Skrevet av Emne: Svelge tørrforet helt  (Lest 760 ganger)

Utlogget KristinL

• Fin pus
  • Takket: 1
  • Kjønn: Kvinne
  • Timmy er nr 1
    • Vis profil
    • Kristins lille blogg
Svelge tørrforet helt
« på: 31 Mars 2006, 07:52:06 »
Siden vi er nybakte katteforeldre, må jeg spørre om alt.

Pusen vår er bare 4,5 mnd og han får Royal Canins kattungemat.  (Dette er han vant til fra der vi hentet ham også.)  Men når han spiser, tygger han tørrforet svært sjelden.  Han gafler det i seg og svelger det helt.  Det ser ut til at han har blitt litt flinkere nå de siste dagene, men ellers går det ned på høykant.

Er dette vanlig?  Og gjør det noe om han svelger det helt?  Noe vi bør gjøre?

Utlogget Lenea

• Koseklumpen
    • Vis profil
    • http://megamiaows.atspace.com
SV: Svelge tørrforet helt
« Svar #1 på: 31 Mars 2006, 10:50:55 »
Om han har Royal Canin's Baby kitten mat kan det jo være fordi han synest bitene er for små og derfor ikke giddder tygge dem. Da kan du bytte til Royal Canin's Kitten istedenfor,det skal man gjøre når kattene er 4 mnder allikavell. :icon_smile:

Om han fortsatt svelger bitene hele,tror jeg ikke du skla bekymre deg så lenge maten forblir i magen og katten ikke kaster den opp igjen. :icon_wink:
(N)Mega Miaow's Devon Rex- bøller med krøller!!

Utlogget KristinL

• Fin pus
  • Kjønn: Kvinne
  • Timmy er nr 1
    • Vis profil
    • Kristins lille blogg
« Svar #2 på: 31 Mars 2006, 11:12:28 »
Jeg bruker Kitten allarede, men kanskje han allikevel synes bitene er for små?  Får se om han blir flinkere.   :icon_smile:

Utlogget September7

• Fin pus
  • Takket: 2
    • Vis profil
« Svar #3 på: 31 Mars 2006, 13:34:21 »
Det kan jo endre seg med tiden også. Kanskje han begynner å tygge etterhvert. Små biter er ikke bestandig dem gidder tygge. Men som sagt, det er ingen fare så lenge det ikke kommer ut igjen. :)
Klem fra September7 :)

Attack`s

• Gjest
« Svar #4 på: 01 April 2006, 12:53:29 »
Jeg kan ikke gi rent med noe slag av kittens utenom fra Cat Exclusive kittens til mine.
Det andre må jeg blande ut,for det blir bare matsluking og oppkast av resultat.

Dersom du ønsker å prøve Cat Exclusive kan de dyrebutikkene som selger sanden også skaffe maten :icon_smile: