Skrevet av Emne: Sår som ikke gror  (Lest 1534 ganger)

Utlogget Bee

• Forumslave katt
  • Takket: 125
    • Vis profil
Sår som ikke gror
« på: 05 April 2006, 00:00:21 »
Katten min ble operert den 10/2 (opererte vekk en cyste på nakken). Og han har et sår der han ble operert som ikke gror!
Han har fått Fucicin salve å smøre på, men da det ikke hjalp så fikk han en natursalve (honning og sink som er sårrensende og skal være kløstillende, i og med at han klødde seg). Natursalven skulle også gjøre at grotiden var raskere, men såret gror ikke! Han har sluttet å klø seg da, og det er bra.
Til fredag har han fått den salven påsmurt to ganger daglig i to uker. Jeg kommer til å ringe veterinæren på fredag hvis det ikke har blitt noe bedring, noe jeg ikke tror...

Såret verker ikke, det er ikke betent. Hva er neste steg når salvene ikke har funket?
Og hvorfor gror det ikke?? Syns det er veldig rart, har noen av dere peil?

Attack`s

• Gjest
SV: Sår som ikke gror
« Svar #1 på: 05 April 2006, 00:09:44 »
Såret til Bajas grodde jo på 1-2-3 med vibramycin.
Kanskje såret må åpnes litt igjen,ta bort pittelitt vev,så det kan gro på nytt?
Ikke vet jeg.
Om ikke kanskje aloe Vera?

Heidi K

• Gjest
« Svar #2 på: 05 April 2006, 00:11:47 »
Jeg tenkte også på dette med vev, men er ikke sikker. At kanskje det ikke er nok friskt vev i "kantene" av såret f.eks..

Er enig i at det burde gro raskere ja.

Utlogget Bee

• Forumslave katt
    • Vis profil
« Svar #3 på: 05 April 2006, 00:13:38 »
Kanskje det er antibiotika han trenger.
Jeg spurte om det sist jeg var der, og da sa vet'n at siden det ikke var betent så trengte han det ikke. Men vi får se hva hun sier nå, det er ihvertfall innmari rart at det ikke gror. Men han har vært flink og ikke klødd seg i det hele tatt, så da blør han ikke lengre.

Utlogget Bee

• Forumslave katt
    • Vis profil
« Svar #4 på: 05 April 2006, 00:17:26 »
Jeg har også kjøpt meg en Aloe Vera plante og kommer til å smøre på juicen av den på såret til etter fredag, siden han skal ha den salven på til da.
Kanskje han må snitte opp der igjen og for å fjerne dødt vev, som dere sier... Usj, håper ikke det!

Alyssera

• Gjest
« Svar #5 på: 05 April 2006, 21:49:25 »
Vil ikke krisemaksimere her, men er katten din testet for FIV? det er jo veldig vanlig og forårsaker blandt annet at sår ikke gror normalt.
Det er jo en mulighet hvis dere bor i en by, han har slåss mye o.l
For håpe det er noe helt annet og ufarlig!  :icon_smile_pray:

Utlogget Bee

• Forumslave katt
    • Vis profil
« Svar #6 på: 05 April 2006, 22:26:13 »
Han er testet for FIV, FIP og FeLV, og prøvene var negative så det er ikke det.
Får bare smøre meg med tålmodighet, skal ringe veterinæren på fredag og høre hva hun foreslår.

Attack`s

• Gjest
« Svar #7 på: 05 April 2006, 22:55:07 »
Håper nesten hun vurderer å skjære vekk litt dødt vev om ikke.
Bajas sitt sår var jo etter omstendighetene digert og grodde som bare det på 1-2-3.

Krysse fingrene for Timmy :icon_sad:
Hvis ikke kan han komme å bo hos meg ;D...så kan jeg ta han med til min dyrlege,så kan du få han igjen når såret er grodd :icon_confused: