Skrevet av Emne: FK!  (Lest 1153 ganger)

suzie

• Gjest
FK!
« på: 23 Mars 2006, 12:05:08 »
Hei!  Jeg har akkurat kjøpt en sekk med for på FK.. Har bestandig brukt for fra veterinæren min, men så la de ned butikken sin..
Det jeg lurer på er om foret fra FK er like bra som feks HIlls, som jeg brukte? Man skulle jo tro det da, siden så mange bruker det..

Noen som bruker det her?  *klem*

Utlogget TBSkippy

• Koseklumpen
  • Takket: 9
  • Kjønn: Mann
    • Vis profil
    • Her bor TBSkippy
SV: FK!
« Svar #1 på: 23 Mars 2006, 12:09:13 »
Har ingen praktisk erfaring, men jeg har registrert noen klager (div forum) på kvaliteten på FK-fôret.  I disse tilfellene tror jeg det var hundefor.  For fra veterinæren eller dyrebutikk er oftest å foretrekke.  Fôr fra vanlig butikk er visstnok "rock bottom".
« Siste redigering: 23 Mars 2006, 12:11:33 av TBSkippy »

Utlogget Lenea

• Koseklumpen
  • Takket: 1
    • Vis profil
    • http://megamiaows.atspace.com
« Svar #2 på: 23 Mars 2006, 14:52:47 »
Felleskjøpet for ble engang kåret til best i test av "vanlige" butikkfor...så det er det beste sånn sett.
Men jeg ville nå egentlig ha prøvd å funnet meg en måte å kjøpe Hill's,Iams eller Royal Canin på om jeg var deg!  :)
(N)Mega Miaow's Devon Rex- bøller med krøller!!

Attack`s

• Gjest
« Svar #3 på: 23 Mars 2006, 14:57:48 »
Har prøvd matmons her også en gang,for et par år siden.
Vet ikke hvorfor jeg egentlig gjorde det.. :icon_biggrin:
Blandet det i med det vanlige foret,men fikk masse diare på kattene likevel.
Med en gang jeg ikke blandet,gikk over til RC,så ble magene gode gjen.

Så nei takk,holder meg til dyrebutikkfor jeg vet dem tåler.

Jeg bor også 1.5t i fra nærmeste dyrebutikk som selger RC.
Får ene butikken til å sende på bussen om jeg skulle gå nesten tom,eller sender foreldrene min inn på butikken når dem er i byen(har bil),så betaler jeg bare for maten nesten gang jeg er i byen sånn at jeg får prosentene.
Eller kjøper med et par sekker når jeg er på katteutstilling,viss jeg kjører i bil med noen andre.
Finner alltid en løsning på det  :icon_smile:
« Siste redigering: 23 Mars 2006, 15:09:43 av Attack`s »

Utlogget catzy

• Skravlepus 2
  • Takket: 157
  • Kjønn: Kvinne
    • Vis profil
« Svar #4 på: 23 Mars 2006, 15:05:56 »
Har prøvd det jeg også. Men det var liksom ikke det helt store. Kattene likte ikke smaken. Helt annet er det med RC uansett, beste foret i mine øyner!!! ;D

suzie

• Gjest
« Svar #5 på: 23 Mars 2006, 15:14:01 »
Ok, tusen takk for svar  :) jeg kjøpte også en boks me kjøttmat, etter at Ludvik hadde spist, så la han seg i sofaen og så begynnte han å puttre å styre.. ??? etter ei lita stund ville han ut, entagelig for å gå på do, for han kom inn etter ei lita stund..  så derfor begynnte jeg å stusse litt...
Jeg skal la ham spise opp den sekken jeg kjøpte(3 kilo), så skal jeg få skaffet annet for :) Vi har jo helt vanlig dyrebutikk her som selger RC, så tror jeg skal prøve det..

Takk for svar ;D     

Utlogget catzy

• Skravlepus 2
  • Takket: 157
  • Kjønn: Kvinne
    • Vis profil
« Svar #6 på: 23 Mars 2006, 15:21:25 »
Jeg tror du kommer til å blir ekstremt fornøyd med RC, det er jeg ihvertfall! Du får egentlig mindre kostnader også, i og med at foret metter mer enn butikk for, og at man får mindre dyrlegeutlegg. Det varer lengre enn vanlig butikk for, og smaker bedre. Er sunnere til kattene, og så slipper du så masse røyting. (pelsen blir bedre).

Attack`s

• Gjest
« Svar #7 på: 23 Mars 2006, 15:22:34 »
Dyrelege for og dyrebutikk for av de kjente merkene er så og si like bra  :icon_smile:
(så sant en ikke må ha medisinsk for av en årsak)

Utlogget ororina

• Spretten katt
  • Takket: 8
    • Vis profil
    • (N)Ororina's abyssinere
« Svar #8 på: 23 Mars 2006, 15:48:59 »
Har også prøvd ut Matmons for noen år siden. Perseren min syntes det var så forferdelig godt at han ikke klarte å stoppe å spise av det. Resultatet var jo at han kasta mye opp av det.

Har hørt en del klager på hundeforet til FK, og det har gått på at det blir så mye bæsj ut av det  :humre: Men så langt har jeg ikke høre noen klage på kattmaten...

Det fine med Matmons er jo at den er produsert her i Norge! Målet er at den skal være et fullkostfôr for katt.

Nå kjenner jeg ikke til hvilken sammensetning dette fôret har, men sammensetninga er viktigere enn hvilket merke det er. Ofte er det jo sånn at vi blir overøst med reklame om at kun det og det duger, og det og det blir feil, og vi katteelskere vil jo gjerne gjøre det beste for dyrene våre, og følger de rådene vi får, uten selv å sjekke opp om den informasjonen vi får virkelig stemmer.
mvh
Anne Marit