Skrevet av Emne: Må kanskje gi bort kattene!!  (Lest 1199 ganger)

Utlogget frøken

• Fin pus
  • Takket: 4
  • Kjønn: Kvinne
  • Jeg vil ha!
    • Vis profil
Må kanskje gi bort kattene!!
« på: 22 Mars 2006, 11:35:26 »
Uff,nå er jeg helt på knærne :skjelveleppe: Har visst dette en stund,men ikke orket å skrive om det ennå.
Jeg har kjøpt leilighet. Og på visning og før jeg la inn bud forsikret megler om at det var ok med katt. Jeg spurte spesifikt om det var tillatt med utekatt. Jada,det skulle ikke være noe problem.
Og nå viser det seg at det ikke er tillatt å lufte hund og katt i bakgården. :icon_cry: Skal selvfølgelig skrive en søknad til styret hvor jeg skal påpeke hva megler har sagt,at de begge er sterilisert og at de er flotte musefangere(ProMille kan ikke jakte,men en liten hvit løgn er vel ok? :whistling:)
Å bare holde de inne er ikke noe alternativ,de blir ulykkelige av det.
Hva jeg gjør hvis de sier nei tør jeg nesten ikke tenke på. Jeg har jo sresset så mye med å få en leilighet hvor de kunne gå ut. ProMille og Sabotasja går aldri særlig lenger enn 20 meter fra døra,så bakgård funker fint for de. Har bodd i samme nabolag før,og ProMille stortrivdes i bakgård.
Måtte bare fortelle. Det løser seg sikkert... Er bare så utrolig redd for å miste de..
Stolt av pusene ProMille og Tjukken

Nova

• Gjest
SV: Må kanskje gi bort kattene!!
« Svar #1 på: 22 Mars 2006, 11:47:33 »
Stakkars deg! :icon_sad: Jeg leste noe om en lov som sier at en huseier ikke kan nekte noen å ha innekatt fordi den ikke er til sjenanse for naboene, og da mener jeg at en sånn avgrenset kattegård, må vel gå under dette? I en kattegård så er jo katten "innestengt" og kan ikke plage naboene... Mulig jeg går på tynn is nå men...

Ta en titt på denne linken, den er svært nyttig! Les alt!  http://home.online.no/~teacosys/katterommet/katteriborettslag.htm

Utlogget Luna

• Sjefskatt
  • *
  • Takket: 10
    • Vis profil
« Svar #2 på: 22 Mars 2006, 11:49:53 »
Forstår deg godt. Hadde aldri klart å gi frå meg pusen min. Så når eg skal flytte er det et krav at eg må få ha med pusen. No har eg innekatt så blir kanskje litt lettare enn med utekatter. Men når du først har fått vite at det er greit med utekatt så burde du virkelig få lov å ha det og. Skulle berre mangle.

Lykke til i alle fall. Håper det ordner seg for deg slik at du får ha pusane dine der :)

Nova

• Gjest
« Svar #3 på: 22 Mars 2006, 11:54:01 »
Skriv ut den linken jeg sendte deg, les den godt selvfølgelig så du har ditt på det tørre, og send den til styre som vedlegg til søknaden. Da får de sikkert hakeslepp. De er nok ikke vant til at folk setter ned foten og bruker rettighetene sine. Det er jo mange som ikke vil informere sin leieboere om hva de faktisk har rett til fordi de nyter av fordelen. Men når du kommer forberedt på denne måten så kanskje de ikke tør noe annet? Det er jo en lov, etter hva jeg har forstått...

Utlogget frøken

• Fin pus
  • Jeg vil ha!
    • Vis profil
« Svar #4 på: 22 Mars 2006, 11:54:49 »
Håper jeg og,Luna!
Jeg har kopi av en annen lov her hjemme,man kan ha opptil 10 innekatter uten det folk skal kunne bry seg med det.
Så du kan trygt flytte hvorsomhelst med innekatt.
Og Nova,takk for linken! Den er nå lagret

Nova

• Gjest
« Svar #5 på: 22 Mars 2006, 11:59:38 »
Bare hyggelig! Stå på! Ikke la den huseieren komme unna med sånt lureri! du hjelper jo også framtidige leieboere dersom du går videre! Kult å kunne gjøre et sånt gjennombrudd som enkeltperson :zzdance:

Utlogget frøken

• Fin pus
  • Jeg vil ha!
    • Vis profil
« Svar #6 på: 22 Mars 2006, 12:24:22 »
Jeg har kjøpt... Det er det som er så surt hvis det ikke funker. En leieavtale kan man jo si opp,men å selge er et litt større prosjekt. Men jeg gir ikke opp uten å slåss!

Nova

• Gjest
« Svar #7 på: 22 Mars 2006, 12:39:30 »
That's the spirit! Stå på, jente! :kneboy:

Utlogget catzy

• Skravlepus 2
  • Takket: 157
    • Vis profil
« Svar #8 på: 22 Mars 2006, 12:39:38 »
Man har vel litt flere rettigheter som EIER enn som LEIER? Siden du har kjøpt mener jeg? Du må ikke ta sorgene på forskudd, det hjelper ingen. Sett deg ned og les paragrafer og lover om dyrehold i borettslag, forhør deg litt. Men jeg mener på at kattene dine trenger ikke å bli ulykkelige som innekatter. De kan få det like fint for det! Du kan jo lufte de en gang i blandt med sele. Det kan jo ingen nekte deg. Det finnes mange ting man kan gjøre for å omvende katter fra ute til inne. Sørge for at de har nok aktiviteter er en ting, klatrestativ f eks, masse leker, at DU leker med de... å ha kattegress inne, og så å lufte de en gang i blandt.  :icon_smile: Håper det ordner seg for deg og kattene dine.  :x-fingre[1]:

Utlogget frøken

• Fin pus
  • Jeg vil ha!
    • Vis profil
« Svar #9 på: 22 Mars 2006, 12:52:20 »
Man har vel litt flere rettigheter som EIER enn som LEIER? Siden du har kjøpt mener jeg? Du må ikke ta sorgene på forskudd, det hjelper ingen. Sett deg ned og les paragrafer og lover om dyrehold i borettslag, forhør deg litt. Men jeg mener på at kattene dine trenger ikke å bli ulykkelige som innekatter. De kan få det like fint for det! Du kan jo lufte de en gang i blandt med sele. Det kan jo ingen nekte deg. Det finnes mange ting man kan gjøre for å omvende katter fra ute til inne. Sørge for at de har nok aktiviteter er en ting, klatrestativ f eks, masse leker, at DU leker med de... å ha kattegress inne, og så å lufte de en gang i blandt.  :icon_smile: Håper det ordner seg for deg og kattene dine.  :x-fingre[1]:

Jeg tar gjerne i mot råd og tips!! I en selveier vil man nok ikke møte like mange problemer som i et borettslag(som jeg er i). Et annet aspekt er lekeplass,barnehager osv. Kan skjønne at småbarnsforeldre ikke vil ha utekatter der hvor barna har sandkasse. Sørget for å kjøpe et sted uten lekeplass pga dette. Jobber selv i barnehage og naboen der har en nydelig pus. Og jeg skjønner at han syns sandkassa vår er en ypperlig do.
Men det er langt fra ideelt for barna... så det er noe alle katteeiere burde tenke på. F.eks tilby å rense/rake/sjekke sandkassa en gang i uka? Uansett,nå sklir jeg ut av temat her :icon_rolleyes:
Bodde midlertidig i blokk uten utemulighet og prøvde det meste for at kattene skulle trives.Vennene mine mener fortsatt de har det ganske lukseriøst hva utstyr angår. Sabotasja klarer seg nok som innekatt,men ProMille er en annen sak. Hun trives rett og slett ikke som innekatt. Og hun sier i fra ved å tisse.. På mine ting,klær,seng og hva det måtte være.
Men jeg skal nok få lov til å ha de ute,ja!! Hvis ikke :icon_exclaim: :icon_mad: