Skrevet av Emne: Sovetabeletter  (Lest 4040 ganger)

Utlogget Hildepilde

• Sjefskatt
  • *
  • Takket: 7
  • Kjønn: Kvinne
  • Vokt dem for en krenket katts vrede...
    • Vis profil
Sovetabeletter
« på: 26 Mars 2006, 11:58:49 »
I går prøvde vi sovetabelettene som vi fikk for å vaske kattene.To av kattene fikk vi vaksa.Men han største (Barac) ble ikke søvnig.Enda han fikk dobbel dose.Men tidlig i mårrest kom han inn til meg,da merka jeg han har kjent dosen,men da var det litt sent å bade han da... :icon_rolleyes: Har dere opplevd at en katt tåler mer enn andre? Sikkert ikke mange som bruker sovetabbiser på kattene sine,men vi måtte for de blir sint.Huskatten er ikke vant til å bli vaska,bestemt frøken og veldig sterk.Benni og Barac måtte jeg vaske nå,pga fettet i pelsen mco får.Barac nekta å bli trøtt.
Tenker jeg sikkert må ta han til vetten å få han vaska.Men det er jo sikkert dyrt i lengen..Aldri gjort det.Da han var mindre så greide vi det så vitt,men nå er ikke han noe pingle mer..Åja,klør må en nok sikkert ta..Men siden mine katter alle får gå ute,liker jeg ikke det helt..De må ha våpnene sine.. :icon_idea:
Hildepilde,Leo,Lille My,Benjamin og Barac.

Utlogget Lenea

• Koseklumpen
  • Takket: 1
    • Vis profil
    • http://megamiaows.atspace.com
SV: Sovetabeletter
« Svar #1 på: 26 Mars 2006, 12:37:32 »
Hørest rart ut synest jeg,at en veterinær gir ut sovetabletter "bare" for en vask's skyld??! :icon_surprised:
Så lenge dine katter går ute,går jeg utifra at de ikke stilles noe..så hvorfor vaske de om de er så umulige? Det finnes da katter som går hele livet uten ett eneste bad..

Men,men egentlig ikke mening å kritisere for mye her.. :icon_idea:  Bare mine tanker rundt tablettene.

Så til spm ditt... om dette er de samme tablettene som blir brukt til å bedøve/sløve ned hunder/katter på nyttårsaften så er det ikke alle katter som reagerer med å bli sløve,noen reagerer faktisk motsatt og blir veeeldig våkene av det!  ::) Din katt er sikkert en av de i siste kategorien.  :hihi[1]:
(N)Mega Miaow's Devon Rex- bøller med krøller!!

Utlogget catzy

• Skravlepus 2
  • Takket: 157
    • Vis profil
« Svar #2 på: 26 Mars 2006, 15:46:08 »
Hva med å prøve Jerob's Waterless Shampoo? De har den på stargate... :icon_wink:

Nova

• Gjest
« Svar #3 på: 26 Mars 2006, 16:58:33 »
Hva med å prøve Jerob's Waterless Shampoo? De har den på stargate... :icon_wink:

Det hørtes interessant ut! Er det som vanlig tørrshampoo? Blir de virkelig rene av dette? Har hørt om at det var vanlig å bruke tørrshampoo før i tiden (på mennesker, altså) og har alltid syntes at det hørtes så ekkelt ut... Men hvordan gjør du det? Grer det ut igjen? :zcrazy: Hakke peil på det der jeg c...

Utlogget Hildepilde

• Sjefskatt
  • *
    • Vis profil
« Svar #4 på: 27 Mars 2006, 01:11:33 »
Hørest rart ut synest jeg,at en veterinær gir ut sovetabletter "bare" for en vask's skyld??! :icon_surprised:
Så lenge dine katter går ute,går jeg utifra at de ikke stilles noe..så hvorfor vaske de om de er så umulige? Det finnes da katter som går hele livet uten ett eneste bad..

Men,men egentlig ikke mening å kritisere for mye her.. :icon_idea:  Bare mine tanker rundt tablettene.

Så til spm ditt... om dette er de samme tablettene som blir brukt til å bedøve/sløve ned hunder/katter på nyttårsaften så er det ikke alle katter som reagerer med å bli sløve,noen reagerer faktisk motsatt og blir veeeldig våkene av det!  ::) Din katt er sikkert en av de i siste kategorien.  :hihi[1]:

Har maine coon du å kanskje?
Da vet du sikkert at katten ser pillråtten forj..ut når de ikke blir vaska?Og du vet at mange har pels som klomper seg og da er det ikke godt for katten.Børsting er ikke alltid nok.
Jeg stiller når det er utstilling i byen vår,fordi om de er "utekatter"(de går altså om de vil,ute og inne).Og begge gjorde det meget bra  :)

At en katt ikke liker å bli vaska er ikke rart.Og når en apsolutt MÅ,da må en finne på noe.
Velger å stole på vettrenærene jeg.Selv om jeg ikke syntes det var det morroeste jeg har gjort.Er ikke tilhenger av tabeletter selv heller.
Og ja,jeg har hatt katter i min levetid,som ikke har fått et eneste bad.
Vet ikke om tabelettene brukes på nyttårsaften.Og nei,Barac ble ikke spes hyper av det.Ville bare ikke sove.

Utlogget Hildepilde

• Sjefskatt
  • *
    • Vis profil
« Svar #5 på: 27 Mars 2006, 01:12:16 »
Å? Aldri hørt om det jeg.. :icon_question:

Utlogget Hildepilde

• Sjefskatt
  • *
    • Vis profil
« Svar #6 på: 27 Mars 2006, 01:12:44 »

Det hørtes interessant ut! Er det som vanlig tørrshampoo? Blir de virkelig rene av dette? Har hørt om at det var vanlig å bruke tørrshampoo før i tiden (på mennesker, altså) og har alltid syntes at det hørtes så ekkelt ut... Men hvordan gjør du det? Grer det ut igjen? :zcrazy: Hakke peil på det der jeg c...

slenger meg på den jeg :icon_smile:

Utlogget catzy

• Skravlepus 2
    • Vis profil
« Svar #7 på: 27 Mars 2006, 01:49:36 »

Sitat fra Stargate (www.stargate.nu) :

Jerob Waterless Shampoo
Anbefalt for spot-rens, mindre fettansamling eller 'siste-minutt' rens på utstillinger. Spray lett inn i pelsen, og tørk med hånkle. Gre til pelsen er tørr. Kan også benyttes til dyr som ikke kan bades på grunn av sykdom eller redsel. Bra for misfarging pga urin- og avføring, eller for å forbedre krøllete pels. For vask i fjeset, benytt en tannbørste el.l for påføring.

Utlogget Hildepilde

• Sjefskatt
  • *
    • Vis profil
« Svar #8 på: 27 Mars 2006, 08:40:37 »

Sitat fra Stargate (www.stargate.nu) :

Jerob Waterless Shampoo
Anbefalt for spot-rens, mindre fettansamling eller 'siste-minutt' rens på utstillinger. Spray lett inn i pelsen, og tørk med hånkle. Gre til pelsen er tørr. Kan også benyttes til dyr som ikke kan bades på grunn av sykdom eller redsel. Bra for misfarging pga urin- og avføring, eller for å forbedre krøllete pels. For vask i fjeset, benytt en tannbørste el.l for påføring.

aha..Lurt.Men når jeg ser for meg rundvask på en fettete mco pels så ser jeg likevel for meg vask med vann :icon_idea: Er jeg gammeldags?Barac har "klyser" med ekkelt fett mellom halepelsen nå..blæ..Kvalmt.Men de skal straks kastereres,så jeg kan kanskje be om at de vasker han før de gjør det? ??? Må nesten spørre.
Men den sprayen der hadde vært fin likevel.De blir jo småmøkkette når de kryper under overalt når de er ute,så det hadde vært kjekt å hatt en sånn da :icon_smile:

Utlogget Lenea

• Koseklumpen
    • Vis profil
« Svar #9 på: 27 Mars 2006, 12:09:14 »

Da vet du sikkert at katten ser pillråtten forj..ut når de ikke blir vaska?Og du vet at mange har pels som klomper seg og da er det ikke godt for katten.Børsting er ikke alltid nok.
Jeg stiller når det er utstilling i byen vår,fordi om de er "utekatter"(de går altså om de vil,ute og inne).Og begge gjorde det meget bra  :)

At en katt ikke liker å bli vaska er ikke rart.Og når en apsolutt MÅ,da må en finne på noe.
Velger å stole på vettrenærene jeg.Selv om jeg ikke syntes det var det morroeste jeg har gjort.Er ikke tilhenger av tabeletter selv heller.
Vet ikke om tabelettene brukes på nyttårsaften.Og nei,Barac ble ikke spes hyper av det.Ville bare ikke sove.

Ooops!
Nei,jeg har da ikke Main Coon ,men den nærmeste venninna mi har det..og ja,jeg VET at de kan se shabby ut når de ikke har badet på en stund.
Men også med henne stiller jeg spm om hvorfor hun  lar ham gå ute,når han er så vanskelig å bade,når hun vil stille ham?!
Er det da ikke bedre å la den katten få være utepus, og droppe utstllingen?

Men greit..jeg skjønner at det ikke er så kult å ha katter med klaser av fett hengende i halen...

Utlogget catzy

• Skravlepus 2
    • Vis profil
« Svar #10 på: 27 Mars 2006, 13:34:14 »
Et tips Kattemor: Jeg har fått tak i den Pre-cleaning creme fra Jerob nå, den tar alle slags fettflekker, smuss og dritt. Avføringsflekker også. Den tok fetthalen til Faramir på et blunk. Hva om du får tak i denne og så smører han inn i tørr pels, surrer han inn i et hådkle, lar det virke litt, og så går du i dusjen sammen med han, sitter på en krakk/på gulvet e.l. og holder han, mens noen hjelper deg å skylle av? Da slipper du sjamponering etter sjamponering (vanlige sjampoer tar ikke så godt fett) og skylling etter skylling. Da blir det bare å ta på i tørr pels, vente litt, og skylle av.

Utlogget Kattemor

• Skravlepus 1
  • **
  • Takket: 184
    • Vis profil
    • Kattemors Kosekrok
« Svar #11 på: 27 Mars 2006, 18:56:28 »
Et tips Kattemor: Jeg har fått tak i den Pre-cleaning creme fra Jerob nå, den tar alle slags fettflekker, smuss og dritt. Avføringsflekker også. Den tok fetthalen til Faramir på et blunk. Hva om du får tak i denne og så smører han inn i tørr pels, surrer han inn i et hådkle, lar det virke litt, og så går du i dusjen sammen med han, sitter på en krakk/på gulvet e.l. og holder han, mens noen hjelper deg å skylle av? Da slipper du sjamponering etter sjamponering (vanlige sjampoer tar ikke så godt fett) og skylling etter skylling. Da blir det bare å ta på i tørr pels, vente litt, og skylle av.

Hvet ikke om det finnes flere "Kattemor" her inne. Men jeg takker for svaret selv om jeg aldrig har sput om dette i denne tråden.

Men vi treger dette her hjemme. Har en langhåret huskatt som blir helg gjævelig i pelsen: Den blir flekkevis fet.
Min blogg:  http://kattemorskosekrok.blogspot.com/

Bloggen er oppdatert 24.11.08

Utlogget Hildepilde

• Sjefskatt
  • *
    • Vis profil
« Svar #12 på: 27 Mars 2006, 21:25:16 »

Ooops!
Nei,jeg har da ikke Main Coon ,men den nærmeste venninna mi har det..og ja,jeg VET at de kan se shabby ut når de ikke har badet på en stund.
Men også med henne stiller jeg spm om hvorfor hun  lar ham gå ute,når han er så vanskelig å bade,når hun vil stille ham?!
Er det da ikke bedre å la den katten få være utepus, og droppe utstllingen?

Men greit..jeg skjønner at det ikke er så kult å ha katter med klaser av fett hengende i halen...

Øh,"hun lar han"?Er svaret til meg?Mener du at du spør henne om det samme som du spør meg?

Hvorfor skulle jeg droppe utstillingen bare for den grunnen?Bade må de begge i ny å ne likevel?Du sier jo selv du har sett en fussepusmco,så da skjønner du også at vi vil vaske dem vel?Og om mine får gå like mye ute som inne,om det passer dem,spiller det vel ikke noen rolle? Mine stilles kun en gang i året de.Her i byen,5 min unna hjemmet.
Skjønner ikke pointet,sorry :icon_cool:

Utlogget catzy

• Skravlepus 2
    • Vis profil
« Svar #13 på: 28 Mars 2006, 03:03:29 »
Shit! Blanda Hildepilde og Kattemor  :icon_biggrin: :icon_rolleyes: Jaja, dere fikk jo sett svaret mitt begge to da. Tror ikke det var noe drit fra Lenea sin side her, var vel bare generelt sagt. Jeg skjønner veldig godt at du vil bade katten din, selv om han går ute. Det var ei periode Ozzy ikke såg ut, og lukta deretter (lurer nesten på om han hadde vært i noe slåsskamp og drete på seg, eller vært i en søppelcontainer), uansett, han lukta LIK!  :spy: Katten MÅTTE bades. Uansett om han er livredd vann. Han blir stiv, og helt krakilsk! Må være to for badinga. Men neste gang han blir feit i pelsen (om han blir det nå som han er inne) så vil jeg bruke denne Pre-cleaning creme fra Jerob. Den er heller ikke skadelig for pelsen. Som en slags handrens som mekanikere bruker for å få vekk olje og smuss, bare mye mye mildere, og som er tilpasset kattens hud og hår.  :icon_smile: Lykke til flickor!  :x-fingre[1]:

Utlogget Hildepilde

• Sjefskatt
  • *
    • Vis profil
« Svar #14 på: 28 Mars 2006, 06:57:51 »
Kjempeidè!! :jippi[1]:
Hvor får jeg tak i denne da?Yppelig for oss :icon_smile:

Utlogget Hildepilde

• Sjefskatt
  • *
    • Vis profil
« Svar #15 på: 28 Mars 2006, 07:00:02 »
Neida Catzy,tar ikke imot drit likevel om det skulle vært det,er bare idioter som slenger drit likevel vettu :icon_smile:  Jeg bare skjønte ikke helt pointet,smiler like godt jeg  :biggrin: :icon_confused:

Utlogget Lenea

• Koseklumpen
    • Vis profil
« Svar #16 på: 28 Mars 2006, 11:29:40 »
,smiler like godt jeg  :biggrin: :icon_confused:

Ingenting er bedre enn det.

Utlogget catzy

• Skravlepus 2
    • Vis profil
« Svar #17 på: 28 Mars 2006, 20:56:34 »
Du får tak i denne på www.stargate.nu

Bra det ikke er noen sure miner!  :biggrin: Like it that way!  :fnis[1]: