Skrevet av Emne: Fjerning av kattepiss-lukt  (Lest 5580 ganger)

Utlogget Busta

• Administrator
  • Skravlepus 4
  • Takket: 300
  • Kjønn: Kvinne
    • Vis profil
Fjerning av kattepiss-lukt
« på: 30 Mars 2006, 12:16:33 »
Buster har et lite kattehus som matfar bygde til han i fjor sommer. Han elsker det huset, og bruker det hver eneste dag. Veldig greit å ha visst vi ikke får han inn før vi drar ut, for da vet vi at han har en varm, tørr plass å være til vi kommer hjem.

Men, i nabolaget vårt har vi en slem pus som liker å tisse inni Busterhuset.... I går skjedde det igjen, og for tredje gang måtte jeg dra huset inn i gangen og skure det ned. Har brukt grønnsåpe, eddik, grønnsåpe på nytt igjen, flytende vaskemiddel og gått over med masse rent vann. Men huset stinker jo ennå kattepiss, bare ispedd den kvalmende eddiklukta... som begge gangene før.  :(

Finnes det virkelig ingenting man kan bruke for å fjerna lukta? Jeg prøvde "wash and get off" første gangen, men det resulterte bare i at Buster ikke ville nærme seg huset. Så det må være noe som fjerner kattepiss-lukten, men som samtidig ikke lukter rart og fremmed for Buster. For da vil han jo ikke bruke huset, og så er vi like langt.

Har sett på noe som heter "Urine Off" på en nettbutikk, den leveres med en sånn lampe som viser hvor "ugjerningen" har skjedd. Det står at den virker kjempebra på gamle flekker også, men det høres nesten for godt ut til å være sant... Noen som har prøvd?

Jeg har også sett på "Pisst Væk" (eller noe sånt), har hørt mange som skryter av det. Men er ikke det sånn sitronduftende ala "Get off", og vil ikke da Buster også sky huset etter en sånn vask?

Håper noen har gode erfaringer med et-eller-annet middel, jeg begynner å bli så oppgitt over å få huset tilgrisa. Og Buster er lei seg, han tusler rundt og ser trist på huset sitt.  :icon_sad:

Attack`s

• Gjest
SV: Fjerning av kattepiss-lukt
« Svar #1 på: 30 Mars 2006, 15:36:27 »
Jeg måtte til med pisst væk i kosekorgen til Felix den dagen Bajas kom hjem fra klinikken.
Det var ikke enkelt for Bajas den første dagen og han gjorde både nr1 og nr 2 i korgen.
Dette på natten,da fulgte så klart en eller annet katt etter.
Dette oppdaget jeg neste kveld :ad[1]:
Så trekket tok jeg av,etter å ha vasket det litt,sprayet det inn + hadde litt i
vaskemaskinen av pisst væk.
Men selve korgen luktet jo også.
Den vasket jeg så godt jeg kunne,og sprayet den inn,vasket litt mer,men likevel luktet den pisst væk.
Nå koser kattene seg i korgen igjen,den lukter ikke lenger do :icon_smile:

Får jeg markerende hannkatter her igjen,så kjøper jeg nok lampen og kanskje det andre produktet...hvem vet :)
« Siste redigering: 30 Mars 2006, 20:37:48 av Attack`s »

Utlogget Cirkumpolare

• Kattunge
  • **
  • Takket: 3
    • Vis profil
« Svar #2 på: 30 Mars 2006, 16:51:19 »
Jeg bruker en spray som heter Wash and get off. Den har en frisk sitronduft og jeg lar den virke før jeg vasker kattepisset av. Jeg har 3 voksne hanner hvor av en er på utlån til USA. Men med 2 voksne 7 kg. hanner hjemme som er fertile (han ene bruker bleier) så blir det fort lukt. Jeg vasker til vanlig med grønnsåpe tilsatt en kork klorin. Da sitter grønnsåpelukten lengre i huset p.g.a.klorinen uten at man får klorinlukt. Jeg har ingen lukt i huset mitt og folk spør ofte om jeg nettopp har vasket. Dette er kjempefint til den daglige renholden i et hus som har oppdrett.  :icon_smile:

Utlogget Busta

• Administrator
  • Skravlepus 4
    • Vis profil
« Svar #3 på: 30 Mars 2006, 17:01:55 »
Da jeg kom hjem fra jobb idag kjente jeg stanken med en gang jeg nærma meg huset. Det var ikke tvil, nabopisser´n hadde slått til igjen. Denne gangen hadde han spraya hele utsiden av Busterhuset. Jeg blir så forbanna, skulle likt å se hvem den skyldige er.  :icon_mad:

Denne gangen måtte jeg ty til "wash and get off"-sprayen som jeg har liggende, så nå stinker hele inngangspartiet sitron. Men jeg synes ikke jeg fikk bort pisslukta, jeg burde kanskje ha latt sprayen virke litt før jeg vaska den av. Det går jo forsåvidt greit å bruke sånne ting på utsiden av kattehuset, for det luftes jo fort bort, men skulle jeg brukt det inni så hadde nok ikke Buster nærma seg igjen... ever.  :ad[1]:

Attack`s

• Gjest
« Svar #4 på: 30 Mars 2006, 17:41:36 »
Sånn går det ofte utover uskyldige når andre ikke gidder å kastrere kattene sine :icon_mad:
Skjønner godt du er sint.
Foreldrene mine fikk jo som sagt vekk nedsprayet inngangsparti med eddik og zalo,men det er sikkert forskjellig fra katt til katt og treverk.

Utlogget catzy

• Skravlepus 2
  • Takket: 157
    • Vis profil
« Svar #5 på: 30 Mars 2006, 20:38:02 »
Den lampa som hører til Urine Off, må dere for all del ikke bruke inne på deres eget bad.... Noen som jeg kjenner, har noen venner igjen, som prøvde denne lampa og lyste inn på sin egen do, for å være morsom... Og for å si det slik da... De fikk det ikke mye morsomt etterpå, med vaskemani! Det såg ut som at noen hadde pissa ned hele badet. Så prøv å motstå fristelsen om dere får dere en slik lampe....... :humre:

Attack`s

• Gjest
« Svar #6 på: 30 Mars 2006, 20:40:03 »
 :icon_lol: :icon_lol: :icon_lol:
Noen som har markert i husstanden av 2 bente?

(N) Blairwitch

• Gjest
« Svar #7 på: 31 Mars 2006, 09:45:28 »
Nå er det jeg som er importør av Urine off og ja det virker slikt det er beskrevet. Ulempen du nå har er at du allerede har vasket med såpe som innkapsler urinkrystallene ( de som lager lukten) så du må kanskje gå bruke sprayen et par ganger i stedet for 1.
Denne sprayen brukes nå på en del veterinærkontor, kattehuset i mosseveien bruker det.
I england så brukes dette for å vaske ned de røde telefonkisokene etter at uteliggerne har ligget å tisset inni de.
Vi har fått en avtale med hjelpemiddelsentralen her i Oslo som nå sparer flerfordig tusen i året på å vaske trekk med urin off til slike stole de låner ut. Før så kastet de trekkene, men nå er de gode som nye etter en runde med urine off og en tur i vaskemaskinen.

Og som Catzy sier, jeg anbelafer heller ikke å lyse på deres egen do med den lampa. Ok da, jeg gjør det selv  :icon_idea: men det er ikke videre smart.  :fnis[1]:
Vil anbefale deg å gå inn på http://www.urine-off.no å lese mer der, sjekk gjerne ut videoen som ligger på siden også.

Utlogget Busta

• Administrator
  • Skravlepus 4
    • Vis profil
« Svar #8 på: 31 Mars 2006, 10:21:24 »
Nå er det jeg som er importør av Urine off og ja det virker slikt det er beskrevet. Ulempen du nå har er at du allerede har vasket med såpe som innkapsler urinkrystallene ( de som lager lukten) så du må kanskje gå bruke sprayen et par ganger i stedet for 1.
Denne sprayen brukes nå på en del veterinærkontor, kattehuset i mosseveien bruker det.
I england så brukes dette for å vaske ned de røde telefonkisokene etter at uteliggerne har ligget å tisset inni de.
Vi har fått en avtale med hjelpemiddelsentralen her i Oslo som nå sparer flerfordig tusen i året på å vaske trekk med urin off til slike stole de låner ut. Før så kastet de trekkene, men nå er de gode som nye etter en runde med urine off og en tur i vaskemaskinen.

Og som Catzy sier, jeg anbelafer heller ikke å lyse på deres egen do med den lampa. Ok da, jeg gjør det selv  :icon_idea: men det er ikke videre smart.  :fnis[1]:
Vil anbefale deg å gå inn på http://www.urine-off.no å lese mer der, sjekk gjerne ut videoen som ligger på siden også.

Har vært og lest på den siden, det høres unektelig bra ut. Men en ting lurer jeg på, hva lukter det av urine off-sprayen? Er det er sånn sterk sitronduft som på "get off"? Og inneholder de noe som gjør at kattene ikke vil markere på samme plassen igjen, eller er det kun for å fjerne lukta?

(Igår måtte jeg vaske huset til Buster to ganger, for den ukjente nabo-pissern kom og pissa på nytt mens jeg var på vaskerommet og tømte ut vannet etter første vask...  :icon_mad:)

Siljepilje

• Gjest
« Svar #9 på: 31 Mars 2006, 13:33:39 »
Staaaaakar Buster som ikke får ha huset sitt i fred!! :icon_sad:
Dumme nabokatta! :icon_mad:
Hvis du gidder å betale så masse penger, kan du jo kjøpe sånn katteluke bare buster kan gå inn i og montere på kattehuset.
Det løser antakelig problemet med nabokatten...?

Utlogget September7

• Fin pus
  • Takket: 2
    • Vis profil
« Svar #10 på: 31 Mars 2006, 13:35:38 »
Huff så trasig! Du finner ikke ut hvem sin katt det er og kan ta en prat med dem?
Klem fra September7 :)

Utlogget Kattemor

• Skravlepus 1
  • **
  • Takket: 184
    • Vis profil
    • Kattemors Kosekrok
« Svar #11 på: 31 Mars 2006, 14:00:36 »
Jeg har hørt og dette høres noe rart ut.

Men hvis du har kattetiss og bærsj fra din katt så legg det ut i en sirkel om huset til katten. Hvet jo ikke om dette fungerer, men jag har hørt dette fra en venn som har gjort det med sine katter og det fungerte.

Til vask av huset vil jeg annbefale LOC allrengøring. Denne er topp og du kan bare spraye på og skylle av. Dette bruker jeg i kattedoen til mine katter og de lukter godt etter en slik rengjøring. Denne allrengjøringen kan du blande ut selv siden den kommer i 1 l og er konsentrerte.
Min blogg:  http://kattemorskosekrok.blogspot.com/

Bloggen er oppdatert 24.11.08

Utlogget Busta

• Administrator
  • Skravlepus 4
    • Vis profil
« Svar #12 på: 31 Mars 2006, 14:05:19 »
Jeg tenkte faktisk på katteluke igår, men det var før jeg kom hjem  og fant ut av "svinet" hadde spraya ytterveggene på Busterhuset også... Så da nytter det jo ikke å sperre inngangen. Det rant masse gult nedover ene veggen, fysj for et griseri! Heldigvis er det lettere å vaske når det skjer på utsiden, men lukta trenger jo fortsatt inn.

Jeg så og si bodde i vinduet i hele går ettermiddag og kveld, men ikke søren om jeg så noen fremmed katt. Så jeg aner ikke hvem som står bak pissinga, men jeg håper jeg tar han på fersken og finner ut hvem eierne er.

Synes bare så synd på lille Bustermann som går rundt og ser på huset sitt med DET triste blikket...  :icon_cry:

Utlogget Busta

• Administrator
  • Skravlepus 4
    • Vis profil
« Svar #13 på: 31 Mars 2006, 14:13:45 »
Jeg har hørt og dette høres noe rart ut.

Men hvis du har kattetiss og bærsj fra din katt så legg det ut i en sirkel om huset til katten. Hvet jo ikke om dette fungerer, men jag har hørt dette fra en venn som har gjort det med sine katter og det fungerte.

Til vask av huset vil jeg annbefale LOC allrengøring. Denne er topp og du kan bare spraye på og skylle av. Dette bruker jeg i kattedoen til mine katter og de lukter godt etter en slik rengjøring. Denne allrengjøringen kan du blande ut selv siden den kommer i 1 l og er konsentrerte.

Det hørtes litt pussig ut å legge ut kattetiss og bæsj fra Buster i en sirkel... Blir reneste voodo´en.  :fnis[1]: Men jeg tror nok rådet ditt likevel kan ha noe for seg, for alle de gangene huset har blitt nedpissa, så har jeg dagen før lagt inn rene pledd til han. Kanskje nabokatten(e) holder seg unna når Buster først har satt sin egen lukt på dem?

Hvor får man kjøpt LOC allrengjøring? Har aldri hørt om det, tror jeg...  :icon_question:

(N) Blairwitch

• Gjest
« Svar #14 på: 31 Mars 2006, 22:50:45 »
Urine off har en svak siton duft, ikke så sterk som get off.
I motsetning til andre produkter på markedet som lukter sterkt og kamuflerer tisselukten så dufter dette svakt.
Det finnes nok ikke noe middel som kan hindre en katt i å markere på samme plassen, men en av våre beste kunder mente at hennes hannkatt hadde sluttet å markere. Om det var fordi urine off fungerte mot dette eller om katten rett og slett ga opp og begynne å tisse ned hele huset på nytt, det skal jeg ikke spekulere på.
Men vi er godt fornøyd med produktet, kundene veldig fornøyd og vi kommer aldri til å selge noe vi ikke bruker eller har tro på selv.
Om du skulle komme på en utstilling i det nærmeste kan jeg godt gi deg en demonstrasjon.  :)

Utlogget catzy

• Skravlepus 2
    • Vis profil
« Svar #15 på: 01 April 2006, 16:26:43 »
Du kan ikke sette opp et kamera i vinduet da, så kanskje du greier å filme skurken?  :hihi[1]:

Damrongs

• Gjest
« Svar #16 på: 07 April 2006, 18:00:41 »
Jeg bruker en spray som heter Wash and get off. Den har en frisk sitronduft og jeg lar den virke før jeg vasker kattepisset av. Jeg har 3 voksne hanner hvor av en er på utlån til USA. Men med 2 voksne 7 kg. hanner hjemme som er fertile (han ene bruker bleier) så blir det fort lukt. Jeg vasker til vanlig med grønnsåpe tilsatt en kork klorin. Da sitter grønnsåpelukten lengre i huset p.g.a.klorinen uten at man får klorinlukt. Jeg har ingen lukt i huset mitt og folk spør ofte om jeg nettopp har vasket. Dette er kjempefint til den daglige renholden i et hus som har oppdrett.  :icon_smile:

Du skal ikke bruke klor til fertile katte dette vil gjøre de enda mer virille.
Kjøp deg Pis`t Vaek dette er bra modt katteurin ,sprayer det også ute jeg for har et dusin eller mer av vill katter på døra  se på denne Link  ,her får dere kjøpt det på postoppkrav :icon_idea:

Er det dette produktet du mener, Damrongs?
http://www.stargate.nu/

Hilsen Attack's som bare er inne å knoter i innlegget ditt..hehe :icon_razz:
« Siste redigering: 07 April 2006, 23:45:12 av Attack`s »

Utlogget catzy

• Skravlepus 2
    • Vis profil
« Svar #17 på: 07 April 2006, 23:27:27 »
Feil i linken din Damrongs!  :icon_wink:

Utlogget SuperHanne

• Avhengig og
  • Skravlepus
  • *
  • Takket: 123
  • Trønderjente på 25
    • Vis profil
    • SuperHanne.com
« Svar #18 på: 08 Mai 2006, 10:32:02 »
Amalthea hadde nettopp et "lite uhell" i senga mi, og tissa i dyna mi...  :crazyII[1]:
Dyna er jo ikke hovedprobelemet, den hiver jeg i vaskemaskina, men værre med flekken på madrassen.
Har ikke UrineOff eller PisstVæk, hva kan jeg bruke istedenfor?
Har spraya flekken med BioGuard flekkfjerning, får håpe det hjelper.
Andre tips?
« Siste redigering: 08 Mai 2006, 10:36:15 av SuperHanne »