Da Crazy var 8 måneder, og klar for sterilisering (jeg hadde til og med bestillt time), skjønte vi at ho hadde kommet oss i forkjøpet, og ventet kattunger...
På denne tiden, var jeg temmelig nybakt kattemor, og selvom jeg visste om problemene med huskatter i Norge (vet MYE mer nå), lot jeg henne få kattunger...
Jeg føler meg til tider litt dobbelmoralsk, siden jeg nå jobber hardt og aktivt for å forhindre at andre gjør det samme, men som sagt, sitter jeg inne med en god del mer kunnskap nå, enn jeg gjorde da.
Jeg var også i den situasjonen, at mange hadde meldt sin interesse, allerede før kattene ble født, og naiv som jeg var, tenkte jeg at dette skulle bli en "piece of cace"...
30 april, gikk fostervannet over hele samboeren min :hihi[1]: ...fødselen var i gang... Og 1 og 2 og 3 og 4 og 5 og 6 og 7!!!!!
Oysann!!!!!!! Det var litt mange
Alle overlevde, og lever den dag i dag, i gode hjem. Jeg har jevnlig kontakt med alle, og de fleste bor rett i nærheten...
Kattene vokste opp på den tiden i året, hvor mange får kattunger, og flere av de interesserte menneskene, fant seg en annen kattunge, fordi jeg nektet dem å ta i mot mine før de var 12 uker gamle.. Noe jeg selvfølgelig er glad for nå, siden de tok det såpass lite seriøst.
Prossessen ved å gi bort disse kattungene, var alt annet enn lett! Jeg ville jo også at de skulle få gode hjem, og sa faktisk nei til en "hytte-familie" i Kragerø, da de begynte å argumentere med at ungene kunne fått det så gøy med en liten kattunge.. Hallo,liksom! Et 10-talls katter blir forlatt på øyene i Kragerø HVER sommer!
Til slutt fikk jeg da gitt dem bort, men jeg vil for all del ikke anbefale den prossessen til noen andre!!!!
Det er også dyrt! Kattungene skal ha skikkelig fôr, vaksine og ormkur.
Tenk deg hvertfall nøye om... Og hvis du vil parre katten nå, så husk på at tusenvis av andre katter, kommer til å føde kattunger i samme tidsrom som akkurat din katt.
Crazy ble forresten sterilisert så fort kattungene kunne spise selv..