Skrevet av Emne: Ørerens  (Lest 1339 ganger)

Utlogget Jane1982

• Koseklumpen
  • Takket: 14
  • Kjønn: Kvinne
  • Laban
    • Vis profil
    • Hjemmesiden min
Ørerens
« på: 26 Mars 2006, 23:16:56 »
Noen her som har prøvd ørenensen man får kjøpt på apoteket som man skal "sprute" inn i øret på katten slik at katten skal riste ut møkka selv?? Lurer på hvordan den er å bruke og hvordan den er for katten!  :icon_question:
Mvh Jane

Jeg vet ikke hva jeg vil ha, men jeg vil ha det nå

Attack`s

• Gjest
SV: Ørerens
« Svar #1 på: 26 Mars 2006, 23:34:23 »
Hadde jeg aldri turd å bruke :icon_eek:
Mine er nesten prikkfrie i ørene til en hver tid,for det er alltid en katt som vasker den andre.

Skal du kjøpe ørerens,så kjøpt det på eks Stargates nettbutikk,og følg bruksanvisningen nøye.
Jeg har kun brukt litt kokos fett på en q tips å renset der for øyet ser,stapper den aldri langt inn,og har katter som sitter som noen prester mens jeg rengjør.

Andre tar å væter et papir og tar en rundtgang med den i øret har jeg sett.

Kokosfettet er kjøpt på helskost og er slikt jeg bruker til mange rare formål,deriblandt ørerens.

Heidi K

• Gjest
« Svar #2 på: 26 Mars 2006, 23:57:49 »
Jeg har en fra apoteket. Fra Vetriderm. Kan brukes til hund og katt. Men den skal ikke bli værende i øret da - hadde jeg aldri brukt. For en ekkel følelse  :icon_question:

Har bare litt på en q-tips og vasker det jeg ser, men det er lite som skal til, og sjelden kattene er veldig møkkete i ørene.

Utlogget Jane1982

• Koseklumpen
  • Laban
    • Vis profil
    • Hjemmesiden min
« Svar #3 på: 27 Mars 2006, 00:06:33 »
Er den kattungen her som har en del grums inni der...prøvd meg olje på bomullsdott men får det ikke rent...kanskje ta flere omganger over tid? eller har kattunger mere grums i øra? ikke driver kattene og vasker hverandre i øra heller....kanskje få veten til å rengjøre da han skal få vaksinen om 2-3 uker....?
Mvh Jane

Attack`s

• Gjest
« Svar #4 på: 27 Mars 2006, 00:08:37 »
Ja,la dyrlegen sjekke opp i det.
Men om du eks smører forsiktig på med olje eller kokosfett på glass,så burde det løsne det opp enkelt og greit.
Men kan jo være noe annet også.
Sa ikke dyrlegen noe om det sist du var der?

Utlogget Jane1982

• Koseklumpen
  • Laban
    • Vis profil
    • Hjemmesiden min
« Svar #5 på: 27 Mars 2006, 00:14:08 »
nei, han sa ikke noe om det...men ikke den delen han undersøkte mest heller og ikke før etter besøket jeg selv undersøkte inni der og forsøkte med rens! Men han skal snart få sin første vaksine så få skjekket opp ørene hans å da! Planen min var å vaksinere forige uke, men så ble han syk så da ble den utsatt noen uker!
Mvh Jane

Utlogget catzy

• Skravlepus 2
  • Takket: 157
    • Vis profil
« Svar #6 på: 27 Mars 2006, 00:51:56 »
Det kan jo være øremidd han har. Hvilken farge er det på "gugget"? Øremidd kan virke rødbrunt. Jeg tar bommullspads og renser ørene med, av og til med q tips, ytterst i øra, og veldig forsiktig. Shakira ligger på fanget og nyyyter når jeg gjør det. Babyolje eller matolje (oliven) går også an å bruke.

Utlogget Jane1982

• Koseklumpen
  • Laban
    • Vis profil
    • Hjemmesiden min
« Svar #7 på: 27 Mars 2006, 12:08:38 »
Det ser ut som tørket blod noe jeg å tror det kan være, for sambo så en litt "stor" klomp og fjernet den, (den satt nesten ikke fast) og da begynte det å blø kraftig......men jeg har øremidd i tankene å! Stakars pusen om han har det å....akkurat vært kjempe syk...

etter at jeg renset sits har oljen løst opp noe, han har ristet frem mere jeg kan få fjernet.....vetten får skjekke det opp, jeg tør ikke rense så langt "inn"  men det blir ikke mer enn det det er nå.....holder seg konstant
Mvh Jane