Da Bajas var syk gikk all min tid til å våke og stelle med han.
Da slurvet jeg også med salmonpet dosen som Cali fikk annenhver dag.
Jeg begynte å ha det i matskåla,men da hadde secret og Kiss spist det opp på 1-2-3 lenge før Cali kom til,og ikke for det,han er jo møkka lei :ad[1]:
Så nå har vi fått tilbake litt eksem,denne gangen i øret,klort til blods,så heretter får han kun via sprøyten,2.5 ml daglig nå de 2 første ukene,så igjen annenhver dag.
Vitaminene,oljen og diverse er tydeligvis noe Cali trenger å ha i kroppen sin.
Så til dere andre,feiler kattene deres et eller annet,så anbefales det å prøve dette produktet.Ikke sikkert det hjelper mot allergi for alle,men så hjelper det også for masse annet.Jeg er så sterkt imot kortison til meg selv,gutten min og dyrene mine,så når det kommer noe som er naturlig på markede som også hjelper da jubler jeg :jippi[1]:
Jeg så nå nettopp at dem er begynt å ta dette produktet inn til dyrebutikker også.
Har sett mange ulike typer av det,men sverger til flaskene jeg kjøpte på Canis, orginalproduktet.
Her er noen få utradag fra omtale og dokumentasjon:
Hvorfor gi fiskeoje til kjæledyr?
Fettsyrer er essensielle i svært mange fysiologiske prosesser hos pattedyr. Omega 3-syrer er svært viktige, og må gis som et tilskudd da de fleste kommersielle fôrtyper inneholder for lave nivåer av disse. Det er dokumentert effekt av fiskeoljer til hund og katt hva gjelder hud- og pelsproblemer.
Etter 7-21 dagers bruk av SALMOPET vil en del kunne bedre problemer som kløe, sprukne poter, flassing, matt pels og røyting. I human medisin benyttes Omega-syrer blant annet til forebygging ved hjerte-kar lidelser og leddsykdommer. Omega 3 syrer er viktige for utviklingen av hjerne og øyne og kan med fordel gies til diegivende tisper og valper.
I humanmedisinen nyttes Omega 3-tilskudd til forebygging og behandling av ulike kroniske lidelser (hud-, ledd-, hjerte-, karlidelser)
Fettsyrer
Fettsyrer finnes i mange former, hvorav noen er essensielle - det vil si livsnødvendige
Av de livsnødvendige fettsyrer finnes det 2 grupper: Omega 3 og Omega 6 fettsyrer
Det er Omega 3 fettsyrene det generelt er for lite av i kommersielle hunde- og kattefór.
Lakseolje fra Salmopet inneholder rikelig med Omega 3 eicosapentaensyre - "eskimosyre", og DHA. Dososaheksaensyre) ligger stabilt over 15 % av fettsyrene i lakseoljene fra Salmopet
Analyser av oljen over de 5 siste år viser at disse nivåer er meget stabile
http://www.salmopet.no/index.htm