Skrevet av Emne: Hvilke stueplanter er "sikre"?  (Lest 860 ganger)

Utlogget KristinL

• Fin pus
  • Takket: 1
  • Kjønn: Kvinne
  • Timmy er nr 1
    • Vis profil
    • Kristins lille blogg
Hvilke stueplanter er "sikre"?
« på: 27 Mars 2006, 13:25:22 »
Har jo lest nå at Husfred kan fint spises av katten uten at det gjør noe, men finnes det andre planter som også er trygt å ha i hus?

Har jo oppdaget at jeg har masse giftige planter som jeg må plassere meget utilgjengelig for pus.  tror jeg skal kjøpe meg flere sikre planter gitt. 

Utlogget Luna

• Sjefskatt
  • *
  • Takket: 10
    • Vis profil
SV: Hvilke stueplanter er "sikre"?
« Svar #1 på: 27 Mars 2006, 13:29:18 »
Hei!
Har ikkje så greie på planter, men om katten liker å ete blomster så bør du så litt kattegras til den. En får kjøpt det der en selger vanlige blomsterfrø. Min katt liker det veldig godt  :icon_smile:.

Utlogget KristinL

• Fin pus
  • Takket: 1
  • Timmy er nr 1
    • Vis profil
    • Kristins lille blogg
« Svar #2 på: 27 Mars 2006, 13:40:48 »
Hei!
Har ikkje så greie på planter, men om katten liker å ete blomster så bør du så litt kattegras til den. En får kjøpt det der en selger vanlige blomsterfrø. Min katt liker det veldig godt  :icon_smile:.

Startet en tråd om det før i dag, og kattegress skal settes i produksjon i dag.  Men tenkte jeg kanskje burde vært sikker med tanke på andre planter også...

Utlogget Luna

• Sjefskatt
  • *
  • Takket: 10
    • Vis profil
« Svar #3 på: 27 Mars 2006, 13:59:01 »
Det kan vere greit å vite litt ja. Burde nok prøve å finne ut litt om det sjøl og.  :). Fant tråden med kattegraset etter eg skreiv her  :icon_biggrin:. Er sikkert nokken her som kan litt om planter da...

Sunniva.

• Gjest
« Svar #4 på: 27 Mars 2006, 18:00:36 »
De fleste planter er egentlig fy-fy slik jeg har forstått. Ikke alt er gjiftig, dødlig etc, men det er ikke så mye som er bra. Så en oversikt en gang, kan se om jeg finner den igjen :)

Attack`s

• Gjest
« Svar #5 på: 27 Mars 2006, 18:12:05 »
Fant en link inne på birmanett.
Klistret en tråd om det :icon_wink:
Har du flere linker Sunniva,så kan jeg legge dem til.
Kjekt å ha :icon_smile: