Skrevet av Emne: Salmon Pet-dyr med hudlidelser  (Lest 4985 ganger)

Attack`s

• Gjest
Salmon Pet-dyr med hudlidelser
« på: 05 April 2006, 15:51:12 »
Da Bajas var syk gikk all min tid til å våke og stelle med han.
Da slurvet jeg også med salmonpet dosen som Cali fikk annenhver dag.

Jeg begynte å ha det i matskåla,men da hadde secret og Kiss spist det opp på 1-2-3 lenge før Cali kom til,og ikke for det,han er jo møkka lei :ad[1]:
Så nå har vi fått tilbake litt eksem,denne gangen i øret,klort til blods,så heretter får han kun via sprøyten,2.5 ml daglig nå de 2 første ukene,så igjen annenhver dag.
Vitaminene,oljen og diverse er tydeligvis noe Cali trenger å ha i kroppen sin.

Så til dere andre,feiler kattene deres et eller annet,så anbefales det å prøve dette produktet.Ikke sikkert det hjelper mot allergi for alle,men så hjelper det også for masse annet.Jeg er så sterkt imot kortison til meg selv,gutten min og dyrene mine,så når det kommer noe som er naturlig på markede som også hjelper da jubler jeg :jippi[1]:

Jeg så nå nettopp at dem er begynt å ta dette produktet inn til dyrebutikker også.
Har sett mange ulike typer av det,men sverger til flaskene jeg kjøpte på Canis, orginalproduktet.

Her er noen få utradag fra omtale og dokumentasjon:

Hvorfor gi fiskeoje til kjæledyr?
Fettsyrer er essensielle i svært mange fysiologiske prosesser hos pattedyr. Omega 3-syrer er svært viktige, og må gis som et tilskudd da de fleste kommersielle fôrtyper inneholder for lave nivåer av disse. Det er dokumentert effekt av fiskeoljer til hund og katt hva gjelder hud- og pelsproblemer.
Etter 7-21 dagers bruk av SALMOPET vil en del kunne bedre problemer som kløe, sprukne poter, flassing, matt pels og røyting. I human medisin benyttes Omega-syrer blant annet til forebygging ved hjerte-kar lidelser og leddsykdommer. Omega 3 syrer er viktige for utviklingen av hjerne og øyne og kan med fordel gies til diegivende tisper og valper.

I humanmedisinen nyttes Omega 3-tilskudd til forebygging og behandling av ulike kroniske lidelser (hud-, ledd-, hjerte-, karlidelser)

Fettsyrer
Fettsyrer finnes i mange former, hvorav noen er essensielle - det vil si livsnødvendige
Av de livsnødvendige fettsyrer finnes det 2 grupper: Omega 3 og Omega 6 fettsyrer
Det er Omega 3 fettsyrene det generelt er for lite av i kommersielle hunde- og kattefór.
Lakseolje fra Salmopet inneholder rikelig med Omega 3 eicosapentaensyre - "eskimosyre", og DHA. Dososaheksaensyre) ligger stabilt over 15 % av fettsyrene i lakseoljene fra Salmopet
Analyser av oljen over de 5 siste år viser at disse nivåer er meget stabile

http://www.salmopet.no/index.htm

« Siste redigering: 15 Mai 2012, 12:19:37 av Mellers »

Utlogget -Lize-

• Luke, Leia & Mischa.
  • Avhengig pus
  • **
  • Takket: 86
  • Kjønn: Kvinne
  • Cats rule!
    • Vis profil
    • Russian Blue
SV: Salmon Pet-dyr med hudlidelser
« Svar #1 på: 05 April 2006, 17:48:02 »
Dette virker som et kjempebra produkt. Takk for info, Attack`s! :icon_wink:

Utlogget catzy

• Skravlepus 2
  • Takket: 157
    • Vis profil
« Svar #2 på: 06 April 2006, 01:31:30 »
Har kjøpt dette til mine røytepelser. Hvor mye pr katt, og hvor ofte?  :icon_wink:

Utlogget Kattemor

• Skravlepus 1
  • **
  • Takket: 184
    • Vis profil
    • Kattemors Kosekrok
« Svar #3 på: 06 April 2006, 10:53:53 »
Disse fettsyrene er ikke bare viktig for dyrene våres, men like viktig for oss mennesker. Jeg har kronisk smertesyndrom og nå er jeg satt på selolje og omega 3, pluss antioksidanter. (vet ikke om dette ble rett skrevet)

Så hvis det er så viktig for oss mennesker så må det være like viktig for våres dyr.
« Siste redigering: 08 April 2006, 22:31:42 av catzy »
Min blogg:  http://kattemorskosekrok.blogspot.com/

Bloggen er oppdatert 24.11.08

Attack`s

• Gjest
« Svar #4 på: 06 April 2006, 21:32:24 »
Har kjøpt dette til mine røytepelser. Hvor mye pr katt, og hvor ofte?  :icon_wink:

Du har jo fått svaret på privaten,men skriver det her også for andres del :)

Doseringen sier 2.5ml pr 5 kg.

Attack`s

• Gjest
« Svar #5 på: 06 April 2006, 21:33:32 »
Disse fettsyrene er ikke bare viktig for dyrene våres, men like viktig for oss mennesker. Jeg har kronisk smertesyndrom og nå er jeg satt på selolje og omega 3 pluss antidoksianter. (hvet ikke om dette ble rett skrevet)

Så hvis det er så viktig for oss mennesker så må det være like viktig for våres dyr.

Er helt enig med deg.
Og ikke minst er det mye tryggere syns jeg å putte i seg naturlige ting,både for meg selv og dyrene.

Utlogget Tamlin

• Limt fast til stolen katt
  • Takket: 101
    • Vis profil
« Svar #6 på: 27 April 2006, 15:17:10 »
Noen som vet om den også selges på dyrebutikk? Uansett kommer jeg til å sjekke, vil ha den i dag hehe.

Utlogget catzy

• Skravlepus 2
    • Vis profil

Utlogget Tamlin

• Vis profil
« Svar #8 på: 27 April 2006, 17:44:52 »
Jammen jeg vet jo at den selges der  :fnis[1]:
Men jeg vil ha den nå i dag, så derfor lurte jeg på om eks Troopehagen Zoo eller no førte merket?

Utlogget catzy

• Skravlepus 2
    • Vis profil
« Svar #9 på: 27 April 2006, 18:01:18 »
aaaahh.. hehe :humre: Nei da vet jeg ikke!

Utlogget Tamlin

• Vis profil
« Svar #10 på: 02 Mai 2006, 15:37:12 »
Nå har jeg fått olja i posten og for en herlig oransje farge :fnis[1]:
Tini og Lusa syns den smakte helt forferdelig :savle[1]: Men kjenner jeg Tamlin rett kommer han til å digge den, han liker jo alt sånn klin.

Attack`s

• Gjest
« Svar #11 på: 02 Mai 2006, 15:47:21 »
 :jippi[1]:

Du skal nok se det hjelper på linselusa  :x-fingre[1]:

Ragdoll

• Gjest
« Svar #12 på: 08 August 2007, 01:26:00 »
Det er jo den jeg kjøpte i dyrebutikken i går! ;)