I de siste 3 dagene har jeg vært super bekymret for Bajas.
Pratet med et par nære oppdretter venninner og vi har fabulert om tarmslyng,tarminfeksjon,kanskje svelgt en tråd osv.
Uten å få symptomene til å stemme.Ja,stor takk til Heidi også

Ringte klinikken i Kr.Sand i går å forklarte situasjonen.
Bajas har ikke siden mandag hatt matlyst,ingenting,og jeg tenkte først det er noe forbigående.
Men på fredagen var Bajas og hunden her i vill lek.
Det går av og til hardt for seg,men Bajas sier i fra når det er nok,og elsker hunden over alt på jord.
Fredagen var jeg nede i kjelleren å satte på en maskin.
Da brumlet dem oppe i gangen.
Bajas hylte til og jeg ropte opp at nå måtte dem roe seg.
Da ble det stille der oppe,og da jeg kom opp lå Bajas og Nero inne i hundeburet å vasket hverandre.
Derfor så jeg heller ingen sammenheng med kondisjonen og formen på Bajas.
Koblet det ikke.
Jeg fortalte om alle mine mistanker,om Bajas som har ebbet ut sent i går og kiloene og musklemassen som raste av på de få dagene.
Vi målte tempen på en veldig radmager og pjusk katt.
Jeg fortalte at foruten mandag og dagene frem,så har Bajas gomlet på kittens sammen med de andre da Kiss venter smått.
Han tigger like mye etter kylling og annet godt på kjøkkenet og har vært en god bamse å ta i hele veien.
Ja,for dem måtte ikke tro jeg drev å sultet kattene.
Det trodde dem heldigvis ikke om meg.
Bajas oppførte seg veldig greit hos dyrlegen.
Men ikke så rart kanskje da han ikke var i form.
Men vi målte tempen holdt jeg Bajas fast på bordet.
"Nemmen,for en stank,har Bajas dritt?"
Nei,det hadde han ikke.
Men jeg er jo våt på fingrene,har han tisset tro?Men jeg holdt han jo ikke under magen.
Joda,Bajas hadde en kjempe betent byll på ene nakkesiden og nå fosset det ut og stanken var råtten og helt grusom.
Dyrlegen var egentlig glad for at det var en byll,for da stemte det med at hunden hadde lekt vel tøft med han,og at han ikke ebbet ut i form før mandagen.
Sårområdet ble barbert og da kom byllen til syne.
Etter å ha fått ut hele guffen så det ut som et hagle skudd på størrelse :icon_eek:
Jeg har aldri iverden sett noe så ille før,ikke dyrlegene heller.
Dem fant også en liten bit av en tann fra hunden,og sa hundetenner er de verste bakteriebombene som finnes i sår.
Bajas var bedøvet mens dem renset opp.
Såret skal heale av seg selv,men han skal gå med en body til det gror,og får selvfølgelig antibiotika.
Når vi kom hjem var det en ny katt som gikk ut av buret.
Han har spist litt Hills AD og dyrlegene sier jeg må friste han med alt mulig godt,gi han det han vil ha,så han kan bli stor og sterk igjen.
Bajas løper rundt her å leker,maler og er så glad.
Ser helt komisk ut,men bodyen ser ikke ut til å plage han.
Og jeg er så lykkelig,det samme er Nicholas.
Vi fant ut hva som var årsaken og vi fikk ta med hjem en levende Bajas.
Dem sa hadde jeg ventet lenger kunne det gått gale.
Det var flere dyrleger som så på katten,og dem har aldri før sett en katt som kan tape vekten så raskt.
Dem er vant med rasekatter der.(Sørlandets Dyreklinikk)
Litt må en regne med,med dette var ikke noe morro.
Jeg er heller ikke sint på hunden,for det skjedde under voldsom lek.
Nero rører ikke de andre kattene,for dem kan ikke tåle han.Mens Bajas forguder hunden.
Men frem til Bajas er frisk,så kommer jeg til å ha Nero masse ute i løpestrengen,mye i buret inne og under fullt oppsyn når han er løs.
Han får ikke komme inn i stua uansett,der er det satt opp en trappegrind.
Såret skulle ikke sys,alt gørra måtte ut.
Det skal ikke renses,Vibramycinen tar det.
Han har på Body for å slippe skjerm,og Bajas gjør ingenting av å ha den på.
Og dermed slikker ikke kattene oppi såret heller.
Han er så flink!

Måtte bare fortelle dere alt dette, Bajas er nå på bedringens vei og det går bra her nå.
Viser ikke bilder av såret nå,det ser ikke ut,men en liten bebis tuslende rundt i en body :love:
Veldig kjekke bodier.Fikk med meg et par ekstra hjem til ev hunnkatt kastrering eller lignende senere.

Ja dem tok allverdens med tester også,ville sjekke nyrene og urinen pga det veldige vekttapet,men han var frisk ellers da