Skrevet av Emne: Når monsene lurer på hvert et hjørne.  (Lest 519 ganger)

Utlogget Kristine

• Kattunge
  • **
  • Takket: 1
  • Her er Mira
    • Vis profil
Når monsene lurer på hvert et hjørne.
« på: 07 April 2006, 13:23:39 »

La inn et spørsmål på kattungesnakk,men jeg havna på galt sted.Nå vil min lille pus være ute og jeg har vært sammen med henne.Vi har en stor veranda som hun kommer lett innfra og verandadøren står slik at hun lett kan smette inn om ikke jeg akkurat er der.Det stor abret her er at monsene dukker opp akkurat som krokusen om våren og fikk en slik etter seg i dag.Hun vet å ta fra seg,men er jo lita og tynn,så det blir mest med fresinga for hennes del.Nå er de overalt og jeg regner med at når hun nå går ut blir hun angrepet igjen,hun er sterilisrte så det blir ingen kattunger av det,jeg er vel en hønemor overfor henne,men hva gjør man?
glad i katter

Utlogget Christine

• Skravlepus 4
  • Takket: 423
  • Kjønn: Kvinne
    • Vis profil
SV: Når monsene lurer på hvert et hjørne.
« Svar #1 på: 07 April 2006, 13:29:31 »
Kan vel ikke gjøre så mye dessverre...( utenom å holde henne inne eller gå tur med henne i bånd .Jeg har en sånn mons som du sier  :fnis[1]: og han springer etter nabofrøkna selv om han er kastrert. Våren betyr masse katter ( og kattunger dersom noen ikke er sterilisert/ kastrert )
En katt er ikke "bare" en katt, det er noe av det beste man kan oppleve, ren kjærlighet!

http://potespor.spreadshirt.net

Utlogget Kristine

• Kattunge
  • **
  • Her er Mira
    • Vis profil
« Svar #2 på: 07 April 2006, 13:35:18 »

Vel,de to tingen passe nok like lite for henne.Holder jeg henne inne hopper hun i gardina foran veranda døra og tar jeg band på henne ,setter hun seg rett ned eller legger seg.Nå er været så fint at vi kan sitte ute selv også litt så det går vel bra.Det er litt skøy å se på henne også,hun er redd som bare det,men såååå nyskjerrig og må bare prøve litt for å se hva som skjer.
glad i katter

ellenh

• Gjest
« Svar #3 på: 07 April 2006, 15:17:42 »
Hva med å lage kattegård på verandaen, evt sette opp noe netting rundt gelenderet slik at andre katter ikke kommer seg inn?

Utlogget catzy

• Skravlepus 2
  • Takket: 157
    • Vis profil
« Svar #4 på: 09 April 2006, 01:08:06 »
Lurt, slenger meg på forslaget til Ellenh

Utlogget Karoline&Dennis

• Super avhengig pus
  • Takket: 81
  • Dennis
    • Vis profil
    • Dennis sin hjemmeside
« Svar #5 på: 09 April 2006, 11:09:13 »
Jeg flytta det til katteungesnakk nå jeg  :biggrin:

Dyrerettinghetsforkjempe r

Michael Jackson is innocent

www.myspace.com/adorablenorway

Utlogget frøken

• Fin pus
  • Takket: 4
  • Jeg vil ha!
    • Vis profil
« Svar #6 på: 09 April 2006, 12:34:03 »
Jeg kjenner igjen bekymringene! Har titt og ofte hørt/sett noen skikkelig slåsskamper. Det er aldri trivelig :icon_sad:
At katter slåss er jo ingenting nytt. Har man katt ute må man nok belage seg på litt slåssing og noen skader. Ingen store skader og tur til dyrlegen,men jeg har renset og ordnet selv.
Jeg skjønner at du er redd og bekymret for din lille pus(hvem er ikke det?)
Men det ligger jo i kattens natur. De må slåss litt for territoriet sitt og sin plass på rangstigen. Som regel er ikke skadene større enn at det ordner seg selv,noen ganger må man trå til med rensing og stell.
Man må jo på et tidspunkt la de ordne opp selv?
Jeg ønsker dere lykke til og tror nok pusen din blir sterk og ikke lar seg plukke på nesen av en kattefant!! :biggrin:
Stolt av pusene ProMille og Tjukken

Utlogget Andrea

• Kattunge
  • **
    • Vis profil
    • Kattesiden
« Svar #7 på: 09 April 2006, 13:03:36 »
Det samme skjedde her da Sira var liten.Nabokatta jaget henne.Hun er skipskatt,og var derfor mye bedre til å klatre,så hun fikk kommet seg unna opp i et tre.Men hun hadde alltid problemer med å komme ned igjen :hihi[1]: Sira ble eldre stoppet hann med å jage henne.Dessuten har vel hannkattene mine tatt han litt også :fnis[1]: Hvis du ikke finner noen løsning,så må hun nesten bare være innekatt i noen måneder???

Andrea Alvestad