Noen katter vil ikke bli renslige fordi de ikke har lært det av moren, noen blir dårlige til å jakte, fordi de ikke jaktet sammen med moren. Noen er jo ikke ferdig med å amme, så de sutter på ting helt til de er voksne...
De lærer seg ikke å sosialisere seg ordentlig med katter, og de kan få vanskeligheter med å "oppføre" seg skikkelig overfor andre katter...
Mange lærer seg rett og slett ikke å bli "katter" slik katter skal være i hue!
Men det finnes unntak for alle! Noen får jo fine katter!
Men mamma tok en gang til seg en villkattunge som var utmagret og hadde skabb. Hun var 4-5 uker og mamma tok henne med til dyrlegen og fikk ordna opp i helsa, sjekket om hun hadde eiere osv. Men så endte det opp med at hun ble hos oss... Det gikk fint, det. Helt til 3 år senere. Hun ble nervøs og rar, og turte ikke å gå ut. Dyrlegen sa hun hadde fått angst. Hun led psykisk... Hun begynte å gjøre på seg ol. Mamma fikk henne avlivet, og vil ikke lenger ta til seg så små kattunger..
Men jeg tror det vil gå bra med din pus! Er du usikker på noe så ta en tur til dyrlegen og slå av en prat. Det kan hjelpe. men din pus er nok frisk som en fisk!
Alle jeg kjenner (utenom meg) har fått sine puser ved 8-ukers alder, og alle de kattene er helt supernormale, herlige katter...