Skrevet av Emne: Bur til bilen  (Lest 968 ganger)

Utlogget catzy

• Skravlepus 2
  • Takket: 157
  • Kjønn: Kvinne
    • Vis profil
Bur til bilen
« på: 21 Mai 2011, 23:21:41 »
Har sett på ulike bur vi kan ha i bilen til lengre reiser. Har et Atlas 30 (tror jeg) der begge fikk plass når Donna var en del mindre. Det tror jeg blir i knappeste laget nå, hvertfall til lengre turer. (Faramir blir litt frustrert på Donna til tider  :hihi2:)  Jeg har sett på stålbur i ulike varianter, Ferplast car mini, med skillevegg, og evt. bare kjøpe et atlas bur til, slik de får hver sitt.

Det beste hadde vært et bur som er fast i bagasjerommet, kan legges sammen, og evt. som kattene kan bæres i om nødvendig (det kan ikke man med ferplast car mini). Hva er sikre bur i bil? Tidligere har jeg kun hatt bærebager til kortere turer, og nå Atlas bur, som jeg har spent fast mellom rygg på fremsete og baksete, samt med bilselen på.

Hva bruker dere? Hvilke bur kan dere anbefale?

Ønsker ikke å bruke flere tusen, men litt må man jo betale for sikkerheten.  :icon_smile:

Utlogget villhund

• Julehjelpere
  • Skravlepus 4
  • Takket: 92
  • hærjehunder
    • Vis profil
Sv: Bur til bilen
« Svar #1 på: 22 Mai 2011, 00:23:38 »
http://www.tryggtrafikk.no/Alle+m%C3%A5+sitte+trygt.b7C_wBzY34.ips
Her er litt, linken til Adac virket ikke, men teksten sier da ganske mye, en skal ikke ha bur i baksete, ikke engang sikret med belter, i Adac videon splintres plastburet og dyret havner i frontruten. tryggest er plassen bak forsete eller i bagasjerommet mot bakseterygg. dac video er veeeldig informativ, synd den ikke virker.

Utlogget Tranquil

• Sjefskatt
  • *
  • Takket: 9
  • Eid av 3 ragdoll og en exotic.
    • Vis profil
    • http://tranquil.no/
« Svar #2 på: 22 Mai 2011, 04:31:00 »

Utlogget catzy

• Skravlepus 2
  • Takket: 157
    • Vis profil
« Svar #3 på: 22 Mai 2011, 11:07:17 »
Så sammenleggbare bur er ikke så smart. Ikke plastbur heller, fikk jeg inntrykk av? Tidligere satte jeg buret på golvet bak forsete, men nå har jeg for stort bur. Hmmm...  :hmmmm: