Jeg fikk svar på det jeg lurte på og hadde flere spørsmål så stilte de da i stedenfor å jatte flere ganger frem og tilbake om noe jeg vet svaret på. Så ikke kom med " bekymringer" om at jeg ikke tar alvorlig det dere skriver!
Takk for meg!
Hallo, snakker vi forbi hverandre? Det er ingen her som er tankelesere, i alle fall ikke jeg. Jeg har da
intet grunnlag for å vite hva du tenker så lenge du ikke skriver det ned?
Jeg finner det mye mer uansvarlig om jeg
ikke hadde forsikret meg om at du var informert og
hadde kunnskap til å ta et valg angående potensiell ny gravididet, enn om jeg skulle antatt at dette
var noe du visste og skulle gjøre noe med. Ved førstnevnte tilfelle risikerer jeg nemlig bare at du
tilsynelatende blir voldsomt fornærmet, mens risikoen ved andre alternativ evt. vil gå ut over katten.
Og vi forsøker alltid å hjelpe kattene her inne

Forøvrig er det mye bedre å holde kattemor og kattungene inne på et eget rom hvor dere jevnlig er
innom og håndterer/sosialiserer i løpet av dagen, dersom alternativet er at hun får gå ut og bli drektig
igjen. Da kan du for eksempel hente de ut i stua for sosialisering der til spesielle tidspunkt på dagen
når du vet at det ikke kommer til å løpe tanteunger eller andre under ut og inn av dørene, og så
kan du ta de med inn på eget rom igjen etterpå. Sånn fungerer det for veldig, veldig mange fosterhjem
som har kattemor og kull akkurat nå, og det er et veldig godt alternativ til å la kattemor gå ut

Edit:
Jeg fant fram et eksempel på en kattemor og kattunger på eget rom som du kan se på hvis du vil.
Katterommet blir klargjort som eget katterom, og kattene tas ut av rommet under tilsyn. Disse
kattungene har blitt såå fint sosialisert likevel, og er straks klare for å dra til nye hjem :dobbellove:
https://www.facebook.com/Katterommet