 17:33:56 »
Skjønner godt hun er misfornøyd jeg. Enn å måtte ha på seg en slik "drakt" med trompet.  :whistling: Stakkar pus, hun blir vel fornøyd når alt er over tenker jeg.  :wink[1]:

Utlogget UP

• Limt fast til stolen katt
  • Takket: 86
  • Kan ikke ta potene av tastaturet - katt
    • Vis profil
« Svar #5 på: 07 April 2006, 18:24:17 »
Hvorfor må hun ha skjerm og body egentlig? Ble hun sydd etter kastreringen?
"Handling betyr mer enn ord..."

ellenh

• Gjest
« Svar #6 på: 07 April 2006, 18:27:47 »
Ja hun ble sydd, det er jo et ganske omfattende inngrep.

Utlogget UP

• Vis profil
« Svar #7 på: 07 April 2006, 18:30:35 »
Grunnen til at jeg spør er at min katt ikke ble sydd. Dyrlegen brukte et slags "hudlim" for at det skulle gro fortere, slippe sting og plaster og for at katten skulle slippe og slikke og bite på såret.

ellenh

• Gjest
« Svar #8 på: 07 April 2006, 18:36:41 »
Ja det bruker vi på sjukehuset innimellom. Har ikke hørt om det til katter, men det høres fint ut. Kan hende det er greiere å bruke på sterilisering enn for kastrering, jeg ser for meg at operasjonssåret kanskje er mindre når kattene steriliseres? Eller stemmer ikke dette? Hva tror dere andre?

Utlogget TBSkippy

• Koseklumpen
  • Takket: 9
  • Kjønn: Mann
    • Vis profil
    • Her bor TBSkippy
« Svar #9 på: 07 April 2006, 18:45:47 »
Ja det bruker vi på sjukehuset innimellom. Har ikke hørt om det til katter, men det høres fint ut. Kan hende det er greiere å bruke på sterilisering enn for kastrering, jeg ser for meg at operasjonssåret kanskje er mindre når kattene steriliseres? Eller stemmer ikke dette? Hva tror dere andre?

Det virker logisk, siden dette antas å være et mindre inngrep. 

(Ved sterilisering er det "snipp-snipp", mens ved kastering er det "grafse")   :fnis[1]:

ellenh

• Gjest
« Svar #10 på: 07 April 2006, 18:47:51 »
Sitat
(Ved sterilisering er det "snipp-snipp", mens ved kastering er det "grafse")

Off, det hørtes ille ut  :fnis[1]:

Utlogget TBSkippy

• Koseklumpen
  • Takket: 9
  • Kjønn: Mann
    • Vis profil
    • Her bor TBSkippy
« Svar #11 på: 07 April 2006, 18:54:23 »
Godt jeg ikke er veterinær.

ellenh

• Gjest
« Svar #12 på: 09 April 2006, 14:11:38 »

Det virker logisk, siden dette antas å være et mindre inngrep. 

(Ved sterilisering er det "snipp-snipp", mens ved kastering er det "grafse")   :fnis[1]:

Hos dyrlegen jeg var hos i dag (Ulla har fått infeksjon i såret, står om det i en annen tråd) brukte de visstnok lim ved kastrering og sterilisering, også ved større inngrep og operasjoner. Dyrlegen mente det var veldig mye bedre da man slapp både skjerm og body, og ed det en veldig utilpass katt! Tenk om Ulla hadde fått lim istedet for sting! Da hadde hun sluppet den "tvangstrøya".

Utlogget UP

• Vis profil
« Svar #13 på: 09 April 2006, 15:33:39 »
Hos dyrlegen jeg var hos i dag (Ulla har fått infeksjon i såret, står om det i en annen tråd) brukte de visstnok lim ved kastrering og sterilisering, også ved større inngrep og operasjoner. Dyrlegen mente det var veldig mye bedre da man slapp både skjerm og body, og ed det en veldig utilpass katt! Tenk om Ulla hadde fått lim istedet for sting! Da hadde hun sluppet den "tvangstrøya".

Var det samme dyrlege som kastrerte Ulla som sa det med limet? Da er det i så fall rart at han/hun ikke brukte det...
Jeg er i hvertfall veldig glad for at min katt fikk lim i stedet for sting... Anbefaler alle om å be om lim...

ellenh

• Gjest
« Svar #14 på: 09 April 2006, 15:39:43 »
Nei jeg på akutten i dag, på en anna dyreklinikk, og de brukte visstnok bare lim.

Utlogget UP

• Vis profil
« Svar #15 på: 09 April 2006, 15:45:09 »
Nei jeg på akutten i dag, på en anna dyreklinikk, og de brukte visstnok bare lim.

Uff, stakkars Ulla som må gjennom dette da  :icon_sad: Merkelig at dyrlegen ikke brukte lim... Alle dyrleger burde jo vite at det er det beste..
Dyrlegen du snakket med i dag virket i hvertfall ganske oppdatert, det med skjerm og body er helt riktig, det fører ofte til økt stress og frusterasjon hos kattene.. Dyrleger anbefaler å helst ikke bruke det.. Var det dyrlegen som kastrerte Ulla som sa at hun burde gå med det?

ellenh

• Gjest
« Svar #16 på: 09 April 2006, 15:57:05 »
Dyrlegen som kastrerte henne sa hun skulla ha på skjerm. Jeg var der noen dager senere for å revaksinere August, og da nevnte jeg for henne at hun kom til på såret selv med skjerm. Hun mente at jeg dermed burde ha en body enten i tillegg til eller i stedet for skjerm. Men Ulla reiv av seg bodyen, så hun måtte ha skjerm også. Med bare en av delene kommer hun til på såret. Hun er en meget bestemt og standhaftig frøken  ::)

Utlogget SuperHanne

• Avhengig og
  • Skravlepus
  • *
  • Takket: 123
  • Trønderjente på 25
    • Vis profil
    • SuperHanne.com
« Svar #17 på: 09 April 2006, 19:07:38 »
Vilken dyrlege var det som ville brukt lim? Vil helst gjøre det så enkelt som mulig når hun skal steriliseres... Tenker å gjøre det når feriepengene kommer!

ellenh

• Gjest
« Svar #18 på: 09 April 2006, 19:20:41 »
Det var på Heimdal Dyreklinikk. Eller var det dyrehospital? Det var hvertfall på Heimdal, virka veldig ålreit der. Den ene av dyrlegene er "kjæledyreksperten" på TrøndelagsTV :humre:

Utlogget catzy

• Skravlepus 2
  • Takket: 157
    • Vis profil
« Svar #19 på: 10 April 2006, 01:53:47 »
Hmm... lurer på hvilke teknikker de bruker på Ålesund dyreklinikk....