Skrevet av Emne: Frisk og smellfeit kattunge  (Lest 1634 ganger)

Attack`s

• Gjest
Frisk og smellfeit kattunge
« på: 17 Mars 2006, 17:31:09 »
Secret er nå blitt 7.5 mnd,og er snart voksen.
Da han kom var han en kresen liten fis som skulle omtrent ha fersk kjøtt servert på sølvfat :humre:
Nå veier han over 4.5 kg,og er som lille trille omtrent.
Cali som er 1 mnd større,som har foreldre på 4 kg og 7 kg veier det samme,men er for tiden tynn som en fjøl igjen(han har strekt seg).Men har bruker mye  av tiden til å rope på damene.
Cali var også en feit blubbe,men så strakk han seg plutelig i lengdene og er blitt så flott.
Alle spiser kittens for tiden,pga Kiss som igjen er gravid.
Det sies jo at kittens skal gis til kattunger til dem er året,men det har jeg ikke gjort her som regel,men utviklingen har gått strålende på annet kvalitetsfor uansett.

Men Secret igjen,jeg kjenner jo ikke linjene og alle kattungene bakover i slekten,ikke tør jeg å spørre oppdretter heller om dette....enda,ifare for å bli misforstått når en skal skive på engelsk og det gjelder helse.(selv om oppdretter en en super koselig,erfaren dommer og oppdretter)
Mitt klamrenede håp er jo at han plutselig strekker seg i lengdene,men det ser jammen mørkt ut :icon_eek: :hihi[1]:
Han ser ut som en kort og butt siameser med en brittekropp :icon_mrgreen:
Han har fått hengemage under seg til og med.
Han har ikke brokk,er sunn og frisk,da han ble rundtsjekket i forbindelse med felv og fiv test.
Så jeg tror jeg kun har en matglad feit ungkatt.Han småspiser gjennom dagen,men han er alltid like sulten på menneskemat.Jeg prøver nå å bare holde meg til kylling,fisk,skinke og magre godbiter,,,dersom jeg gir han noe.
I går satt han å slurpet dressing og salat før jeg fikk sukk for meg,så mat mat mat. ::)

Jeg setter så klart frem annet enn kittens i løpet av april en gang,når fødelen er overstått,,,men så kommer Gloria hjem,skal bli mamma etterhvert,og da skal kittens frem igjen.
Kanskje Secret må begynner på aerobic eller noe :icon_lol:

Har noen oppelvd det samme med sine katter,som kan trøste meg å si at det vil gå over? :icon_smile_pray: :x-fingre[1]:

Siljepilje

• Gjest
SV: Frisk og smellfeit kattunge
« Svar #1 på: 17 Mars 2006, 17:40:20 »
Dette hørtest jo trøstesløst ut  :fnis[1]:
Jaja...Kan tenke meg at du i det minste har aktive og lekne katter!!
Du får feste en snor rundt livet med en papirdings i enden og løpe noen runder rundt i huset, så får du jo litt trim du også !!(bare passe på at pusene følger etter,da...)
Hva skal vi med dyre tredemøller når vi har katter?? :hihi[1]:

Attack`s

• Gjest
« Svar #2 på: 17 Mars 2006, 17:43:22 »
Han får snart parre litt da,,,håper det hjelper :icon_twisted:

Utlogget catzy

• Skravlepus 2
  • Takket: 157
  • Kjønn: Kvinne
    • Vis profil
« Svar #3 på: 17 Mars 2006, 18:53:13 »
Nei ikke vet jeg... du får håpe han rister det av seg når han skal parre seg.. han strekker seg jo sikkert litt han også.. du får bare ta tiden til hjelp og se?!

Linda

• Gjest
« Svar #4 på: 17 Mars 2006, 19:02:30 »
Kanskje Secret må begynner på aerobic eller noe :icon_lol:
Hehe, kanskje det hadde vært noe for Rino også, han er ikke akkurat tynn han heller :humre: Men han er jo ikke voksen enda så jeg regner med det går seg til etterhvert, han må jo ha litt å vokse på  :humre:

Attack`s

• Gjest
« Svar #5 på: 17 Mars 2006, 19:14:12 »
Ja,en får da inderlig håpe det er noe som går over.
Kan ikke stille han heller.
Altså det er bare mitt syn,jeg syns rasen fortjener å være i kondisjon,for å stilles,både på den ene og andre måten.
En ser det jo ekstra godt på så korthårete katter også.
Hvis den ikke har en egen klasse for fleskete siamesere da,....da kommer han kanskje i kastrat klassen.
Heldige er dem som er kastrerte,dem har en unnskyldning for å ha litt ekstra :icon_frown:

Utlogget catzy

• Skravlepus 2
    • Vis profil
« Svar #6 på: 17 Mars 2006, 19:18:50 »
Hehe.. Ozzy er jo kastrert og korthåret, så på han ser man GODT at han har litt ekstra. Har begynt å trimme han med fjørpinnen, og han er faktisk ANDPUSTEN etter ei lita økt!  :icon_biggrin: Han som var en så sprek og slank, men samtidig muskuløs katt før!  :fnis[1]:

Utlogget mushi

• Spretten katt
  • Takket: 2
    • Vis profil
« Svar #7 på: 17 Mars 2006, 19:22:45 »
Du burde begynne å gå tur med han! Mos på han et bånd og gå tur til kristiansand og tilbake igjen. Da skal du få resultater skal du se!   :biggrin:

Attack`s

• Gjest
« Svar #8 på: 17 Mars 2006, 19:29:58 »
Skal hilse fra Secret å si dette :
For det første : :ad[1]:
for det andre :  :zcrazy:
For det tredje...  :zblah:   
 :icon_lol:

Utlogget catzy

• Skravlepus 2
    • Vis profil
« Svar #9 på: 18 Mars 2006, 13:06:10 »
 :fnis[1]: Nå nei, tror nok han får ta seg noen klikkerunder på klatrestativet og med catnipmusa, både Secret og Ozzy! Sant vel? :dulte:

Attack`s

• Gjest
« Svar #10 på: 18 Mars 2006, 13:27:22 »
Jeg fikk ro igår :fnis[1]:
En annen oppdretter trøstet meg med at han fikk nok trimmet av seg når han fikk noen å parre på,så vokser han litt mer også.

Jaja,så skal ha få slippe utstillingsmaset enn så lenge,han er sikkert lykkelig over å få kose seg hjemme.

Utlogget catzy

• Skravlepus 2
    • Vis profil
« Svar #11 på: 18 Mars 2006, 13:33:32 »
Bra det da!