Skrevet av Emne: EverClean Active-block kattesand  (Lest 2010 ganger)

Nova

• Gjest
EverClean Active-block kattesand
« på: 28 Mars 2006, 01:20:13 »
HERREGUD!! Hvorfor har jeg ikke kjøpt dette før??? Så dum jeg har vært!!! Å rense kattedoen har aldri vært så enkelt før. Jeg prøvde til og med å kjenne etter om det luktet vondt etter dobesøket til Shango, jeg prøvde virkelig, og kunne ikke lukte noenting! Alt ligger igjen som steinharde klumper, og når jeg har plukket den opp er det bare ren, frisk sand igjen...

HERREGUD, så dum jeg har vært...

Hilsen en som er overlykkelig over å ha konvertert til klumpesand.... Du får virkelig hva du betaler for...

Hvor er det forresten dere betaler for denne sanden i Norge? Jeg var i Sverige og kjøpte røyk istad, så jeg kjøpte den der, og aner ikke prisen hjemme i Norge...

Heidi K

• Gjest
SV: EverClean Active-block kattesand
« Svar #1 på: 28 Mars 2006, 01:23:28 »
Velkommen i klubben. Klumpesand er himmelen  :icon_smile:

10 kg EC pleier å koste en 180-190 kr i Norge.

Brukte EC Fresh Guard før, men nå tester jeg Cat Exclusive Black label. Begge disse to merkene er utmerket klumpesand.

Nova

• Gjest
« Svar #2 på: 28 Mars 2006, 01:26:31 »
Ok. Da var det godt at jeg kjøpte røyk, for den sanden sparte jeg visst ikke noe på, for den kostet 179kr i Sverige... Men Gud å glad jeg er for at jeg kjøpte den.

Er Cat exclusive like bra altså? Hvor mye koster den da? Og er den like bra på lukt?

Utlogget Misty

• Koseklumpen
  • Takket: 5
  • Kjønn: Kvinne
  • Yaaaaawn!
    • Vis profil
« Svar #3 på: 28 Mars 2006, 01:29:18 »
Jeg er utrolig fornøyd med Cat Exlusive da jeg brukte perler tidligere. Det våte samlet seg som en våt gugge i bunnen, men med klumpesanden er den tid forbi!
Eneste er at Cat Exlusive støver litt mye, gjerne derav den gode klumpeeffekten. Tørrt vett'u!
  :)
Nå skjønner jeg ordtaket "Curiosity Killed The Cat"

Heidi K

• Gjest
« Svar #4 på: 28 Mars 2006, 01:31:13 »
Ja, den er også like bra. Luker bitelit babypudder av den også. Lukter nada av sanden når man tar den ut.

CE Black Label er bitelit grovere enn Gold Label som nesten er som strandsand tror jeg. Har en her som liker å dra det med seg overalt :icon_biggrin: Hehe.

Men bruker du EC eller CE blir du nok fornøyd uansett! Bare å finne den varianten som funker hjemme hos deg.

Hos meg er det iallefall veldig viktig - innekatter og leilighet. Hadde ikke klart meg uten god klumpesand :biggrin:

(Men mye dårlig klumpesand også; som f.eks Gimpet sin grønne - den var ekkel - alt bare datt fra hverandre :icon_eek:)

Nova

• Gjest
« Svar #5 på: 28 Mars 2006, 01:35:45 »
He, he! Nei, det er ikke så lekkert når klumpene faller fra hverandre...

Hvor mye betaler dere for CE da?

Utlogget Misty

• Koseklumpen
  • Takket: 5
  • Yaaaaawn!
    • Vis profil
« Svar #6 på: 28 Mars 2006, 01:37:36 »
Pfff... Tror det var rundt 200 kr for 15 kg hvis jeg ikke husker feil. Begynner å bli seint nå. . . ZZz.z.z.z....  :icon_arrow:
Nå skjønner jeg ordtaket "Curiosity Killed The Cat"

Heidi K

• Gjest
« Svar #7 på: 28 Mars 2006, 01:38:13 »
He, he! Nei, det er ikke så lekkert når klumpene faller fra hverandre...

Hvor mye betaler dere for CE da?

Her koster en 15 kg sekk 220,- mener jeg å huske. (Men her i Nord er det meste bittelitt dyrere  :icon_question:)

Nova

• Gjest
« Svar #8 på: 28 Mars 2006, 01:42:30 »
He, he! Ja, men det var da ikke så galt. Man får jo faktisk 5 kg til, for EC er jo "bare" 10 kg..

Heidi K

• Gjest
« Svar #9 på: 28 Mars 2006, 01:44:34 »
He, he! Ja, men det var da ikke så galt. Man får jo faktisk 5 kg til, for EC er jo "bare" 10 kg..

Ikke ille nei. Og her oppe har de dessuen nesten sluttet å selge EC i 10 kg og selger stort sett bare 6 kg til 135 kr  :icon_eek: :icon_neutral:

Skal teste hvor lenge 15 kg CE varer til 2 gale katter her - blir nok antagelig å fortsette med det.

Nova

• Gjest
« Svar #10 på: 28 Mars 2006, 01:45:25 »
Hvor i nord bor du da? Nesten hele family'n er fra Lofoten c.. :biggrin:

Heidi K

• Gjest
« Svar #11 på: 28 Mars 2006, 01:47:11 »
Hvor i nord bor du da? Nesten hele family'n er fra Lofoten c.. :biggrin:

Er opprinnelig "søring", men nå bor jeg i Tromsø. Vi skal snart flytte tilbake til Bodø der vi bodde i noen år før vi flyttet opp hit for 1 år. (Off-topic jah  :-X)

Utlogget catzy

• Skravlepus 2
  • Takket: 157
    • Vis profil
« Svar #12 på: 28 Mars 2006, 02:53:23 »
Her så koster Cat Exclusive 150,- for 15 kg. Og EverClean 189,- for 10 kg. Har konventert fra EC til CE, da parfymert sand ikke lukter så godt blandet med fertil hannkattpiss... :humre: Men du får det du betaler for. De som er på matbutikkene kunne jeg aldri i verden tenkt meg å prøvd igjen!!!! Klumpesand RULER!

Utlogget September7

• Fin pus
  • Takket: 2
    • Vis profil
« Svar #13 på: 28 Mars 2006, 10:49:21 »
Her så koster Cat Exclusive 150,- for 15 kg. Og EverClean 189,- for 10 kg. Har konventert fra EC til CE, da parfymert sand ikke lukter så godt blandet med fertil hannkattpiss... :humre: Men du får det du betaler for. De som er på matbutikkene kunne jeg aldri i verden tenkt meg å prøvd igjen!!!! Klumpesand RULER!
150?? Dyrere i sør da ja...  :(

Bruker Black Label, men har brukt EC før, og kjempefornøyd med den også! ;)

Men en ting dere må styre unna er Lidl-sanden!! Klumpene detter fra hverandre og blir til sand! :( Og den stinker noe j***** :spy:
Klem fra September7 :)

Utlogget smurfefan

• Spretten katt
  • Takket: 3
    • Vis profil
« Svar #14 på: 28 Mars 2006, 14:34:13 »
Jeg ble så lei av sand på badegulvet så prøvde å bytte mellom EC  merkene, men det ser ikke ut til å hjelpe så ekstremt mye (kan jo ikke forvente sandfritt gulv heller!!). Uanz....jeg har prøvd å se litt etter CE men finner den ikke i butikkene her i nærheten :(  noen spesiell kjede som har den eller?? bor i tigerstaden så det burde jo være et sted her....!

Linda

• Gjest
« Svar #15 på: 28 Mars 2006, 14:38:23 »
Her så koster Cat Exclusive 150,- for 15 kg.
Oi, det var kjempebillig! Her betaler jeg 225,- for 15 kg, men så er det bare en eneste dyrebutikk som har black label så de kan vel ta den prisen de vil i mangel på konkurranse... ::) I fjor var det tilbud på sand på utstillingen her i byen, kjøpte 60 kg da :biggrin: Håper de gjentar det i år, da skal jeg jammen hamste enda mer :biggrin:

Heidi K

• Gjest
« Svar #16 på: 28 Mars 2006, 14:53:51 »
Oi, det var kjempebillig! Her betaler jeg 225,- for 15 kg, men så er det bare en eneste dyrebutikk som har black label så de kan vel ta den prisen de vil i mangel på konkurranse... ::) I fjor var det tilbud på sand på utstillingen her i byen, kjøpte 60 kg da :biggrin: Håper de gjentar det i år, da skal jeg jammen hamste enda mer :biggrin:

Handler du på Nye Gullfisken Zoo, Linda?

Og hva var tilbudet på utstillingen? Tror jeg kanskje skal hamstre litt jeg også..

Linda

• Gjest
« Svar #17 på: 28 Mars 2006, 15:03:02 »

Handler du på Nye Gullfisken Zoo, Linda?

Og hva var tilbudet på utstillingen? Tror jeg kanskje skal hamstre litt jeg også..
Nei jeg handler på Buddy på Polarsentret. Har de black label på Gullfisken også? Sist jeg var der hadde de bare gold label... På utstillingen kostet det 150,- for 15 kg, så der sparte jeg 300,- :icon_smile:

Heidi K

• Gjest
« Svar #18 på: 28 Mars 2006, 15:05:40 »
Jeg får litt smånoia av den butikken, så er aldri innom der selvom jeg jobber på andre "sia"  :biggrin:

Hun på Gullfisken hadde iallefall en stor pall med Black Label inne. Kosta 220-224 kr. Husker ikke helt :icon_frown:

Og hun er jo knall på service, så handler der uansett :icon_smile:

Linda

• Gjest
« Svar #19 på: 28 Mars 2006, 15:14:25 »
Ja jeg liker også Gullfisken godt, kjøper alltid kattemat der :icon_smile: Supert om de har fått inn black label der og, da skal jeg definitivt handle der neste gang :icon_smile:

Buddy har jeg "egentlig" boikotta ettersom de nekter å gi meg oppdretterrabatt på mat... Sparer nesten 200,- i mnd på å kjøpe mat på Gullfisken :icon_smile: