Skrevet av Emne: Hjelp til å roe en vilter kattunge?  (Lest 604 ganger)

Utlogget KristinL

• Fin pus
  • Takket: 1
  • Kjønn: Kvinne
  • Timmy er nr 1
    • Vis profil
    • Kristins lille blogg
Hjelp til å roe en vilter kattunge?
« på: 04 April 2006, 08:58:34 »
Vår søte Timmy er stort sett snill, veloppdragen og utrolig søt.  Men han er i den alderen hvor tannfellingen begynner, og jeg har lest at pusene da kan bli noen skikkelig rampgutter.  Og det er jok der vi er nå.  I helga hang han og dingla i taklampa vår, og i går var det tapeten som skulle klatres i.  Dette har ikke skjedd før, selvom vi ikke har hatt ham sååå lenge da.

Jeg tror nok det klør veldig i tennene hans, for han skal bite på alt mulig rart, og biter mer enn han gjorde for noen dager siden.

Er det noe vi kan gjøre for å svekke litt på denne kløingen eller noe annet vi kan gjøre for å roe ham litt?

Utlogget Christine

• Skravlepus 4
  • Takket: 423
    • Vis profil
SV: Hjelp til å roe en vilter kattunge?
« Svar #1 på: 04 April 2006, 12:32:14 »
La han få bite på noen katteleker kanskje? Bite på små pinner eller noe mens du holder og passer på at han ikke skader seg  :love:
En katt er ikke "bare" en katt, det er noe av det beste man kan oppleve, ren kjærlighet!

http://potespor.spreadshirt.net

Nova

• Gjest
« Svar #2 på: 05 April 2006, 03:57:06 »
Bare pass på å aldri la ham bite deg i fingrene... Kjipt når de blir eldre liksom :biggrin: Men bare lek mye med han med ting på snor, for da vil han nok automatisk bite i denne leken. Noe i gummi er nok deilig for kløen, og f.eks en papp-bit som shango simpelten elsker!

Shango er slik som din nå, han er høyt og lavt, og han har et eget lite papp-hus (som jeg mekket selv :icon_mrgreen:) som han tygger mye på i kantene.. Det er nok deilig. Han skal mye i vinduene, og bommer ofte, slik at han drar i gardinene :icon_biggrin: Mange pene hull! Og han trør og klorer på alt annet enn klorebrettet sitt og oss... Han er glad i å sitte på skulderen, og elsker å klatre på oss når vi lager mat og vasker opp... Men han får ikke lov da, for det gjør så jæ**** vondt :icon_lol:

Utlogget Annette

• Spretten katt
  • Takket: 3
    • Vis profil
« Svar #3 på: 17 April 2006, 21:02:16 »
Mice er 8måneder og kan være satan sjøl, han er høyt og lavt, opp og ned av benken og alle andre steder som er forbudt.
Han har masse leker, men de er ikke spennende, doruller, hårstrikker, sokker, røykpakker, og egentlig alt annet som forsøpler eller er mitt det er det han liker. HAn har blitt bedre, men jeg venter enda på best  :icon_neutral:
venter i spenning, og håper ting overlever til da..
Annette & Mice