Skrevet av Emne: Se på denne annonsen  (Lest 1448 ganger)

Utlogget UP

• Limt fast til stolen katt
  • Takket: 86
  • Kjønn: Kvinne
  • Kan ikke ta potene av tastaturet - katt
    • Vis profil
Se på denne annonsen
« på: 20 Mars 2006, 23:49:56 »
Se her:

http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=7220354&sid=2aaS3mdqB385316&pos=11&tot=129

Hva slags rasekatt er dette? Jeg synes det ser ut som en huskatt jeg...  :icon_frown:
Men det står at hvis du vil overta katten, så ta kontakt med dyrebeskyttelsen og katten gis bort  :icon_question:

Dyrebeskyttelsen gir jo ikke bort katter.. Ikke som jeg vet i allefall..   :icon_eek:
"Handling betyr mer enn ord..."

Utlogget UP

• Limt fast til stolen katt
  • Takket: 86
  • Kan ikke ta potene av tastaturet - katt
    • Vis profil
SV: Se på denne annonsen
« Svar #1 på: 20 Mars 2006, 23:53:10 »
Nå som jeg leser videre nedover, er det visst flere annonser av samme type... Så rart at dyrebeskyttelsen gir bort katter  :icon_surprised:
"Handling betyr mer enn ord..."

Utlogget catzy

• Skravlepus 2
  • Takket: 157
    • Vis profil
« Svar #2 på: 20 Mars 2006, 23:54:59 »
rare greier

Utlogget Mira

• Skravlepus
  • *
  • Takket: 87
    • Vis profil
« Svar #3 på: 20 Mars 2006, 23:56:11 »
Kan ikke skjønne hva slags rasekatt dette kan være :icon_question:
I DB Horten og Tønsberg, der jeg er med, tar man penger for kattene, trodde alle gjorde det,jeg ???

Heidi K

• Gjest
« Svar #4 på: 21 Mars 2006, 00:19:55 »
Det er jo vanlig at DB tar penger for kattene. Det er jo bare "slik det er".

Forunderlig annonse egentlig.. Kanskje den prøver å "lokke" med å utgi seg for en DBkatt? Jeg vet ikke..

ellenh

• Gjest
« Svar #5 på: 21 Mars 2006, 01:04:12 »
Jeg kjenner faktisk hun som har lagt inn annonsen og det stemmer at det er en DBkatt. Dette er ei jente som jobber i Dyrebeskyttelsen Lillehammer og hun har huset fullt av DBkatter. Hun er veldig idealistisk og flink. Det er bare å lese om dem her http://db-lillehammer.org/.
Jeg har vært med henne og hentet kattunger en mann truet med å avlive, selv om hun ikke hadde kapasitet til å ta inn flere. At hun ikke tar penger for katten er nok bare for å høyne sjansene for at noen vil ha katten. 

Kismet

• Gjest
« Svar #6 på: 21 Mars 2006, 14:15:56 »
Men, rasekatt ?

ellenh

• Gjest
« Svar #7 på: 21 Mars 2006, 14:21:05 »
Aner ikke. Tror bare ikke dette er personen til å juge om noe sånt. Kanskje har hun blitt fortalt at det er det av tidligere eier eller noe, jeg aner ikke. Hva mer å ta kontakt med henne og spørre, så får dere vite det?

Kismet

• Gjest
« Svar #8 på: 21 Mars 2006, 14:24:33 »
Eller hva med deg som kjenner henne fra før ? :)

Attack`s

• Gjest
« Svar #9 på: 21 Mars 2006, 14:26:06 »
Spør også om det følger med stamtavle.
For gjør det ikke det,så er det obligatorisk sett "bare" en huskatt.

ellenh

• Gjest
« Svar #10 på: 21 Mars 2006, 14:29:14 »
Kjenner henne ikke så godt, men ok, kan sende en mail. Men jeg lurer litt på om det må være en feil eller noe, det står nemlig ingenting om at det er en rasekatt på lillehammer dyrebeskyttelses hjemmeside. Jeg kan ikke noe om raser, så jeg aner ikke.

Kismet

• Gjest
« Svar #11 på: 21 Mars 2006, 17:49:12 »
Det kan jo være noe hun tror.
Hun jeg fikk min huskatt fra skrøyt fælt av at han var rasekattblanding, og da jeg spurte hva han da var blanding av "Nei, det vet jeg ikke, men han ligner en Abyssiner"........
Dette reklamerte hun også med i annonsen.

Utlogget Betty

• Kattunge
  • **
  • Takket: 0
    • Vis profil
« Svar #12 på: 21 Mars 2006, 18:43:25 »
Hei. Synes katten har spissere ansikt enn huskatter generelt, og spissere ører. Kan se ut som det er av raseætt.  :katt1:  Her i Lakselv er Lillian den ene aktive personen som står på for dyrenes velvære. Ho er ei ildsjel for å hjelpe dyr og er glad for hver en katt eller hund ho får omplassert.  :icon_twisted:    Dette gjør ho på fritida og har ingen betaling fra noen. Ho har matsponsor og ellers finansierer ho utgifter med å arrangere basar med premier som næringslivet gir. Ho er knalltøff. Ønsker dyrebeskyttelsen i hele landet lykke til videre med arbeidet, og håper at noen blir orn`tlig glad i katten fra Lillehammer.  :bigarmhug:
Hilsen Betty og matmor Wenche