Skrevet av Emne: Agria Forsikring  (Lest 1709 ganger)

Nova

• Gjest
Agria Forsikring
« på: 21 Mars 2006, 16:09:28 »
Noen som har forsikring hos Agria? Hvor mye tror dere jeg må betale for å skadeforsikre katten min i året? Sånn ca?
« Siste redigering: 24 Mars 2006, 12:01:18 av Nova »

Heidi K

• Gjest
SV: Agria Forsikring??
« Svar #1 på: 21 Mars 2006, 17:03:07 »
Min huskatt Frost er forsikret i Agria. Hun har den som heter Agria Optimal og det koster meg 590,- i året.
Siameseren Sivert er også forsikret og hans forsikring koster 594,- (Optimal det også).

Nova

• Gjest
« Svar #2 på: 21 Mars 2006, 17:18:45 »
Ok, takk for svar! Da blir det optimal hos meg også. Betaler du da med en gang du tegner forsikringen eller går det en stund før første innbetaling?

Siljepilje

• Gjest
« Svar #3 på: 21 Mars 2006, 17:53:24 »
Du blir forsikret fra den dagen de mottar forsikringen fra deg- den dagen du sender mail / ringer inn, men regningen kommer ikke før 2-3 uker etterpå. Husk å krysse av i ruten om du vil ha hel eller halvårsbetaling.
Du gjør kjempelurt i å forsikre katten (e) din(e)!
Hvem har råd til å spytte ut 8-9000 sånn i en fei i tilfelle pus skulle være uheldig??

Siljepilje

• Gjest
Agira Forsikring
« Svar #4 på: 21 Mars 2006, 18:04:04 »
Noen som har forsikring hos Agria? Hvor mye tror dere jeg må betale for å skadeforsikre katten min i året? Sånn ca?
Ca 590 kr for Optimal forsikring, som er den som anbefales.
Det kommer også an på om du har "kjøpekatt" eller "gratiskatt" eller for å si det på en annen måte om du forsikrer summen du har betalt for katten og. Da blir det dyrere...
Kr. 590 er summen for optimalforsikring uten kjøpssum, f. eks.huskatt.
Det er forresten kjempelurt å forsikre kattene sine!! Hvem har råd til å spytte ut 8-9000 i dyrlegeregning sånn helt uten videre hvis pus tilfeldigvis skulle være uheldig??
« Siste redigering: 21 Mars 2006, 18:16:59 av Attack`s »

Nova

• Gjest
SV: Agira Forsikring
« Svar #5 på: 21 Mars 2006, 18:28:10 »
Helt enig. Skal få meg sånn Optimal, altså!

ellenh

• Gjest
« Svar #6 på: 21 Mars 2006, 18:42:45 »
Jeg skal bytte over forsikringene jeg har i Gjensidige til Agria. Men hva er forskjellen på optimal og maksimal? Og jeg ser man kan velge mellom en egenandel på 900 kr og en egenandel på 1200 kr. Hva handler det om, det gir vel forskjellige villkår?
Jeg har forstått det slik at Agria dekker medisiner. Dette gjør ikke Gjensidige, noe jeg ikke har forstått hvorfor.
uansett, å forsikre kattene mine er noe av det smarteste jeg har gjort. Da August ble påkjørt kosta det meg opptil 5000 kr men jeg betalte kun 800 kr i egenandel. Pluss medisiner da.

Siljepilje

• Gjest
« Svar #7 på: 21 Mars 2006, 18:55:27 »
Forskjellen mellom Agria og Gjensidige er at Agria dekker inntil 45000 kr. i vet. utgifter, mens Gjensidige dekker opptil 4-5000, som er et spytt i havet. Gjensidige er også mye dyrere enn Agria. Det lønner seg klart og tydelig å satse på Agria.
Forskjellen på Maksimal og Optimal finner du her:
http://www.agria.no/

Det er helt opp til deg selv hva du vil betale i egenandel. Jeg foretrekker å betale 900,-.

Utlogget Lenea

• Koseklumpen
  • Takket: 1
    • Vis profil
    • http://megamiaows.atspace.com
« Svar #8 på: 21 Mars 2006, 19:23:49 »
.
Det er forresten kjempelurt å forsikre kattene sine!! Hvem har råd til å spytte ut 8-9000 i dyrlegeregning sånn helt uten videre hvis pus tilfeldigvis skulle være uheldig??
Sitat

Man må nok ut med desse pengene i en fei uansett om man er forsikret eller ei..men forskjellen er at man får de tilbake etter en tid om man er forsikret. :icon_smile:

Agria har mange fine forsikringer,men etter hva jeg har hørt er det veeldig "knepene" på utbetalingene sine og finner ofte smutthull.  :rules:
(N)Mega Miaow's Devon Rex- bøller med krøller!!

Utlogget Bee

• Forumslave katt
  • Takket: 125
    • Vis profil
« Svar #9 på: 21 Mars 2006, 19:27:34 »
Hvis dyreklinikken man bruker har inngått en "direkte skadeoppgjør" avtale med Agria, så fakser dyrlegen skadeskjema til Agria og Agria gir beskjed om hvor mye de dekker og hva eieren skal betale.
Dette er veldig greit! Den ene katten min opererte vekk en cyste og de sendte den til patologisk undersøkelse i England, alt dette betalte Agria. Jeg betalte ikke egenandel engang..

Nova

• Gjest
« Svar #10 på: 21 Mars 2006, 23:02:51 »
Har hørt om det der! Kjempekjekt. Selv om jeg bor i Sarp, så bruker jeg Fr.stad dyrehospital, og der har de sånn direkte skadeoppgjør! Så bra.  Takk for tips!

ellenh

• Gjest
« Svar #11 på: 21 Mars 2006, 23:43:44 »
Jeg har faktisk bestilt forsikring hos Agria i dag og hadde en lang samtale med selgeren. Hun fortalte at når kattene er IDmerket får man 10% avslag pr år på forsikringspremien. Og i motsetning til mange andre dekker Agria Optimal rehabilitering med inntil 5000,- og medisinering med inntil 2000,- . Ja og vetrinærutgiftene har blitt nevnt her tidligere, opp til 45.000,-. Det finnes en annen type forsikring som heter Agria Maksimal, den dekker vetrinærutgifter opp til 30.000,- men ikke rehabilitering eller medisiner. Den er selvsagt billigere, 369,- pr. år i forhold til Optimal med 531,- pr år (om katten er IDmerket).
Jeg glemte å spørre om dette med de to forskjellige summene egenandel. Det MÅ jo være en forskjell når man kan velge å betale 900,- og 1200,-?

Nova

• Gjest
« Svar #12 på: 21 Mars 2006, 23:50:16 »
Ja, det må vel være en forskjell, ja. Og når det er snakk om penger så er sikkert ikke den forskjellen så liten heller :hihi[1]:
Det er jo supert med den rabatten, da, for Shango blir nemlig øremerket i morgen samtidig med kastreringen.. Huff, gruer meg litt... :icon_question:

Siljepilje

• Gjest
« Svar #13 på: 21 Mars 2006, 23:53:14 »
Jeg legger ved en kopi av mailen jeg fikk av kundeservice da jeg skulle tegne forsikring. her står litt om egenandel, men ikke hvor mye:

Hei og takk for henvendelsen!

Vi anbefaler deg å forsikre katten din så fort som mulig, etter vetrinær
besiktningen for da vet du og vi at den er frisk.

Under følger informasjon om ulike forsikringer samt noen priseksempler:

Vi har i hovedsak to typer veterinærforsikringer og disse varierer noe mhp
omfatning. Den beste veterinærforsikringen man kan tegne for katter heter
Optimal, den noe mindre omfattende heter Maksimal. Jeg vil henvise dere til
www.agria.no eller til tlf. 815 20 005 for nærmere informasjon om vilkår,
omfatning etc.

I tillegg til veterinærforsikringen kan man tegne livforsikring og ulike
tilleggsforsikringer. For katter som man tenker å ha i avl, kan det for
eksempel være spesielt relevant å tegne en Agria Avl-tilleggsforsikring.
For katter som har bruksområdet avl, kan man tegne Agria Elite, som er en
bruksverdiforsikring. Denne forsikringen kan gi erstatning dersom katten på
grunn av sykdom eller skade ikke lenger fungerer som avlskatt.

NB: Vi gjør spesielt oppmerksom på at tapt forplantningsevne kan dekkes
gjennom Agria Elite, men ikke gjennom Agria Avl.

Eksempel:
For deres Ragdoll kan vi sette opp følgende priseksempler:
(Alle priser er eksklusiv eventuell rabatt)

Maksimal + Liv (6000) + Avl + Elite:
Pris pr. katt pr. år: 926,- (Av denne premien utgjør Liv kr 306,-, Avl kr
70,-,  og Elite kr 70,-)

Optimal + Liv (ex. verdi 6000,-) + Avl + Elite:
Pris pr. katt pr. år: 1106,- (Liv, Avl og Elite utgjør det samme som over)

Alle prisene utgår fra en fast egenandel på 900,- + 20% bevegelig
egenandel. Man kan velge om man vil ha en noe høyere fast egenandel på
1200,-, noe som naturligvis vil medføre noe lavere premie.

Som oppdretter kan du få 25% rabatt på disse premiene. Dette forutsetter at
du forsikrer minst tre katter her hos oss. Er kattene også ID-merket kan
man få ytterligere 10% rabatt.

Generelt:
-     For katter over 6 år krever vi veterinærattest som ikke er eldre enn
30 dager gammel.
-     For katter over 6 år tilkommer et seniortillegg på kr 450,- på
veterinærforsikringen.
-     Katter som er meritterte og følgelig har verdi høyere enn
innkjøpspris kan hvis ønskelig justeres opp i livverdi.
-     Overfører du katteforsikringen fra annet selskap uten opphold
imellom, gjelder forsikringen uten karens.

Håper dette høres bra ut. Har dere ytterligere spørsmål eller ønsker å
tegne forsikring, ring oss gjerne også på 815 20 005.

Jeg har tegnet optimal+ liv på Lucky (som snart skal kastreres) og Optimal+Liv+Elite+Avl på destiny fordi jeg antagelig skal bruke henne i avl senere.
Jeg betaler 900 kroner, samt 20% bevegelig egenandel.
« Siste redigering: 22 Mars 2006, 00:05:29 av Siljepilje »

Nova

• Gjest
« Svar #14 på: 22 Mars 2006, 00:00:29 »
Tusen takk :bigarmhug:  Da går jeg nok for den Optimal på min også. Han er huskatt, så da kommer det visst på 590 i året har jeg nå skjønt. Og det er han jo verdt!! :love:

ellenh

• Gjest
« Svar #15 på: 22 Mars 2006, 10:38:40 »
531,- om katten er ID-merket.
Hva vil 20% bevegelig egenandel si?

Utlogget Lenea

• Koseklumpen
  • Takket: 1
    • Vis profil
    • http://megamiaows.atspace.com
« Svar #16 på: 22 Mars 2006, 10:55:24 »
Hvis dyreklinikken man bruker har inngått en "direkte skadeoppgjør" avtale med Agria, så fakser dyrlegen skadeskjema til Agria og Agria gir beskjed om hvor mye de dekker og hva eieren skal betale.
Dette er veldig greit! Den ene katten min opererte vekk en cyste og de sendte den til patologisk undersøkelse i England, alt dette betalte Agria. Jeg betalte ikke egenandel engang..

OK! Dette visste jeg ikke at klinikkene kunne gjøre..  :icon_neutral: :)
(N)Mega Miaow's Devon Rex- bøller med krøller!!

Heidi K

• Gjest
« Svar #17 på: 22 Mars 2006, 11:01:46 »
531,- om katten er ID-merket.
Hva vil 20% bevegelig egenandel si?

Har du 900,- i egenandel + 20 % bevegelig - vil det si at du betaler 900,- uansett (det må jo overstige 900,- da) + 20% av behandlingssummen.

Et eksempel; Frost måtte opereres før jul. Dette kom på ca 5000,- totalt. Jeg betalte 900,- og bevegelig egenandel og dette var ca 1600,- tilsammen. Dette syns jeg var kjempebra i forhold til hva det egentlig kostet.

Agria er et knall alternativ når du ser på hva du får i vet.hjelp, medisiner og rehabilitering i året.

Nova

• Gjest
« Svar #18 på: 22 Mars 2006, 11:08:23 »
Hurra for Agria! Gjensidige kan du skylle ned i dass for min del :ad[1]: Så dyrt'a gett, også får du i tillegg mindre for pengene! :icon_lol: Latterlig!

Jeg skal få meg sånn Agria Optimal.. Er det noe jeg bør få av dyrlegen for å få dette? Attest eller noe?

Heidi K

• Gjest
« Svar #19 på: 22 Mars 2006, 11:16:54 »
Du trenger ingen dokumentasjon, kanskje ID-nr hvis den er merket.

Det er en karantenetid på 20 dager. Jeg har iallefall vært kjempefornøyd med Agria og de er alltid hyggelige i telefonen når man lurer på noe. Jeg har ringt når jeg skal opprette ny forsikring så får de alle opplysninger over telefon. Kjempegreit.

Og ang Frost sin operasjon - den var dyr. 2 røntgenbilder og operasjon pga fremmedlegeme i tarmen  :icon_sad: + en undersøkelse uka før hvir vi ikke fant ut hva det var eller noe. Er bare så glas det gikk bra. Hun holdt på å dø fra oss den dagen de opererte (før operasjonen altså).

Jeg slapp å betale hele beløpet med engang, selvom det ikke akkurat var direkte oppgjør. Fikk regning i posten 1 uke etterpå ca. Kjempefornøyd med servie fra Agria og vet.klinikken.