Skrevet av Emne: Bionair kattedo og kattesand..  (Lest 1961 ganger)

Utlogget Musekatt

• Skravlepus
  • *
  • Takket: 18
  • Kjønn: Kvinne
  • Kattemaniker
    • Vis profil
Bionair kattedo og kattesand..
« på: 11 August 2011, 23:43:04 »
Hei!

Lurer på om noen her har erfaring med denne kattedoen? Er den verdt pengene?

Link;  http://www.ipet.no/product.html/bionaire-kattedo?category_id=76

Bruker Easy clean kattesand fra felleskjøpet, og syns i grunn det lukter like mye dritt som da jeg brukte Everclean... Syns Everclean ble litt dyr i lengden, iallefall nå som jeg har så mange katter i hus.  Tips om billlig og  bra kattesand mottas med takk :jippi:

Skal nevne at jeg har X antall katter i hus akkurat nå. Er fosterhjem, og kattunge høytid. Så kanskje ikke så rart at det lukter, selv om jeg fjerner møkka x 2 daglig og skifter sanden ofte.

Utlogget MissMjau

• Administrator
  • Skravlepus 4
  • Takket: 107
    • Vis profil
Sv: Bionair kattedo og kattesand..
« Svar #1 på: 11 August 2011, 23:57:20 »
Ingen erfaringer med den doen.

Men har prøvd det meste av sand som er å oppdrive.
Ever Clean Extra Strength er helt knall og det er den vi faller tilbake på hver eneste gang. Har tre innekatter, to doer og renser doen 1-2 ganger om dagen. Aldri hatt luktproblemer med den sanden før vi fikk kattunge i hus - nå lukter det noe om doen ikke renses minst en gang for dagen. Satser på at lukta vil forsvinne etterhvert som hun blir større. Men mustet med all klumpesand er å ha MASSE sand i kassa, ellers klumper den seg ikke og det vil lukte veldig. Vi bruker ca 3 esker på to måneder, så sanda er jo absolutt drøy. Man får det man betaler for, tenker jeg etter å ha erfart en hel del andre typer.

Utlogget Tranquil

• Sjefskatt
  • *
  • Takket: 9
  • Eid av 3 ragdoll og en exotic.
    • Vis profil
    • http://tranquil.no/
« Svar #2 på: 12 August 2011, 01:27:27 »
Prøvd å ha framme flere doer av gangen ? Bruker mye sand i doen ?

Utlogget fanta

• Kattepratpuser
  • Limt fast til stolen katt
  • Takket: 20
  • Alle gode ting er tre : 3 puser
    • Vis profil
« Svar #3 på: 12 August 2011, 07:56:16 »
Har ikke prøvd den doen, synes det er for dyr.  Jeg bruker flere åpne doer + en do med tak som ikke er så populær.
Har prøvd den felleskjøp sanda en periode men sleit med masse lukt og måtte bytte ut all sand veldig ofte, da ble det veldig dyrt.
Nå bruker jeg Tidy cats og er veldig fornøyd. er sjelden jeg kaster all sand, er bare å fylle på mere etterhvert som det blir mindre. Sanda er litt billigere enn Ever Clean også.  Og jeg bruker å fylle kassa 2/3 deler av det som får plass i doen. det funker best her.
Kommer ikke til å bytte sand så lenge den er på markedet.

Utlogget Musekatt

• Skravlepus
  • *
  • Kattemaniker
    • Vis profil
« Svar #4 på: 12 August 2011, 08:08:51 »
Hei og takk for svar!

Ja, jeg har faktisk 3 kattedoer i mitt 100 kvadrats hus... Med masse sand i hver av dem. Mammapusen har hatt et mageproblem, er egentlig fin i magen nå, men det stinker fortsatt...

Tidy cats - hvor får man kjøpt den sanda?

Er faktisk blitt veldig forkjølet over natten :icon_evil:, så nå lukter det faktisk ingenting :jippi:

Utlogget Haapets

• Forumslave katt
  • Takket: 37
    • Vis profil
    • NO*Haapet's
« Svar #5 på: 12 August 2011, 16:56:42 »
He, he...noen ganger kan en forskjølelse være bra :biggrin:

Forstår det sånn at du har ganske mange katter i hus, da kan det kanskje hjelpe å ha enda flere toaletter.
Til mine 5 katter har jeg normalt 3 dokasser som alle har tilgang til. Når jeg har kattunger i hus, så pleier jeg å 1-2 store toaletter ekstra + liten toalett til kattungene i starten.
Hilsen Gunborg
NO*Haapet's - lite oppdrett av Norsk Skogkatt   
Vi har spennende planer!!
Ta en titt på hjemmesiden vår http://haapets.com

Utlogget Musekatt

• Skravlepus
  • *
  • Kattemaniker
    • Vis profil
« Svar #6 på: 12 August 2011, 18:22:49 »

Vel, jeg har bare 4 katter her nå, 1 mammapus med 2 kattunger og en litt større kattunge på 5 mnd  som er min. De er innekatter alle sammen.  Jeg har 2 store kattedoer + 1 liten kattungedo. Men alle kattene bruker samtlige kasser, alt ettersom hvor de befinner seg i huset.

Ja forkjølelsen er bra på den måten, bare synd at jeg må satse på at alle besøkende også er forkjølet. :hihi2:

Ingen som har  Bionair-doen?

Utlogget Musekatt

• Skravlepus
  • *
  • Kattemaniker
    • Vis profil
« Svar #7 på: 12 August 2011, 18:29:47 »

Glemte og nevne at mammapusen har en tendens til å ikke grave over bæsjen sin! Ikke rart det stinker da...

Den som er flinkest til det, er faktisk den yngste fosterkattungen på 10 uker.

"Heldigvis" så reiser kattemor og fosterkattungen i september, så da blir det nok bedre inneklima her håper jeg.