Skrevet av Emne: Fete opp en katt  (Lest 759 ganger)

Attack`s

• Gjest
Fete opp en katt
« på: 26 Mars 2006, 21:16:16 »
Jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre for Bajas. :icon_sad:
Han trenger sårt å legge på seg,og så klart skjer ikke det over natten.
Han er ikke helt pigg,men er mye bedre.
Han spiser litt tørrfor,men ikke mye,kattemelk vil han ikke ha.
Fisk er kjedelig. :ad[1]:
Ørten ulike boksemater småspiser han av,sausen er best.Har i et fetepulver i maten (fra Stargates),men han får jo ikke i seg så mye han skal ha.
Hills a/d er noe dritt syns han. :whistling:

Men rå kyllingfilet ooooooo så godt det er :savle[1]:
Rå kjøttdeig er litt godt,har ikke prøvd rå biff enda.
For Bajas liker det ikke stekt eller kokt.

Jeg er fullt klart over at matlysten ikke er på topp,antibiotikaen gjør sikker sitt den også,men jeg syns nå Bajas "liker" å være syk.(altså han syns det er deilig å bli oppvartet )
Han blir jo ikke fet på kyllingfileter vel?
Han får maks 1 til dagen.

Han har aldri før vært kresen,og hadde det ikke vært fordi han er så utrolig tynn,og trenger energi til å føle seg bra,da healer vel såret også bra....

Noen råd?

Sånn eggeplomme,fløte greie ting som mange gir til nybakte kattemødre kan jeg bare glemme.

Bajas er og blir er riktig villdyr i matveien :icon_razz:
« Siste redigering: 26 Mars 2006, 22:32:58 av Attack`s »

Utlogget Christine

• Skravlepus 4
  • Takket: 423
  • Kjønn: Kvinne
    • Vis profil
SV: Fete opp en katt
« Svar #1 på: 26 Mars 2006, 21:56:24 »
Våre katter blir alltid noen "bamser" og litt lubne, aner ikke hva det er  :fnis[1]: men Tor Olav er litt mer slepphendt enn meg når det gjelder å gi dem litt av vår mat, Labben liker veldig godt rått storfekjøtt, lever, reker, krabbe, sardiner...

Kattungemat er også en kaloribombe  :wink[1]:

Skal vedde på at hvis pusen din hadde vært hos oss en måned så hadde han vært en tjukkas  :whistling:
En katt er ikke "bare" en katt, det er noe av det beste man kan oppleve, ren kjærlighet!

http://potespor.spreadshirt.net

Attack`s

• Gjest
« Svar #2 på: 26 Mars 2006, 22:21:05 »
Nesten så jeg sender bort pasienten til deg i morgen :biggrin:
Nei,altså Bajas har ikke vært vanskelig før nå,og jeg kan jo forstå han også,men jeg blir så lei meg når han ikke spiser litt mer enn hva han gjør nå.
Dem andre kattene er smellfeite,og kun en av dem er gravide :humre:

Siljepilje

• Gjest
« Svar #3 på: 26 Mars 2006, 22:31:20 »
Du får vel, akkurat som jeg, smøre deg med tålmodighet når det gjelder oppfetingen... :whistling:
Du gjør jo det absolutt beste for ham, og jeg har iallefall erfart at oppfeting tar tid- det skjer ikke over natta som du sa.
Lucky har faktisk lagt godt på seg, men hun er langt ifra tykk. Dette har tatt ca. 2 mnd.
Jeg gir henne kattungefòr og Hills AD og kylling eller fisk når vi har hatt dette til middag.
Kanskje der er vitaminer han trenger (kjenner jeg deg rett gir du vel det allerede :fnis[1]:) ..eller et tilskudd som får kroppen til å ta opp ekstra fett.
Han får nok bedre matlyst etterhvert, skal du se :icon_sad:

Utlogget catzy

• Skravlepus 2
  • Takket: 157
    • Vis profil
« Svar #4 på: 27 Mars 2006, 00:46:19 »
Du, nå når Shakira var så tynn en periode, så fikk jeg tak i det feite pulveret fra stargate... Men hun spiser så lite, og å blande det i boksemat var uaktuelt, hun kjente lukta. Pluss at hun spiser så lite av det også. Jeg tok å blanda pulveret i varmt vann, slik at det blanda seg (det er jo fett...) og drog det inn i ei plastsprøyte, og (ikke når det var varmt selvfølgelig)ga henne hver dag, som tilskudd. Det står 1 teskje på en katt, men at man kan ta mer om det er nødvendig. Og Bajas er jo en del større en mi lille mus da.... :biggrin: Men det, også kitten ga jeg henne. Hun la fort på seg.  :icon_smile:

Attack`s

• Gjest
« Svar #5 på: 27 Mars 2006, 00:48:31 »
Supert Catzy, tusen takk :icon_smile:
Stakkars Bajas,ja ja,noen "medisiner" fra heller til,han finner seg i det han.

Utlogget catzy

• Skravlepus 2
    • Vis profil
« Svar #6 på: 27 Mars 2006, 00:55:01 »
Baaare hyggelig!  :icon_smile: Håper han legger på seg og blir stor og sterk. Maine Coon er råflotte når de er store, og det var jo Bajas nå før han ble syk, RÅFLOTT!  :love:

Attack`s

• Gjest
« Svar #7 på: 27 Mars 2006, 10:24:00 »
Gikk ikke så bra det. :(
Historisk øyeblikk.En Bajas som slo seg helt vrang.
Dem andre kattene syns det er kjempegodt,men Bajas nektet.
Antibiotikaen er lett som bare det,han gaper nesten frivilling,men ikke den fettbomben nei :ad[1]:

Utlogget catzy

• Skravlepus 2
    • Vis profil
« Svar #8 på: 27 Mars 2006, 13:26:03 »
Huff da... du får prøve igjen i morgen, kanskje han er i bedre humør da...  :icon_sad: Er ikke greit å være Bajas om dagen... :icon_sad: