Skrevet av Emne: home.no  (Lest 3715 ganger)

Utlogget catzy

• Skravlepus 2
  • Takket: 157
  • Kjønn: Kvinne
    • Vis profil
home.no
« på: 29 Mars 2006, 18:09:21 »
Jeg har da brukernavn/konto hos home.no, men jeg aner ikke hvordan jeg skal lage siden. Noen som vet???  :whistling:

Utlogget TBSkippy

• Koseklumpen
  • Takket: 9
  • Kjønn: Mann
    • Vis profil
    • Her bor TBSkippy
SV: home.no
« Svar #1 på: 29 Mars 2006, 18:38:15 »
Jeg har da brukernavn/konto hos home.no, men jeg aner ikke hvordan jeg skal lage siden. Noen som vet???  :whistling:

Sjekk Kap.3
http://www.home.no/medlem/faq.cgi#3.1

Hvis du er fremdeles blank etter dette, så tar vi en sesjon sammen: steg for steg.

Attack`s

• Gjest
« Svar #2 på: 29 Mars 2006, 18:39:23 »
Lurer på hva vi data blanke skulle gjøre uten deg jeg :humre:

:jippi[1]:

Utlogget TBSkippy

• Koseklumpen
    • Vis profil
    • Her bor TBSkippy
« Svar #3 på: 29 Mars 2006, 18:50:47 »
Eller som fiskere i Lofoten sier:

"Ka f.... skulle vi gjort uten havet?  Skulle vi bært båta'n !!?"

Utlogget catzy

• Skravlepus 2
    • Vis profil
« Svar #4 på: 29 Mars 2006, 19:05:22 »
 :icon_lol:
takker... Må få tak i passordet først. Finner det ikke igjen...  :icon_biggrin:

Sissel

• Gjest
« Svar #5 på: 29 Mars 2006, 19:48:34 »
Eller som fiskere i Lofoten sier:

"Ka f.... skulle vi gjort uten havet?  Skulle vi bært båta'n !!?"

Og skutt fisken...   :biggrin:

Sissel

Utlogget catzy

• Skravlepus 2
    • Vis profil
« Svar #6 på: 29 Mars 2006, 22:57:51 »
 :icon_mad: Dette var farken meg ikke noe enkelt!  :icon_exclaim: sitter her og banner og steiker ved datan, nå gidder jeg ikke mer!  :zyell:

Attack`s

• Gjest
« Svar #7 på: 29 Mars 2006, 23:58:10 »
DA anbefaler jeg piczo på det varmeste :icon_twisted:
Siden jeg klarer å styre med den,ja da klarer ALLE det :icon_smile:

Utlogget Christine

• Skravlepus 4
  • Takket: 423
    • Vis profil
« Svar #8 på: 30 Mars 2006, 00:01:33 »
Men på home.no slipper man så mye reklame, pluss serveren er i Norge  :icon_wink:

Det som er lurt på home.no er å opprette en tabell med mange ruter slik at man putter bilder og tekst inn i disse.
Home.no er en av de enkleste hjemmesidegeneratorene jeg har sett faktisk  :wink[1]:
Kan vise deg litt på fredag om du vil Catzy? Jobber i morgen kveld.
En katt er ikke "bare" en katt, det er noe av det beste man kan oppleve, ren kjærlighet!

http://potespor.spreadshirt.net

Utlogget catzy

• Skravlepus 2
    • Vis profil
« Svar #9 på: 30 Mars 2006, 01:10:02 »
 :jippi[1]: JIPPI! Takk!!!!!!!!  :icon_mrgreen:

Utlogget September7

• Fin pus
  • Takket: 2
    • Vis profil
« Svar #10 på: 30 Mars 2006, 01:28:26 »
Vi har på home.no, og vi brukte laaaaang tid på det lille vi fikk til. Veldig vanskelig! Brukte FTP eller hva det heter... Fortsatt mange bilder som ikke vises der, og mange sider som vi ikke har giddet å lage. :(
Klem fra September7 :)

Utlogget Christine

• Skravlepus 4
    • Vis profil
« Svar #11 på: 30 Mars 2006, 01:40:47 »
Lettere om man bruker generatoren som er der  :savle[1]:
En katt er ikke "bare" en katt, det er noe av det beste man kan oppleve, ren kjærlighet!

Utlogget September7

• Fin pus
    • Vis profil
« Svar #12 på: 30 Mars 2006, 01:47:01 »
Lettere om man bruker generatoren som er der  :savle[1]:
Prøvde den først, men var fryktelig knotete!

Utlogget Christine

• Skravlepus 4
    • Vis profil
« Svar #13 på: 30 Mars 2006, 01:51:46 »
Tja, er litt begrenset, men ganske enkel å håndtere ( syntes jeg da )  :whistling:

Utlogget September7

• Fin pus
    • Vis profil
« Svar #14 på: 30 Mars 2006, 01:53:10 »
Tja, er litt begrenset, men ganske enkel å håndtere ( syntes jeg da )  :whistling:
Hehe, ja men vi er helt grønne på sånt! :hihi[1]:

Utlogget Birman

• Fin pus
  • Takket: 4
    • Vis profil
    • Bamse og Dennis hjemmeside!
« Svar #15 på: 03 April 2006, 11:31:57 »
Jeg prøver også å lage en hjemmeside på home.no... men atte det kommer bare opp sånn her:

Hvis det er første gang du bruker hjemmesideeditoren, bør du lese teksten under.
Dette er et redigeringsverktøy som raskt lar deg lage både kompliserte og enklere hjemmesider. Siden bygges gradvis opp av komponenter som bl.a. overskrift, tekst, bilde, linker, teller og gjestebok. Du velger selv nøyaktig hvilke komponenter du vil ha med og hvor de skal være.

Komponentene kan settes inn både over og under hverandre, trykk på  -knappen for å sette inn en ny komponent akkurat der. For å flytte en komponent opp trykker du på , og for å flytte ned trykker du på . Etter at du har laget en komponent, kan du alltid gå inn og endre på den, eller slette den.

Hovedsiden din heter index.html. Det er den alle ser når de går inn på http://www.home.no/birman/. For å lage flere sider, fyller du inn ønsket filnavn i feltet i menyen over, og trykker "Ny side".

index.html er ikke opprettet av hjemmesideeditoren, og kan derfor ikke redigeres med dette verktøyet.

Hva gjør jeg her? Skjønner ikke hva jeg skal gjøre :icon_surprised: Jeg har en side på piczo, og den er kjempe enkel, men det er så mye reklame og dritt der, så  har jeg alltid likt home-hjemmesidene.....
Et hjem uten en katt er bare et hus....

JP

• Gjest
« Svar #16 på: 07 April 2006, 17:25:44 »
Jeg prøver også å lage en hjemmeside på home.no... men atte det kommer bare opp sånn her:

Hvis det er første gang du bruker hjemmesideeditoren, bør du lese teksten under.
Dette er et redigeringsverktøy som raskt lar deg lage både kompliserte og enklere hjemmesider. Siden bygges gradvis opp av komponenter som bl.a. overskrift, tekst, bilde, linker, teller og gjestebok. Du velger selv nøyaktig hvilke komponenter du vil ha med og hvor de skal være.

Komponentene kan settes inn både over og under hverandre, trykk på  -knappen for å sette inn en ny komponent akkurat der. For å flytte en komponent opp trykker du på , og for å flytte ned trykker du på . Etter at du har laget en komponent, kan du alltid gå inn og endre på den, eller slette den.

Hovedsiden din heter index.html. Det er den alle ser når de går inn på http://www.home.no/birman/. For å lage flere sider, fyller du inn ønsket filnavn i feltet i menyen over, og trykker "Ny side".

index.html er ikke opprettet av hjemmesideeditoren, og kan derfor ikke redigeres med dette verktøyet.

Hva gjør jeg her? Skjønner ikke hva jeg skal gjøre :icon_surprised: Jeg har en side på piczo, og den er kjempe enkel, men det er så mye reklame og dritt der, så  har jeg alltid likt home-hjemmesidene.....

Det er bare dit jeg kommer også...skjønner ingenting :icon_mad: :icon_exclaim:

Utlogget TBSkippy

• Koseklumpen
    • Vis profil
    • Her bor TBSkippy
« Svar #17 på: 07 April 2006, 17:36:45 »
Alle hjemmesider skal starte med filen index.html

Det vil si:
Når jeg skal lage en hjemmeside starter jeg alltid med første siden først,- navnet på denne filen skal ALLTID hete index.html - uten unntak.  Derimot de neste sidene man lager, kan hete hva som helst:  sd1.html, sd2.html, bilder.html, dill&dall.html etc. etc.  Grunnen til at man lager index.htm først er at man kan bruke denne som en kopi i det man skal lage en ny side.

Ha litt tolmodighet, så skal jeg selv sjekke ut home.no

JP

• Gjest
« Svar #18 på: 07 April 2006, 17:49:37 »
Hum, nå har det skjedd forandringer der det stoppet forige gang.. Jeg får velge bakgrunn :biggrin:... Men føler ikke for å være trygg enda, mye som står igjen :icon_question:

Men takk for at du tar deg tid for å se på det TBSkippy :icon_wink:

Utlogget TBSkippy

• Koseklumpen
    • Vis profil
    • Her bor TBSkippy
« Svar #19 på: 07 April 2006, 20:24:46 »
OKIDOKI, da er problemet løst:

Pkt.1
Hit kom dere, men ikke lenger:

Pkt.2
Har dere husket på svare på eposten som ble sendt til dere?  For å aktivisere kontoen må dere trykke på den blå skriften (se nederst på bildet).

Pkt.3
Når dere så har aktivisert kontoen, via eposten, så vent deretter i 1 time.

Pkt.4
Logg dere inn igjen hos online.no etter en time.  Og fra denne menyen velger dere "Lag hjemmeside"

Pkt.5
Når så alt er klart vil bilde (pkt.1) endre seg til:

Pkt.6 Og under det grå feltet vil dere kunne se dette:

Her vil dere kunne se en rekke eksempler (maler), men det er også mulig å starte helt fra bunnen ved å trykke på ordet her

Pkt.7
Hvis dere i såfall velger å ta det hele fra bunnen av og trykker på her, vil dere få frem følgende meny:

Her er mitt eksempel:  http://home.no/tbskippy/