Skrevet av Emne: Diare  (Lest 1045 ganger)

mevas

• Gjest
Diare
« på: 21 Mars 2006, 22:51:23 »
Jeg fikk en liten go gutt på lørdag som er 12 uker gammel.
Er det vanlig at kattunger har diare hver gang han skal på do.? Prøver og få i han tørrfor, men det er vanskelig....
Han spiser bare litt av det. Og han vil bare ligge og sove og kose.

Heidi K

• Gjest
SV: Diare
« Svar #1 på: 21 Mars 2006, 22:57:13 »
Ang diare kan du prøve å kjøpe GEM pulver på apoteket å blande i drikkevannet (står anvisning på pakken - halver den ca). Dette skal stabilisere magen litt. Kan hende det hjelper.
Ellers kan du prøve å koke litt sei - det skal binde. Gi bare litt og litt mat av gangen.

Og ang soving - kattunger sover ekstremt mye! Min ene katt Sivert er 4 1/2 mnd nå, og for meg føles det ikke ut som han gjør annet enn å sove og spise!  :biggrin:  At de sover mye er helt normalt. Katter sover hvertfall en 15 timer i døgnet (har jeg lest) og småtissene ennå mer.

Siljepilje

• Gjest
« Svar #2 på: 21 Mars 2006, 22:57:30 »
Har du gitt ham ormekur?

Utlogget catzy

• Skravlepus 2
  • Takket: 157
  • Kjønn: Kvinne
    • Vis profil
« Svar #3 på: 22 Mars 2006, 14:11:35 »
Hva slags for gir du han? Kattunger sover MYE når de er så små, bare la han få sove i fred, det er da de vokser og utvikler seg!  :icon_smile:

mevas

• Gjest
« Svar #4 på: 23 Mars 2006, 22:13:04 »
Han har begynt og småspise litt nå +  fått litt fastere mage. :icon_smile:
Jeg gir han eukanuba kittens. Jeg blandet litt lams select bites in gravy med tørrforet..da ble det vist litt nam. ;D
Han har fått ormekur når han var hos dyrebeskyttelsen, men han skal ha det igjen 29.
Han har begynt og tilpasse seg nå..er utrolig kosen og sover mye hehe.